Evropským autem roku je Peugeot 208: vyhlášení proběhlo poprvé bez publika!
Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan NovotnýJe to až neuvěřitelné. Dodnes tomu v redakci nemůžeme věřit – ženevský autosalon je ve své desítky let trvající tradici přerušen. Kvůli viru COVID-19 (koronavirus) byl 90. ročník GIMS (Geneva international motor show) zrušen. I my jsme se na tradiční autosalon chystali a už dnes jsme pro vás opět měli chystat živě reportáže z probíhajícího vyhlášení Evropského auta roku, nejtradičnější ankety o auto roku na světě. I my jsme byli zvědavi, jak se pořadatelé poperou s výzvou, které pro ně zrušení klasického autosalonu přichystalo. Na jednu stranu statečně, na druhou bolestně. Být tady a koukat na livestream je sice fajn, ale není to ono. Sedmici finalistů, mezi kterými tentokrát ve znamení elektromobility nechyběli ani 2 zástupci s čistě bateriovým pohonem, jsme hold neviděli. Napětí jsme sice cítili, ale to vzdáleně. Musím pak také uznat, že jsem letos měl hned několik svých kandidátů a po dlouhých letech jsem se já sám s porotci COTY (z nichž pouze jeden pochází z ČR) shodoval. Hned tři vozy bych já sám byl schopen sám volit a s vítězstvím dalších dvou bych určitě neměl problém. Vyhrál ale ten nejlepší z nejlepších a shodou okolností i ten kandidát, jehož exkluzivní test jsme sotva před pár dny vydali i my. Světe div se – byl pozitivní! Ujal se jej Petr Jakušev a našel i tu nejmenší chybičku – měl to ale hodně těžké, protože jich na Peugeotu 208 je opravdu pramálo. Je až s podivem, že zrovna kategorie mini vozů, jejíž popularita už není tak věhlasná, jak tomu dříve (bez stínu SUV) bývalo, má svého vítěze a mezi poraženými je další rival tohoto segmentu, který shodou okolností pochází ze stejné země. Teď už ale pojďme na tu velepopulární dvěstěosmičku. Tady je!
COTY a Peugeot: kdo, kdy, kde a jak?
Porota složená z 60 novinářů evropského motoristického tisku ocenila nabídku motorů, v níž si zákazníci mohou vybrat mezi elektrickým, benzínovým a naftovým pohonem. Porotci dále ocenili odvážný design a technologie vozu nový Peugeot 208. Tento nejprodávanější vůz značky je prvním zástupcem „dvojkové“ řady, který toto prestižní ocenění získal. Nový Peugeot 208 je již 6. vozem značky Peugeot, který byl trofejí Auto roku oceněn.
Nová 208 #FUTURISTIC & YOUNG
Nový Peugeot 208, Auto roku 2020, zcela převrací principy svého segmentu. Díky nabídce verze s elektromotorem nebo spalovacím motorem dává budoucímu řidiči svobodu volby. Vnější design vozu zahrnuje nejnovější znaky značky Peugeot, jako jsou LED světlomety s 3 „drápy“, zatímco podběhy kol a zadní blatníky důmyslně evokují Peugeot 205. Peugeot i-Cockpit® (zvýšená přístrojová deska, kompaktní volant a dotykový displej) inovuje a přichází s 3D digitální přístrojovou deskou, který je nejen efektní, ale také zvyšuje bezpečnost.
Tento bestseller značky nyní získal i cenu Car of the Year 2020. Nový Peugeot 208 si od jeho uvedení na evropský trh v říjnu 2019 objednalo již téměř 110 000 zákazníků, 15 % z nich si zvolilo verzi s elektromotorem. Ve Francii se nový Peugeot 208 stal nejprodávanějším osobním vozem na trhu.
Peugeot vstupuje se šesti trofejemi mezi tři nejúspěšnější značky z hlediska počtu získaných ocenění Car of the Year. Nový Peugeot 208 oceněný v roce 2020 navazuje na SUV 3008, které cenu získalo v roce 2017, a kompaktní hatchback 308, který zvítězil v roce 2014, dále na 307 roku 2002, 405 roku 1988 a 504 roku 1969. Tato prestižní trofej doplňuje dvanáct dalších mezinárodních cen, které nový Peugeot 208 již získal.
Car of the Year je nejprestižnějším oceněním v automobilovém světě. Porotu tvoří 60 motoristických novinářů z 23 evropských zemí. Anketa, která vznikla v roce 1964, je také nejstarší v Evropě.
Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot, k ocenění prohlásil:
„Jsem velmi hrdý na to, že nový Peugeot 208 získal cenu Auto roku 2020. Tato trofej je oceněním vynikající práce a nasazení všech týmů značky Peugeot a skupiny PSA. Je to poprvé, co cenu získal Peugeot dvojkové řady! V současné době jsou tak na trhu tři modely Peugeot s tímto oceněním, a to Peugeot 208, 3008 a 308. Ukázala se rovněž správnost strategie značky „power of choice“. Naši zákazníci si nyní budou moci vybrat mezi elektrickým „Autem roku“ Peugeot e-208 a „Autem roku“ Peugeot 208 se spalovacím motorem.“
Výsledky COTY 2020 (Evropské auto roku 2020):
- Peugeot 208 | 281 bodů
- Tesla Model 3 | 242 bodů
- Porsche Taycan | 222 bodů
- Renault Clio | 211 bodů
- Ford Puma | 209 bodů
- Toyota Corolla | 152 bodů
- BMW řada 1 | 133 bodů
Jan Novotný
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.