Představení nových generací Peugeotu 208 a 2008: tady bude ještě horko!

Představení nových generací Peugeotu 208 a 2008: tady bude ještě horko!

Autor: Pavel Novotný · Fotografie: Pavel Novotný

Minulý týden nám do redakce dorazila pozvánka na představení nové generace Peugeot 208 včetně další žhavé novinky modelu 2008, jejíž česká prezentace, jak sama automobilka uvedla, měla být vůbec první v Evropě. Máme se tedy na co těšit nebo se bude jednat o běžnou prezentaci modelů, kterých potkáváme na našich silnicích spoustu? Po podrobném přečtení pozvánky, jsem zjistil, že se tato akce koná nedaleko Prahy v centru Innocrystal – Hodkovice. Přemýšlím, proč mě zjištění místa prezentace donutilo zbystřit. Jedná se o objekt postavený uprostřed pole a dodnes jsem nepochopil, za jakým účelem vzniklo a jaká je jeho budoucnost. Rovnou si dovolím trochu odskočit a jelikož jsem na tomto místě byl již poněkolikáté, fascinuje mě na dveřích velká cedule „postaveno za velkého přispění Evropské unie“. Ok nebudu tento fakt hodnotit. Uvidíme, jaká bude budoucnost právě tohoto projektu, ale skutečnost, že ho automobilky či různé firmy používají pro své prezentace, má své jisté kouzlo. Například před 2 lety zde proběhla prezentace automobilky Opel a představení tenkrát Opelu Insignie 2. generace.

 

Tiskovka a úvodní slovo…

Ve čtvrtek 28.11 já se probouzím do slunečného dne. Říkám si: fajn nebude pršet a náš den společně s Peugeotem by se mohl vydařit. Na prezentaci vyrážím jiným testovaným vozidlem a nejsem překvapen, když na místě konání vidím spoustu novinářů, kteří na prezentaci dorazili stejně jako já právě testovacími vozidly jiných automobilek. Jak je mým zvykem, dorazil jsem dříve. Nerad jezdím pozdě a má to i výhodu, že jsem se mohl rovnou zapsat do seznamu testovacích vozidel a mohu říci, že jako první jsem si vybral kus v ta nejlepší motorizaci a výbavě. Ptáte se, o jaký model se jedná? Nebudu vás napínat a jelikož automobilka již nepočítá s verzí GTI (emise a zase ty emise), vybral jsem si Peugeot 208 GT Line, nejvyšší stupeň výbavy, a to s motorem PureTech 130 S&S a automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Bohužel jsem si nevšimnul v rámci svého výběru, že jde o kousek lakovaný do šedé metalízy s kombinací černých prvků (nedovolil bych si říci, že není hezká, zajímavá), ale při příchodu jsem byl doslova ohromen provedením v modré a žluté barvě (jak nazývá výrobce modrá Vertigo a žlutá Faro), tyto dvě barvy moderně střižené 208 vysloveně sluší. Za mě jsou právě tyto 2 barvy ve výbavě GT Line opravdu hodně sexy.

Je 11 hodin a máme malý časový skluz, tiskovka začíná. Na úvod nás pozdravila PR manažerka značky Peugeot v ČR, následovalo emotivní představení ředitele. Vše probíhalo rychle a efektivně. Rád bych napsal, že jeho prezentace byla opravdu zajímavá a jedná se o člověka na správném místě – pane Doupale máte můj obdiv. Díky jeho představení jsme se dozvěděli vše o novém modelu Peugeot 208 a navíc i další premiéře, modelu Peugeot 2008. Zde bych si dovolil citovat automobilku a informovat vás naše čtenáře o modelech a výbavách.

 

Novinky, čísla, technické údaje prezentované automobilkou.

Nová generace populárního modelu Peugeotu 208 dorazí na trh v benzínových provedeních PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5, PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8 a PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. V dieselové verzi pak BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6. Výbavové stupně se budou (staro)nově jmenovat LIKE, Active, Alure, GT Line.

Vrátím se i k prezentaci druhé a možná pro někoho ještě zajímavějšího modelu Peugeot 2008. Tento model patří totiž do stále oblíbenější kategorie malých SUV a sama automobilka nám prezentovala, že právě v rámci tohoto segmentu chtějí v roce 2020 v Evropě silně expandovat. My jsme měli k dispozici pouze jeden exemplář 2008 GT Line a jelikož bylo na prezentaci přítomno opravdu hodně novinářů, tento model jezdil v neustálé permanenci a já jsem neměl bohužel možnost jej otestovat, ale věřím, že se brzo objeví v „garáži Motorvize“ a my vám přineseme podrobný test této novinky. Vraťme se k oficiálním informacím, jak je prezentovala sama automobilka.

Nová generace populárního modelu Peugeotu 2008 dorazí na trh v benzínových provedeních, které jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a splňují normu Euro 6d. Půjde o PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6, PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8 a PureTech 155 S&S EAT8 (výhradně pro verzi GT). V dieselových verzích pak bude k dostání BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 a BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Výbavy po vzoru menší 208 půjdou postupně takto: LIKE, Active, Alure, GT Line. Ceník zatím neznáme a jak uvedla automobilka, budeme ho mít k dispozici do konce roku 2019.

 

Pojďme jezdit, bude to stejně zajímavé, jak působí na první pohled?

Jdeme jezdit. Usedám do modelu Peugeot 208 GT Line. Můj exemplář má najeto pouze 350 km a je obut do nových zimních pneumatik. Říkám si – pozor, venku je okolo 10 stupňů. Bude podvozek fungovat? Než se rozjedu, snažím se pochopit vše co nám na prezentaci ukázali a musím rovnou říci, že toho bylo tolik, že nejsem v tomto krátkém časovém úseku přidělené vše pochopit či si nastavit (těším se na podrobný test). První, co mě však zaujme, je grafika a nový 3D i-Cockpit. Rovnou musím říci, že zde Peugeot hodně zapracoval a jedná se o špičku v tomto segmentu. Studuji mapu, kam mám jet a rovnou si říkám, že si cestu trochu upravím. Rozjezd, první kruhák a cítím, že jsou pneumatiky opravdu nové, trochu mi to klouzne. Cítím, že auto je syrové. Je však velmi hbité, cítím se zde velmi prémiově (ano mám k dispozici to nejlepší, co automobilka v dané třídě nabízí), líbí se mi zpracování, sedadla nebo volant s pádly. Jsem na dálnici a snažím se dodržovat rychlostní limity, přesto mohu říci, že vozidlo se chová neutrálně a vše funguje, jak má být, vlastně ani necítíte, že jedete již 130 (myslím si, že je to problém skoro všech moderních aut). Sjíždím z dálnice na okresní silnice, vozidlo je stále čitelné a stabilní. Kličkuji po okreskách a dívám se na čas, který velmi rychle ubíhá, musím se tak vrátit.

 

Závěrem: nová generace Peugeotu 208 se povedla…

Testovaná vrcholná verze Peugeotu 208 GT Line PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8 se velmi povedla. Nemohu říci, jaká byla spotřeba, vozidlo mělo najeto pouze 350 km, bylo na nových zimních pneumatikách, ale výbava, zpracovaní a jízdní vlastnosti jsou na špičce daného segmentu. Ano, tento konkrétní model (dle platného ceníku se jedná o vozidlo s cenovkou začínající na částce 585 tisíc, máte však k dispozici vše na co si vzpomenete) byl prostě velmi dobrým a povedeným autem. Pokud bych si ho měl vybrat, pořídím si jej v modré barvě Vertigo s černými doplňky, tato kombinace byla pro mě opravdu sexy. Nejprodávanější by dle vyjádření automobilky měla být verze PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5 Active za akční cenu 315 tisíc Kč. Zda je tato cena zajímavá, zda tento model bude nejúspěšnějším na českém trhu, to nechám na vás, čtenářích. Za sebe rozhodně mohu doporučit, těším se na redakční test jak modelu 208, tak i představeného modelu 2008, který je dle mého názoru ještě povedenější a bude patřit na špičku v segmentu malých SUV.

 

Pavel Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..