DS 7 Crossback E-Tense 4×4: kandidát na čtenářské auto roku #7

DS 7 Crossback E-Tense 4×4: kandidát na čtenářské auto roku #7

Autor: Lukáš Jeřábek · Fotografie: Lukáš Jeřábek

Přichází čas croissantů, baget a sýrů. Řada je na sedmého uchazeče o post čtenářského auta roku, a to konkrétně ze segmentu premium. Sám jsem jej kdysi v rámci redakčního testu standardní spalovací verze přirovnával k Audi. Chápu, že zarytý příznivec do Audi bude říkat: „jak tohle vůbec může někdo říct?“ Já ale neřekl, že to je Audi, pouze zvenku jako by se DS inspirovala designem Audi Q7 a zbytkem (tedy především luxusem na palubě) se pak úctyhodně zhostila pozice mezi prémiovými automobilkami. Vůbec poprvé nás auto zaujalo jako koncept na jednom z evropských autosalonů, a to bohužel v době, kdy bylo jasné, že se k nám jen tak nepodívá. Ne, že bychom na předchozí řadu, a to především na DS 3 a DS 4 (příp. DS 4 Crossback) měli zapomenout. Tehdy však ještě v jejich názvu figuroval název mateřské automobilky Citroen. V redakci jsme se s DS 7 setkali už nespočetněkrát a všichni jsme se shodli, že jde o auto velmi povedené, a tak je teď mou milou povinností vás s ním seznámit jakožto s kandidátem na čtenářské auto roku, a to konkrétně v úplně nové, žhavé specifikaci označované jako E-TENSE 4×4 – tedy jako plug-in hybridní 300koňová čtyřkolka. I vy budete moci už od 17.11. rozhodnout!

Svého kandidáta na čtenářské auto roku můžete podpořit zde!

 

Design – exteriér

Charismatický, propracovaný a smyslný model DS 7 CROSSBACK odhaluje své ladně kontrastní linie a svou osobnost již na první pohled. Z přední vertikální a reprezentativní masky DS WINGS vozu DS 7 CROSSBACK vyzařuje noblesa, výkonnost a charisma vozu. Šestiúhelníkový tvar masky chladiče lemuje nový design mřížky s diamantovým efektem, uprostřed níž je umístěno logo DS. Osu kapoty strukturují dvě hliníková žebra a podtrhují krásu loga DS. Ostré hrany předního a zadního blatníku vytvářejí propracovanou krásu SUV. Při pohledu zezadu vynikne zakřivené obepínající víko zavazadlového prostoru. Na zvýraznění světelného podpisu vozů DS kladou designéři důraz již od samotného vzniku značky. Moduly LED předních světlometů DS ACTIVE LED VISION, které působí jako klenoty, se po otevření purpurově rozsvítí a otočí se o 180°.  Výsledkem je nevídaná a hlavně uhrančivá radost, hypnotizující pohled, technologický výkon. Ve dne jsou denní vertikální světla, pojatá jako perlový náhrdelník, spojená se směrovkami s tekoucími blinkry. Na první pohled je jasné, o vůz jaké značky jde. Zajímavostí pak je, že se elektrifikovaná verze od té sspalovací příliš neliší. DS však společně s ní přiváží i úplně novou perleťovou barvu, k níž velmi dobře kontrastují černé doplňky (černá zrcátka a střecha) i dvoubarevná kola z lehkých slitin. Ta jsou poměrně velká (19“), zachovávají si ale rozumný profil s nízkým valivým odporem zapadající do koncepce čisté mobility, a to 205/55. Shodou okolností je pak kromě dalších drobností (třeba emblém E-TENSE na kapotě vozu) odlišovacím prvkem i „kryt“ nádrže na obou stranách vozu – z jedné strany skutečně na tankování, z druhé k nabíjení.

 

Interiér aneb luxus na palubě

Výraz „avantgardní“ platí i pro interiér, který nabízí dva 12palcové displeje, což je v tomto segmentu unikum. První HD středový displej usnadňuje navigaci, používá se jako multimediální rozhraní a ovládá se přes něj celá nabídka DS Connect i Mirror Screen. Druhý, s možností osobního nastavení, slouží jako digitální sdružený přístroj. Oba displeje tak výrazným způsobem přispívají k technologické identitě vnitřního prostoru, a to jak svou velikostí, tak svým ztvárněním: grafici DS se specializací na rozhraní HCI (rozhraní člověk – stroj) vytvořili specifický grafický prostor, vytvářející jedinečný zážitek, který si uživatel může upravit na míru. Nastavení celého vozu, START-STOP, přednostní brzdění a v podstatě všechny funkce vozu jsou taktéž k dispozici prostřednictvím středového displeje. Po stránce designu je interiér, jak se v této době říká „top“. V souladu se svými hodnotami nabízí společnost DS Automobiles špičkové provedení a pohodlí s několika verzemi v kůži Claudia nebo kůži Nappa nebo materiálu Alcantara. U čalounění se sluší podotknout, že už od samotného základu má DS 7 čalouněnou / kůží potaženou palubní desku. V případě sedadel pak nechybí kvalitní masážní funkce a v případě nejdražší kůže i odvětrávání. U DS se samozřejmě nezapomnělo ani na pokročilé technologie, jako je autonomní řízení DS CONNECTED PILOT úrovně 2 a systém aktivního odpružení DS ACTIVE SCAN SUSPENSION – ten umí pomocí skenování vozovky před vozidlem plynule nastavovat tuhost jednotlivých tlumičů nezávisle na sobě.

 

Jízdní vlastnosti a technika: se zaměřením na vrcholné e-tense 4×4

Tento rok je naším kandidátem DS 7 Crossback ve specifikaci E-Tense 4×4. Díky skvělým vlastnostem (dojezd až 58 km s nulovými emisemi, 31 g emisí CO2 na kilometr a 1,3 l benzínu na 100 km při výkonu 300 k a s pohonem všech kol) je DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 na špici segmentu C-SUV a francouzské výroby automobilů. DS 7 Crossback E-TENSE 4×4 je navržen tak, aby v předstihu předvídal budoucí předpisy, které mohou vstoupit v platnost. Se svými třemi motory, benzínovým motorem s turbodmychadlem a dvěma elektrickými motory, které mají kombinovaný výkon 300 k, posouvá z hlediska technologie francouzský automobilový průmysl o krok napřed. Benzínovýmotor 1.6 PureTech o výkonu 200 k je podporován dvěma elektrickými motory, které zajišťují výkon 110 k (vepředu) a 112 k (vzadu). Přední elektromotor je napojen na 8stupňovou automatickou převodovku, zadní má pak stálý převod. Dohromady poskytují kombinovaný výkon 300 k a točivý moment 520 Nm distribuovaný na všechna čtyři kola. Z rychlosti 0 na 100 km/h můžete zrychlit za 5,9 sekund. Řidič si může zvolit různé jízdní režimy, aby co nejlépe využil točivý moment vozidla nebo režim „nulových emisí“, který díky baterii o výkonu 13,2 kWh umožní elektrický dojezd 58 kilometrů. DS 7 Crossback E-TENSE 4×4 může dosáhnout v tomto 100% elektrickém režimu rychlosti až 135 km/h. V nabídce jsou také „hybridní“ a „sportovní“ režim a vynucený „pohon všech čtyř kol“. Vzhledem k tomu, že se jedná o dobíjecí hybridní model, může se u vozu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 baterie nabíjet z 0 na 100 % ve speciální zásuvce 32A (wallbox veřejné dobíjecí sítě o výkonu 7,4 kW) za necelé dvě hodiny. Díky pokročilému systému rekuperace energie lze baterii nabíjet také za jízdy. Tento systém byl vyvinut na základě vítězných zkušeností společnosti DS v závodech elektrických formulí Formule E, kde je DS držitelem už dvou titulů mistrů světa.

 

Závěr: o úspěchu rozhodnete i vy, už od 17.11.

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 přichází s technologicky velmi zajímavými novinkami zabalenými v komplexním balíčku už tak povedeného ztělesnění francouzské avantgardy na čtyřech kolech. Auto vyniká designem, který se DS Automobiles velmi povedl. Nejen jeho přední světla jsou tomu důkazem. Pro milovníky SUV a francouzských aut jde určitě o ideálního adepta. Určitě bych se nebál, že se DS umístí vysoko. Tak to bylo prozatím vše o DS 7 Crossback E-Tense 4×4. Volba je už jen na vás, čtenářích, neboť i svému oblíbenému zástupci budete moct udělit svůj hlas již od 17.11. v rámci MOTORVIZE Fans Award 2020. Dokáže vás oslovit a bodovat jako čtenářské auto roku?

 

Lukáš Jeřábek

Sdílet: