Srovnávací test: Škoda Superb Scout vs. Peugeot 508 SW

Srovnávací test: Škoda Superb Scout vs. Peugeot 508 SW

Autor: Autohled.cz - Jan Novotný; Jiří Chomát · Fotografie: Autohled.cz

Tuto reportáž jsme si neudělali ani trochu jednoduchou. Zdánlivě naprosto lehce zdůvodnitelné porovnání dvou kombi střední třídy nakonec vůbec jednoduché není. Srovnání 508 SW a Superb je zajímavé – ta auta si jsou podobná prakticky jen rozměry. Superb je auto, které v našem prostředí každý zná – je pověstné svým vnitřním prostorem a praktičností, jíž je přizpůsobené vše okolo. Peugeot své combi pojal za opačný konec a rozhodl se zbořit myšlenku, že tento typ karoserie musí být maximálně praktický a tedy z principu podobný Superbu. Na srovnávací test jsme sice dostali verze z opačného spektra – dynamicky orientované GT od Peugeotu a oplastovaný “terénní” Scout od Škody Auto. Obě specifikace jsou ale na pomyslném vrcholu nabídky daných modelů. Co se týče ceny a objektivních parametrů jsme pak do tabulek uváděli Škodu Superb ve specifikaci Sportline, která ke GT / GT-LINE u 508 sedí přeci jen o něco lépe. Klasický, investigativní a velmi široce pojatý srovnávací test najdete už teď na autohled.cz, pro čtenáře motorvize jsme připravili tradiční “názorové” shrnutí tak, jak obě auta vidí zúčastnění redaktoři – Jirka Chomát (za Autohled.cz) a Honza Novontý (za MOTORVIZE.cz). Tady je!

Jirka Chomát:

Proto, že Peugeot i střední třídu vidí prostě tak trochu jinak, francouzsky, avantgardně a extravagantně, má 508 bezrámová okna, ostře střiženou linii pátých dveří ve stylu shooting brake nebo stylová světla ve formě lvích drápů. Ta samá písnička se pak odehrává uvnitř – o iCockpitu Peugeotu toho lze říct spoustu, určitě ale ne že je nudný. Kvalitní materiály a stále ještě netradiční koncepce směřování celé palubní desky na řidiče dodává pocit, že opravdu nesedíte v obyčejném autě. Stejný pocit pak mám z jízdy – ta je velmi komfortní, dostatečně sportovní a celkem i na tak velké kombi zábavná. U Superbu mi zážitek z jízdy trochu kazila pomalá a trochu nepředvídatelná odezva plynu, nicméně nastavitelné tlumiče samozřejmě také dokázaly udělat jízdu jak sportovní, tak komfortní. 

508 SW se mi opravdu líbí, otázkou je, jestli na trhu ryze praktických aut najde velmi stylové kombi uplatnění – Superb jej totiž ve všech rozměrových disciplínách poráží a váhy ve prospěch 508 SW nepřeváží ani pohled na ceníky obou aut. Pokud ale máte tu odvahu, chcete se odlišit a jezdit ve velmi osobitém autě se skvěle zpracovaným interiérem, je 508 SW přesně pro vás.

 

Honza Novotný:

Ani pro mě dnešní srovnání není jednoduché. Ostatně, kompletní úhel pohledu najdete na autohledu v klasickém srovnávacím testu, který je dílem mého rukopisu. Abych se ale vrátil k formátu, na který jste od motorvize zvyklí, pokusím se tentokrát už pouze sám za sebe shrnout obě dvě auta. Asi už mě znáte – když se budeme bavit z očí do očí, u většiny aut potřebuji (a očekávám) něco víc, než jen objektivně lepší výsledek / parametry. O to těžší dnešní srovnávák byl. Superb je objektivně v tom, co od něj většina českých zákazníků (a že jich není málo), opravdu lepší. Na(ne)štěstí to ale není nijak výrazné vítězství. Tou největší zajímavostí je přeměřený údaj základního objemu zavazadlového prostoru, který je v případě rozměrů od podlahy po krytku / roletku dokonce nepatrně větší v Peugeotu (553,7 vs. 560 litrů). Pak si ale připočtěte několik schránek a prostor pod podlahou (Superb jich má díky dvojité podlaze opravdu hodně) a rázem už víte, v čem je mimo jiné Škodovka prostornější. Největší rozdíl se pak dle mého názoru odehrává na zadních sedadlech, kde Superb prostě nemá a zřejmě ještě dlouho nebude mít konkurenci. 508 na tom také není vyloženě špatně, pokud ale máte v plánu jezdit často vzadu, není o čem. Naopak řidič se bude bez pochyb cítit lépe v příjemně dynamicky a extravagantně střiženém GT. Nejen, že jsou sedadla a posaz za volantem v Peugeotu o poznání lepší, i jízdní projev vyšperkovaného naftového dvoulitru BlueHDi hrají prim. Pocitově je mi bližší i francouzský podvozek, který je už od základu tužší a tvrdému naladění pak navíc pomáhají i větší 19” kola. Naladění testovaného Superba je pro mě vlastně tak trochu záhadou – na můj vkus je poměrně tvrdé, ačkoliv vyloženě sportovní také ne. Režim comfort mu sice pomůže, ale zázraky taky neumí, a každou větší díru cítíte díky delšímu rozvoru a převisům na přední a zadní nápravě pocitově hned dvakrát. U “terénně” orientované verze na 18” kolech bych čekal naopak měkčí a gumovější ovládání, a tak upřímně nevím, co má být vykoupením ze méně komfortu od podvozku. Superb pak kromě praktičnosti, prostornosti a technologické vybavenosti (LED Matrix nebo digitální přístrojová deska s velkou mírou individualizace) vítězí i cenou, což je tak trochu také překvapení. Kdybyste se mě zeptali, které ze dvou srovnávaných vozidel bych si koupil, asi bych odpověděl jinak, než v závěru tohoto článku (a hlavně plnohodnotného srovnáváku na autohledu) uvádím. Byl by to totiž právě Peugeot 508 SW, i když bych měl velký problém obhájit sám před sebou cenu přesahující milion Kč. Jak už jsem zmínil na Autohledu, za danou částku už máte poměrně hodně široký rozhled, v rámci něhož není problém si vybrat buď ještě emotivnější auto nebo naopak praktičtější. Pokud ale chci (a měl bych) zůstat objektivní a hodnotit auta čistě na základě měřitelných parametrů, vítězem je Škoda Superb, která díky pouze lehkému faceliftu dospěla a s docela dobrou cenovou politikou u ní teď vychází dobře i poměr cena/výkon, která z velké míry rozhoduje.

 

Úplná verze srovnávacího testu a kompletní reportáž je k dispozici na AUTOHLED.cz:

 

Jan Novotný a Jiří Chomát

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..