Citroën přiváží modernizované SUV C3 Aircross a předává plug-in hybrid M. Ebenovi

Citroën přiváží modernizované SUV C3 Aircross a předává plug-in hybrid M. Ebenovi

Autor: Jan Novotný · Fotografie: C Automobil Import, s.r.o. (Citroen media)

Možná bych se opakoval, kdybych řekl, že modelové portfolio Citroënu zažilo v posledních letech doslova zemětřesení. V souvislosti s C3 Aircross jsem si tuto myšlenku ale nemohl odpustit ještě jednou zopakovat, neboť to byly právě modely C3 a C3 Aircross, které dlouhou dobu představovaly hlavní (a z určitého úhlu pohledu i jediná) lákadla značky. Dnes ale nemám v plánu rýpat, a proto vás chci poprosit, abyste mé předchozí věty nechápali pejorativně. Právě C3 Aircross se totiž stal stálicí a díky jeho veleúspěchu se francouzům podařilo posunout dál tak, že se jejich nabídka rozrostla hned o několik dalších velkých lákadel, která mají naději na obdobný úspěch. Tento článek primárně ale nemá být o nové C4, na kterou se dlouho čekalo, C5x, nebo o současném Berlingu či C5 Aircross, o níž se vlastně dnes přesto v rychlosti zmíníme. Teď už ale zpět k C3 Aircross, kterého se doposud prodalo na 330.000 kusů. A jak že hodlá modernizovaná verze navázat na dosavadní úspěchy?

 

Osobitost si zachovává, přidává ale ještě větší možnost personalizace a prý i kapku dospělosti

C3 Aircross si na trhu, kde se objevují stále nižší tvary SUV, které jsou stále blíže sedanům, prosazuje svůj SUV charakter a nabízí objemnou siluetu ukazující na velký prostor na palubě a postoj dominující díky zvýšené světlé výšce a velkým kolům celé silnici. Svůj rozdíl zdůrazňuje pomocí prahových lišt, podběhů kol, předních a zadních lapačů nečistot a střešního nosiče, který graficky podtrhuje plné a velkorysé tvary vozu. Zatímco C3 Aircross vyjadřoval při svém uvedení na trh svým designem a možnostmi personalizace laskavost a svěžest, nový C3 Aircross dosáhl dospělého věku. Při zachování své originality a ducha mění svůj hravý přístup a přesunuje se na vyšší úroveň, na níž klade důraz na vyzrálejší charakter s vyšší kvalitou, což odpovídá očekáváním trhu.

Prvotním potvrzením změny vzhledu je kompletně přepracovaná přední maska. Inspirovala se od koncepčního vozu CXPERIENCE a poprvé se objevila u nové C3 v roce 2020. V roce 2021 představuje nový podpis značky Citroën. Tato nová čelní strana upoutá na první pohled, zejména díky novému podpisu předních světel. Dvojité chromované lišty jsou protaženy k LED světlometům podobně jako u nové C3 nebo nové C4, ale jsou ještě propracovanější. C3 Aircross získal také novou mřížku chladiče s novým geometrickým vzorem a robustnost vozu posiluje i nový stříbrně šedý nájezdový chránič s barevnými prvky.

Nový C3 Aircross nabízí vyvinutější program personalizace, aby uspokojil všechny zákazníky, kteří si tak mohou upravit na míru své jedinečné SUV, které je pak osobité, charakteristické a v souladu s image každého z nich. Z vnějšku se rozsah úprav zvýšil na 70 možných kombinací, které využívají odstíny lakování, barevné balíčky (kombinující designové prvky v exteriéru efektně s lakováním karoserie), barvy střechy (v barvě karoserie, bílá či černá). Větší a luxusnější výběr personalizace pokračuje i v kabině, kde je možné si zvolit jeden ze 4 různých stylů.

 

Inovovaný interiér a především klid na palubě

Pohodu na palubě posiluje C3 Aircross i prostřednictvím svého programu Citroën Advanced Comfort®. Kromě odpružení, jehož nastavení zaručuje plynulost jízdy, nabízí C3 Aircross větší jízdní komfort díky novým sedadlům Advanced Comfort, které se poprvé objevily ve voze C5 Aircross. Sedadla Advanced Comfort sází pro dosažení optimálního komfortu na 4 jeho rozměry: vizuální komfort, komfort při dosednutí, komfort z hlediska držení těla a dynamický komfort.

Nový C3 Aircross si zachovává svou modularitu, prostornost a prosvětlení pro větší pohodlí a všestrannost. Díky své kompaktní délce 416 cm, která mu zajišťuje snadnou ovladatelnost a hbitost, přináší C3 Aircross do svého segmentu unikátní nabídku s jedinečným vnitřním prostorem. Jeho modularita nemá obdoby, a to díky lavici dělené na 2 samostatné části a s posuvem 150 mm či možnosti sklopení opěradla předního sedadla do polohy stolek, čímž se délka zavazadlového prostoru prodlouží na 240 cm, což umožňuje bezpečnou přepravu zvláště dlouhých předmětů (stavebnicový nábytek v krabicích, sportovní výbava atd.). Objem kufru je možné posunutím zadního sedadla dopředu zvětšit ze 410 l na 520 l a při sklopení zadního sedadla dosahuje až 1 289 l. K větší funkčnosti kabiny vozu C3 Aircross přispívá také nová propracovanější středová konzola. V její zadní části je zabudovaná velká přihrádka, která je krytá posuvnou roletkou a je přístupná cestujícím vpředu i vzadu. Celá posádka má po ruce užitečné úložné prostory a přihrádky: mělká přihrádka určená na drobné předměty před spolujezdcem, držáky nápojů zabudované do středového sklopného opěradla zadní lavice, kapsy na zadní straně předních sedadel, řada úložných přihrádek ve spodní části středového panelu.

 

Technologie a technologické novinky

Nový C3 Aircross nabízí veškeré potřebné technologie. Je vybaven především novým, větším 9″ dotykovým displejem pro větší ergonomii, čitelnost a praktičnost. Nový kvalitnější displej umožňuje zejména výrazněji zobrazit navigaci Citroën Connect Nav nebo funkci Mirror Screen kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. K dispozici je také bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a systém Citroën Connect Assist.

Nový C3 Aircross nabízí 12 intuitivních technologií asistenčních systémů řízení. Jde o bezpečnostní technologie, jako je Head-up displej s barevným zobrazením uchovávající užitečné informace v zorném poli řidiče, rozpoznávání dopravního značení s doporučenou rychlostí, nouzové automatické brzdění Active Safety Brake nebo automatické přepínání dálkových světel. Dále je to výbava, která zjednodušuje každodenní život, jako například hands-free přístup a startování, Park Assist nebo zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision, která přenáší pohled na zadní část vozu a její okolí na dotykový displej.

 

Inovovaná hnací ústrojí

Nové SUV C3 Aircross nabízí volbu mezi úspornými a výkonnými benzínovými (PureTech) a dieselovými (Blue HDi) motory: PureTech 110 s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6, PureTech 130 s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, BlueHDi 110 s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 a BlueHDi 120 s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6.

Aby C3 Aircross zdůraznil svůj SUV charakter a dokázal zvládnout většinu terénů, může být vybaven systémem Grip Control® s funkcí Hill Assist Descent – zařízením, které umožňuje jízdu za zhoršených adhezních podmínek. Tento systém umožňuje upravit trakci předních kol podle terénu a udrží auto v nízké rychlosti i na velmi strmých svazích.

 

Třešnička na dortu: Marek Eben s SUV C5 Aircross plug-in hybrid

A konečně, ke konci tiskové konference, přichází čas na třešničku na dortu, neboť svou přítomností určitě v sále přítomné potěšil právě Marek Eben, dlouholetý fanoušek značky. Právě dnes mu byly oficiálně předány klíčky od nového vozu. Před časem totiž vyměnil svůj Citroën C5 Aircross za novější C5 AIRCROSS PLUG-IN HYBRID, první dobíjecí hybridní vůz značky Citroën. Bude tak řídit v pořadí již 12. Citroën v řadě. Užívat si bude ekologičtější verzi motoru HYBRID 225 ë-EAT8, která kombinuje přednosti 100% elektrického pohonu výhodného zejména při každodenních cestách po městě, s všestranností a nezávislostí, které na delších trasách poskytuje spalovací motor. Prvním vozem značky Citroën, který si známý herec, moderátor a v neposlední řadě také hudebník, pořídil, byl před víc jak 20 lety Citroën BX a od té doby je této značce věrný.

Kromě designu je jedním z důvodů, proč má tyto vozy v oblibě, i potřeba měkkého podvozku a dostatečně velkého zavazadlového prostoru. SUV CITROËN C5 AIRCROSS PLUG-IN Hybrid je stejně jako modely se spalovacími motory vybaven systémem odpružení Progressive Hydraulic Cushions®, který tlumí veškeré nedokonalosti na cestách a navozuje dojem, že vůz se nad nerovnostmi vozovky vznáší. Zároveň zajišťuje vynikající dynamiku a stabilitu vozu. Nové SUV C5 AIRCROSS PLUG-IN Hybrid je vybaveno víceprvkovou zadní nápravou, díky níž je možné dosáhnout bezkonkurenčního jízdního komfortu.

 

Sám Marek Eben k výběru vozu dodal:

„Když onemocněla moje žena, hledali jsme vůz, který by nebyl tvrdý a kam by se nám pohodlně vešel invalidní vozík. Zkusili jsme všechny možné značky, pak jsme sedli do Citroënu a nebylo co řešit. Nyní mám v garáži nainstalovaný wallbox a dobrý pocit z toho, že po Karlových Varech jezdím s nulovými emisemi.“

 TEST: Citroën C5 Aircross hybrid – nejen smysluplný rodinný přepravník

 

Závěrem: i na první ohlasy a testy C3 Aircross se můžete těšit

Inovovanou verzi oblíbeného SUV C3 Aircross jsme před pár dny měli možnost v Praze spatřit vůbec poprvé. Z toho vyplývá, že za volantem jsme ještě neměli možnost sedět ani my. Už na první pohled je ale zřejmé jisté odlišení od původní verze. Mně osobně to vyhovuje, neboť díky tomu novinka dostala svěží nádech a my tu tak nemusíme básnit o změnách, které by uživatel na první pohled nebyl schopný rozpoznat. I proto se moc těším, až se k nám C3 Aircross v inovované verzi osobně dostane. Těšit se můžete i vy, neboť bystrému oku našich redaktorů rozhodně nic neunikne.

 

Jan Novotný

Sdílet: