Nový Citroen Berlingo: je tím, čím má být?

Nový Citroen Berlingo: je tím, čím má být?

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

„Nevynalezli jsme rodinu, ale auto, které se k ní hodí,“ tak zní úvodní a vcelku lákavá slova k představení nového Berlinga. Tak nějak sedím u prezentace a vzpomínám vlastně na první setkání s touto rodinnou hračkou. Po pár vteřinách se usměji a uvědomím si, že při své první jízdě v druhé generaci již zmiňovaného vozu, jsem se uvnitř cítil opravdu jako „táta“ se svojí manželkou. Dnes jsme ale o kus dál a značka Citroen uvádí novou generaci. Již na začátku nám bylo naznačeno, že se má jednat o auto pro rodinu, a proto se teď ptám, budu si připadat jako při své první jízdě, či nikoliv?

 

Hra na emoce: každý si musí najít svůj styl.

Ještě před samotnou prezentací jsme mohli vidět, čím se dnes vlastně projedeme. Už prvním dojmem na mě již zavedená DNA Citroenu, kterou spatřuji ihned. Dle mého si francouzská značka hraje ve svém vlastním písečku a je naprosto jedno, že je styl jejich modelů naprosto jiný. Poměrně malá kapota, krásně zabudovaná světla a barevné kombinace jsou prvky, kterých si všimnete na první dobrou. Někteří jí za design naprosto odsoudí, ti ostatní si ji kvůli své „drzosti“ zamilují. Musím se přiznat, že ze své strany jsem v obavách a nevím, na jakou stranu bych se přidal. Připadám si téměř jako malé dítě, které ví, že nemá nastupovat do toho černého auta s tím pánem, jež mu nabízí lízátko. Mě to ale prostě opravdu láká!

 

Masoví vrazi zbystřete: tolik úložného prostoru…

Během představení se zástupci automobilky chlubili prostorností interiéru. Nerad do článku přidávám moc čísel a raději se vám, čtenářům, snažím přiblížit tuto cifru. Ovšem dnes si dovolím napsat údaj, který mě zarazil. Úložný prostor činí až 186 l. Chvíli si hraji s představou, kolik věcí bych zde vlastně mohl schovat. Samozřejmě ve chvíli, kdy s kolegou usedáme do Berlinga, hledám všechny úložné prostory a přiznám se, že jsem se až divil, kam vaše děti či žena budou moci schovat své věci anebo masoví vrazi však vy víte co…

 

Jízdní dojem? Mnohem lepší

Na své první seznámení jsme dostali dieselovou „jednapětku“ o výkonu 130 koní, což je nejvýkonnější diesel v nabídce. Můžete zvolit ještě ze dvou slabších variant (75, 100 koní). Během několika minut, kdy jsme se s vozem seznamovali, jsem byl rád, že motor není nikterak hlučný. Ačkoliv se jedná o nejvýkonnější dieselovou „hitovku“, do 130 koní mi jich pocitově ještě pár chybělo. Ovšem, kde jsem měl důvod se radovat, byla manuální převodovka. Dráhy byly krátké a přesné. Možná u takového auta očekáváte delší dráhy, já jsem zastánce těch krátkých, a to Berlingo opravdu má! Bohužel jsme s tímto krasavcem nemohli „zabloudit“ do pořádného terénu a prověřit ho jako dříče, i na českých silnicích byl však o něco tvrdší, než jsem si já sám představoval. Doufal jsem, že tlumiče budou více myslet na rodinný komfort.

 

Na závěr? Toť otázka

Auto pro rodinu? Nové Berlingo nabízí spoustu vychytávek, a to od Grip controlu až po adaptivní tempomat. Jeho vzhled zaujme. Po jízdních vlastnostech vás nezklame a co se týče prostornosti a pohodlí, tak věřím, že také ne. Přesto však stále přemýšlím. Možná je toto auto stvořené spíše pro ženy, protože ačkoliv jsem z něj byl příjemně překvapen, ze své dávné jízdy s předešlou generací jsem se cítil více jako „ten chlap“. Možná je to způsobené tím, že při dnešním testování jsem po svém boku neměl ženu, nýbrž kolegu novináře, ale i tak mi v auto chybí trocha té pánské DNA. A co vám?

 

Petr Bahenský

Technická specifikace

motor

ModelBerlingo M BlueHDi 130 Stop&Start
Výkon96 kW
Točivý moment300 Nm
Maximální točivý moment při otáčkách1750 RPM
Zrychlení 0-100km/h12.3 s
Max. rychlost186 km/h
PalivoNafta
Válců4
Maximální výkon při otáčkách3750 RPM
PřevodovkaAutomatická převodovka
Převodů8
Vstřikování palivaCommon Rail
Typ motoruTurbo
Objem1499 ccm
Ventily2

Ekonomie provozu

Kombinovaná spotřeba (NEDC)4.3 l/100km
Spotřeba ve městě (NEDC)4.6 l/100km
Velikost nádrže50 l
Emisní normaEuro 6d-TEMP-EVAP (WLTP) 36BG-BI
Start-Stop systémSériové vybavení
Velikost pneumatik205/60R16
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)Sériové vybavení
Typ TPMSnepřímé měření (ABS)

hmotnost

Povolená celková hmotnost2120 kg
Prázdná hmotnost (EU)1599 kg
Přívěs s brzdami1300 kg
Náklad521 kg
Přívěs (bez brzd)750 kg

modelová řada

Název generaceE
Uveden09/18
Dveře5
KaroserieVysoký kombík
Třída vozidlaNižší střední třída (např. Golf)

rozměry

Délka4403 mm
Rozvor2785 mm
Šířka1848 mm
Prostor pro zavazadla775 l
Max. zatížení střechy100 kg
Výška1844 mm
Průměr otáčení10.8 m
Sedadla5
Max. počet sedadel7

Podobné vozy

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..