Nový Citroen Berlingo: je tím, čím má být?
Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský„Nevynalezli jsme rodinu, ale auto, které se k ní hodí,“ tak zní úvodní a vcelku lákavá slova k představení nového Berlinga. Tak nějak sedím u prezentace a vzpomínám vlastně na první setkání s touto rodinnou hračkou. Po pár vteřinách se usměji a uvědomím si, že při své první jízdě v druhé generaci již zmiňovaného vozu, jsem se uvnitř cítil opravdu jako „táta“ se svojí manželkou. Dnes jsme ale o kus dál a značka Citroen uvádí novou generaci. Již na začátku nám bylo naznačeno, že se má jednat o auto pro rodinu, a proto se teď ptám, budu si připadat jako při své první jízdě, či nikoliv?
Hra na emoce: každý si musí najít svůj styl.
Ještě před samotnou prezentací jsme mohli vidět, čím se dnes vlastně projedeme. Už prvním dojmem na mě již zavedená DNA Citroenu, kterou spatřuji ihned. Dle mého si francouzská značka hraje ve svém vlastním písečku a je naprosto jedno, že je styl jejich modelů naprosto jiný. Poměrně malá kapota, krásně zabudovaná světla a barevné kombinace jsou prvky, kterých si všimnete na první dobrou. Někteří jí za design naprosto odsoudí, ti ostatní si ji kvůli své „drzosti“ zamilují. Musím se přiznat, že ze své strany jsem v obavách a nevím, na jakou stranu bych se přidal. Připadám si téměř jako malé dítě, které ví, že nemá nastupovat do toho černého auta s tím pánem, jež mu nabízí lízátko. Mě to ale prostě opravdu láká!
Masoví vrazi zbystřete: tolik úložného prostoru…
Během představení se zástupci automobilky chlubili prostorností interiéru. Nerad do článku přidávám moc čísel a raději se vám, čtenářům, snažím přiblížit tuto cifru. Ovšem dnes si dovolím napsat údaj, který mě zarazil. Úložný prostor činí až 186 l. Chvíli si hraji s představou, kolik věcí bych zde vlastně mohl schovat. Samozřejmě ve chvíli, kdy s kolegou usedáme do Berlinga, hledám všechny úložné prostory a přiznám se, že jsem se až divil, kam vaše děti či žena budou moci schovat své věci anebo masoví vrazi však vy víte co…
Jízdní dojem? Mnohem lepší
Na své první seznámení jsme dostali dieselovou „jednapětku“ o výkonu 130 koní, což je nejvýkonnější diesel v nabídce. Můžete zvolit ještě ze dvou slabších variant (75, 100 koní). Během několika minut, kdy jsme se s vozem seznamovali, jsem byl rád, že motor není nikterak hlučný. Ačkoliv se jedná o nejvýkonnější dieselovou „hitovku“, do 130 koní mi jich pocitově ještě pár chybělo. Ovšem, kde jsem měl důvod se radovat, byla manuální převodovka. Dráhy byly krátké a přesné. Možná u takového auta očekáváte delší dráhy, já jsem zastánce těch krátkých, a to Berlingo opravdu má! Bohužel jsme s tímto krasavcem nemohli „zabloudit“ do pořádného terénu a prověřit ho jako dříče, i na českých silnicích byl však o něco tvrdší, než jsem si já sám představoval. Doufal jsem, že tlumiče budou více myslet na rodinný komfort.
Na závěr? Toť otázka
Auto pro rodinu? Nové Berlingo nabízí spoustu vychytávek, a to od Grip controlu až po adaptivní tempomat. Jeho vzhled zaujme. Po jízdních vlastnostech vás nezklame a co se týče prostornosti a pohodlí, tak věřím, že také ne. Přesto však stále přemýšlím. Možná je toto auto stvořené spíše pro ženy, protože ačkoliv jsem z něj byl příjemně překvapen, ze své dávné jízdy s předešlou generací jsem se cítil více jako „ten chlap“. Možná je to způsobené tím, že při dnešním testování jsem po svém boku neměl ženu, nýbrž kolegu novináře, ale i tak mi v auto chybí trocha té pánské DNA. A co vám?
Petr Bahenský
Technická specifikace
motor | |
Model | Berlingo M BlueHDi 130 Stop&Start |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální točivý moment při otáčkách | 1750 RPM |
Zrychlení 0-100km/h | 12.3 s |
Max. rychlost | 186 km/h |
Palivo | Nafta |
Válců | 4 |
Maximální výkon při otáčkách | 3750 RPM |
Převodovka | Automatická převodovka |
Převodů | 8 |
Vstřikování paliva | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Objem | 1499 ccm |
Ventily | 2 |
Ekonomie provozu | |
Kombinovaná spotřeba (NEDC) | 4.3 l/100km |
Spotřeba ve městě (NEDC) | 4.6 l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6d-TEMP-EVAP (WLTP) 36BG-BI |
Start-Stop systém | Sériové vybavení |
Velikost pneumatik | 205/60R16 |
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) | Sériové vybavení |
Typ TPMS | nepřímé měření (ABS) |
hmotnost | |
Povolená celková hmotnost | 2120 kg |
Prázdná hmotnost (EU) | 1599 kg |
Přívěs s brzdami | 1300 kg |
Náklad | 521 kg |
Přívěs (bez brzd) | 750 kg |
modelová řada | |
Název generace | E |
Uveden | 09/18 |
Dveře | 5 |
Karoserie | Vysoký kombík |
Třída vozidla | Nižší střední třída (např. Golf) |
rozměry | |
Délka | 4403 mm |
Rozvor | 2785 mm |
Šířka | 1848 mm |
Prostor pro zavazadla | 775 l |
Max. zatížení střechy | 100 kg |
Výška | 1844 mm |
Průměr otáčení | 10.8 m |
Sedadla | 5 |
Max. počet sedadel | 7 |
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.