Autosalon Bratislava 2015: Část první ve znamení premiéry Superbu

Autosalon Bratislava 2015: Část první ve znamení premiéry Superbu

Autor: Jan Novotný · Zdroj foto: redakce

Nadpis jsem prostě nemohl napsat jinak. Největší událostí celého dnešního dne totiž byla slovenská premiéra nové vlajkové lodi naší mateřské Škody auto. Nesmím samozřejmě opominout ani další výstavní premiéry, které však už byli poměrně tiché a nijak více nedoprovázené. Za ty můžeme jmenovat skvostný Mercedes-benz GLE, nástupce SLS AMG– AMG GT, BMW i8, Volkswagen Passat a pro mě relativně srdcovou záležitostí byla také Honda H-RV (původně pro Asijské trhy s názvem Vezel, který mě zaujal již dříve).

 

Slavnostní zahájení a nával světa novinářů

Nečekal bych, že se v Čechách a na Slovensku najde tolik novinářů, ale přece jen. Na výstaviště jsem se vydával s velkým předstihem. Očekával jsem, že půl hodiny před zahájením je více než dostatek, nebyl… Na vjezdu už se pomalu tvořili kolony a fronta se stála i na výdej novinářských akreditací. Pak bylo potřeba zaparkovat a než jsem všechny tyto přípravy stačil dokončit, slavnostní zahájení se pomalu chýlilo ke konci. Asi jsem snad zapomněl na nedávno vyšlou statistiku, ve které si čestně Česká republika drží prvenství v počtu motoristických novinářů v poměru k počtu obyvatelů. Nicméně autosalon byl zahájen opravdu velkolepě a s velkým očekáváním jsme tak mohli vyrazit rovnou do nejžhavějšího ohniska automobilového dění.

 

Premiéry: nová Škoda Superb

Ačkoliv nejsem, v Čechách trošku ojediněle, příliš velký milovník značky Škoda, tak jsem se na Superba opravdu těšil. Normálně by se asi každý těšil zejména na nového Passata, toho jsme ale měli možnost vidět již na loňském pařížském autosalonu. Ve stylu škodovky byla celá prezentace opět choreograficky zcela výborně zvládnutá a samozřejmě sklidila i velký potlesk. A jaký že je nový Superb? Pořád stejně obrovský! Musím říct, že jsem z prostoru uvnitř vozu již nebyl tak nadšený jako při první zkušenosti s předchozí generací, ale to bude asi tím, že jsme si prostě jen na ten obrovský prostor už zvykli. Překvapilo nás úplné zrušení prvku Twindoor neboli dvojího otevírání zavazadlového prostoru, ten nám bude hodně chybět. Krásné jsou ale přední světlomety nové vlajkové lodi a vnitřek se posunul také kousek kupředu. Je pravda, že i Superb dostal pro moderní škodovky typický styl palubní desky (funkční a prostor neubírající, ale velmi strohá), který dle mého názoru designu a celkového dojmu z prostoru spíše škodí. Infotainment, který stále zůstává nevestavěný a je tedy jen otázkou, jak dlouho vám vydrží do první krádeže, dostal zcela nové rozhraní. Je o hodně rychlejší, reakce na doteky jsou lepší a dostal i úplně nové funkce, jakými je třeba možnost šířit na palubě WiFi nebo spolupráce se spoustou nových asistenčních systémů. Audiosystém také značně dospěl, výkon reprosoustavy je vyšší a zvuk tak čistší. Celkově je tento nový vůz o mnoho modernější a tak ačkoliv třeba co do šířky se týče mi uvnitř superb pocitově přijde menší než Passat, bude se jednat o opravdu velkého hráče, který má šanci na velké prodejní úspěchy, i díky ceně, která na Slovensku začíná v přepočtu na necelých 590 tisících korunách.

 

Mercedes-Benz GLE

Vozidlo, které se nám představilo letos na autosalonu v Ženevě a vzbudilo mnoho ohlasů. Jedná se o vskutku velkého konkurenta pro již zaběhlého premianta této kategorie, kterým je BMW X6. Již od pohledu je auto až dost výjimečné a určitě se v automobilovém světe a obecně na silnici neztratí. Nezbývá než se těšit na první svezení, od kterého mám opravdu velká očekávání. Vždyť BMW X6 se chová na silnici dost podobně jako obyčejná 5ka, a to je to skvělé.

 

Opel Adam S: Auto ve stylu motokáry

Když už mluvíme o stylu, tak ten opravdu nechybí ani tomu nejzákladnějšímu Adamovi. Automobilka se pyšní, že díky počtu všech možných variant (barva střechy, barevné pruhy, barva laku, kola, různé barevné doplňky, čalounění aj.) prakticky není možné vyrobit dva stejné Adamy. Krásně znějící marketingové prohlášení, v praxi se ale pro Adama hlavně kvůli ceně za jistý typ individuality mnoho zájemců nenašlo. Spojme ale krásnou dámskou kabelku s výkonným motorem a správným podvozkem a máme z toho lákadlo i pro velké kluky. Však 110kw nebo chcete-li 150koní na zhruba 1150kg hmotnosti je poměrně slušná porce. Další vůz u kterého se opravdu těším na svezení. Úžasné by měli být zejména jeho jízdní vlastnosti v zatáčkách. V čem nás ale Opel velmi zklamal na tomto autosalonu, byla absence nové Corsy OPC, jejíž premiéra byla avizována v tiskovém prohlášení před zahájením motorshow.

 

Asijská Honda Vezel: v Evropě s tradičním jménem HR-V

Auto, které mě neuvěřitelně zaujalo při mé nedávné dovolené. Ačkoliv mám ve stále více populární kategorii malých crossoverů svého jiného favorita, Vezel byl něčím, co moje představy o této specifikaci vozů totálně zbouralo. Tohle by asi novinář neměl psát, ale já jsem se do jeho designu prostě zamiloval. Za dlouhou dobu opravdu jedno z mála krásných aut od Hondy. Mrzet nás snad zatím může pouze absence hybridní varianty, která je na asijském trhu neuvěřitelně populární a věřím, že by byla i u nás. Na výstavišti jsme viděli provedení v modré barvě, která mu dle mého vkusu moc neslušela. Daleko radši bych na něm viděl bílou perleť. Nevím, zda u tohoto kusu byla zvolena nižší výbava, nicméně u Vezelu je možnost dostat také koženěnou palubní desku, kterou bych u takového vozu absolutně nečekal a byl to pro mě další důvod, proč z něj být úplně pryč. Dovozce uvádí, že první kusy přijdou na konci tohoto léta, tak už aby to bylo. Těším se na tebe zcela nové „háervéčko“.

 

Když už jsme začali s Hondou tak nesmíme opomenout ani místní premiéru brutálního supersportu Civic Type-R. Všechny „tajpáry“ patřili ke špičce v daném segmentu, nicméně tenhle vše alespoň dle designu dotáhl na úplně jinou úroveň. Velká kola, mnoho sportovních doplňků, skořepinová sedadla, ale hlavně extrémně obrovské zadní křídlo, to je stručný výčet sportovních prvků a lákadel nového sportovního Civicu. Zapomněl bych však na motor. Zde také stájový inženýři dotáhli své umění do konce. Pod kapotou se ukrývá oturbený zážehový dvoulitr o výkonu neuvěřitelných 300koní, což je téměř o 100 více než předchůdce, to je opravdový pokrok! I u tohoto mazlíka se nesmírně všichni těšíme, až Vám budeme moci přinést první postřehy z jízdy.

 

První den jsme si náramně užili a v dalších dnech vám samozřejmě přineseme i zbylé informace a postřehy o tom, co letošní ročník bratislavského autosalonu nabídl a na jaké skvosty se můžeme brzo těšit na našich silnicích.

 

Jan Novotný

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..