ŠKODA SCALA: vše, co potřebujete vědět vč. ceníku

ŠKODA SCALA: vše, co potřebujete vědět vč. ceníku

Nová definice kompaktní třídy ŠKODA, nové technologie, charakter i název. SCALA jako první prozrazuje další vývoj designu české automobilky, vycházející ze studie VISION RS, který je tak poprvé využit v sériové výrobě. Zároveň je první Škodovkou postavenou na modulární platformě MQB A0. Tím vším naše domácí automobilka ukazuje, jak moc je pro ni nástupce Rapidu důležitý. Měl by být především moderní, prostorný, hbitý, komfortní a kupodivu snad i trochu extravagantní, což se v Mladé Boleslavi doposud neslušelo. Na trhu se objeví v první polovině letošního roku (2019), my tu pro vás zatím máme všechny informace, které o něm potřebujete vědět. Konečně je k dispozici i ceník, v „základní“ verzi si budete muset připravit 369.900 Kč, to ale v případě prozatím nedostupné první motorizace 1.0 TSI 70 kW s 5stupňovým manuálem. V současnou chvíli tak vyjde první dostupná Scala na 394.900 Kč, a to ve výbavě Ambition taktéž s 1.0 TSI, tentokrát ale s 85 kW a 6stupňovou manuální převodovkou. Je to hodně nebo málo? Na to si můžete udělat obrázek níže…

TIP: Porovnejte si všechny parametry Scaly s předchůdcem, Škodou Rapid Spaceback.

SCALA zaujme autentickým, emotivním vzhledem. Jako první, sériově vyráběný model v Evropě, nese hrdě na pátých dveřích namísto loga nápis ŠKODA. Dynamičnost vozu ještě umocní až osmnácti palcové disky z lehkých slitin a prodloužené sklo pátých dveří, které je součástí výbavy Style. V modelové řadě nahrazuje model Rapid.

TIP: ŠKODA SCALA CENÍK – platný od 18.1.2019

Symbolický název SCALA znamená latinsky schody nebo žebřík. Disponuje nejnovější možností konektivity v kombinaci s emotivním designem a vysokou funkčností. Neskryje ani vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti, širokou škálu prvků Simply Clever a nadstandardí prostor pro cestující i zavazadla.

 

Hatchback SCALA přijde na trh v první polovině 2019. Nabídne pětici motorů s výkony od 66 po 110 KW.

Nový vůz ŠKODA SCALA nabízí pět různých motorů. Všechny motory mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem a samozřejmě splňují emisní normu Euro 6d‑TEMP. Pro model SCALA bude ŠKODA nabízet tři benzinové motory o objemu 1,0 a 1,5 l a jeden naftový motor o objemu 1,6 l. V průběhu roku 2019 bude následovat motor 1,0 G-TEC s provozem na ekologický zemní plyn (CNG). Všechny motory jsou vybaveny rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Motor 1,5 TSI je navíc vybaven aktivním řízením válců (ACT). Tento čtyřválcový motor (představující vrcholnou verzi) je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Ostatní benzinové motory jsou tříválcové a mají objem 1,0 l. Základní motor 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) přenáší hnací sílu přes manuální pětistupňovou převodovku. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Čtyřválcový naftový motor 1,6 TDI má výkon 85 kW (115 k) a nabízí točivý moment 250 Nm.

Dvě různá nastavení vozů máte k dispozici díky příplatkovému nastavitelnému podvozku a systému Sport Chassis Control. Oproti standardnímu podvozku je o 15 mm nižší. Scala tak získá jisté, dynamické jízdní vlastnosti a sportovní charakter. Tužší tlumiče s elektronicky ovládaným ventilem nabízejí režimy Normal nebo Sport, které zintenzivní kontakt s vozem pro sportovnější jízdu. Přepínání jízdních režimů lze v menu volby Driving Mode Select. Různé možnosti ovlivní také reakce volantu, motoru a převodovky. Nazývají se Normal, Eco, Sport a Individual, ve kterém si různé reakce nastavíte podle sebe.

 

Emotivní a dynamický design

Jako první přenáší prvky designové studie VISION RS do sériové výroby. Na ty se můžeme těšit i v budoucích vozech automobilky. Vylepšené aerodynamické vlastnosti (součinitel odporu vzduchu pouhých cx od 0,29) a plynulé linie dodávají vozu modernější a sportovnější dojem. Silnou vlastní identitu SCALY podtrhnou čisté plochy v kombinaci s ostře řezanými prvky.

Svisle orientovaná maska chladiče, pod ní velký přívod vzduchu a vzduchové clony Air Curtain dohromady tvoří výraznou příď vozu. Na přání můžete získat prodloužené sklo pátých dveří s nápisem ŠKODA, mimo standardně nabízené. Typická pro značku je Tornado linie, opticky prodlužující, designový, aerodynamický prvek doplňující dynamický tvar střechy. Emotion paket vám umožní dívat se skrz panoramatickou střechu s elektronickým ovládáním a černým spojlerem pátých dveří. Definující spolu se sportovním difuzorem pod nárazníkem širokou záď auta.

Ve standardu vyjedete na šestnácti palcových kolech, ale samozřejmě můžete mít až osmnácti palcová z lehkých slitin. Novinkami pro Scalu jsou nová designová alu kola ve velikosti až 18″.

 

designový jazyk interiéru studie VISION RS

Součástí přepracovaného vzhledu interiéru jsou nové velkoplošné dekorační lišty palubní desky a přístrojová deska i výplň dveří z měkčeného plastu, se speciální povrchovou úpravou, napodobující krystalickou strukturu. Do budoucna se stane charakteristikou stylu značky. Ambientní osvětlení v bílé a červené barvě, teplé odstíny a barevné kontrastní obšití potahů sedadel navozují pohodovou atmosféru v interiéru.

Scala je první model se samostatným displejem umístěným v zorném poli řidiče. Dotyková obrazovka s úhlopříčkou od 6.5 do 9.2 palce je umístěna pohodlně vysoko pro dobrou čitelnost od řidiče i spolujezdce. Poslední (třetí) generace infotainmentu pracuje na bázi MIB.
Na přání si můžete pořídit i virtuální kokpit s největším displejem ve své třídě, úctyhodných 10.25 palců, zobrazující všechny inovativní prvky instalované ve voze neustále před očima.
Pokud milujete hudbu, můžete si SCALU vybavit Sound Systemem ŠKODA se subwooferem a deseti reproduktory. Jestli více upřednostňujete komfort, využijete nabídku čalounění z kvalitního mikrovlákna Suedia, výhřev zadních sedadel, čelního skla a volantu.Zavazadlový prostor má objem 467 l, což je největší ve své třídě, sklopením zadních sedadel se ještě zvětší na 1 410 l. Rozměry interiéru se velmi blíží větší Octavii. Díky rozvoru kol 2 649 mm získají cestující na zadních sedadlech prostor před koleny štědrých 73 mm.

 

Mnoho asistenčních systémů z vozů vyšších tříd

Stejně jako přední a zadní světlomety s LED technologií. Inovativními LED jsou vybaveny potkávací, zpětné, brzdové a zadní mlhové světlo, včetně denního svícení. Napomáhají většímu bezpečí při jízdě a lepší viditelnosti při horších podmínkách.
U Bi-LED provedení předních světlometů, součástí výbavového stupně Style je bi-LED modul pro dálková, potkávací, Corner a odbočovací světla. Denní a směrové svítilny jsou nahrazeny LED lištou ve vrchní části předních světel, ve spodní jsou LED technologií osvětleny designové řasy.
Full LED provedení zadních skupinových svítilen využívá LED zpětných světel a jako poprvé u modelu značky ŠKODA dynamická směrová světla, složená z jednotlivých diod, rozsvěcujících se jednotlivě po sobě od vnitřní do vnější strany světlometu. Přispívají tak větší bezpečnosti, díky lepší viditelnosti i za špatného počasí.

Na přání dostupný asistent změny jízdního pruhu Side Assist varuje za pomoci dvou radarů v zadní části před blížícím se vozidlem na vzdálenost až 70 metrů. Proto je mnohem lépe využitelný na dálnicích a rychlostních silnicích. Světelnou signalizací ve vnitřní straně krytu zpětného zrcátka upozorní na vozidlo v mrtvém úhlu i vozidlo zahajující předjíždění.
Proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist uzavře v nebezpečí hrozící nehody všechna okna a předepne bezpečnostní pásy předních sedadel, Drive Alert rozpozná únavu řidiče a varuje při poklesu koncentrace.
Ve standardu získáte Front Assist monitorující prostor před vozem a předcházející tak nehodám, včetně funkce nouzové brzdy a ochrany chodců ve městě. Základ nabízí i hlídání jízdního pruhu Lane Assist, který vás udrží v jízdním pruhu, díky kameře rozpoznávající jednotlivé pruhy.

Jízdu vám jistě zpříjemní adaptivní tempomat ACC, funkční až do rychlosti 210 km/h s automatickou úpravou rychlosti podle vozidla jedoucího před vámi. V kombinaci s DSG dokáže SCALA zcela zastavit a do tří sekund se i sama rozjet. Parkování už nebude žádný problém za pomoci Park Assist se zadní parkovací kamerou a automatickým zaparkováním podélně i příčně. Součástí je i Manoeuvre Assist, který automaticky zabrzdí, pokud při parkování senzory zaregistrují překážku před nebo za autem.

 

Nová generace ŠKODA Connect

Při nehodě automaticky zahájí tísňové volání a sdělí pozici i stav vozu. Dokáže se jednorázově i pravidelně propojit se servisem, například pro sjednání termínu nebo naopak pro získání upozornění ze servisu. Poprvé je možné aktualizovat systém i mapové podklady online, bez návštěvy prodejce.

Součástí infotainmentu je samostatná centrální obrazovka, umístěná v zorném poli řidiče uprostřed v přístrojové desce.Základní systém Swing využívá 6.5 palcové obrazovky společně s bluetooth a čtveřicí reproduktorů. O 1.5 palce větší je Bolero navíc nabídne SmartLink+. Nejvyšším možným, vždy v kombinaci s Virtuálním Kokpitem je Amundsen se skleněnou dotykovou obrazovkou o velikosti 9.2 palců, navíc ji lze ovládat gesty nebo hlasem. Je schopen rozeznat i celé věty a nářečí. Společně s Bolerem mají připojení k internetu i dokáží vytvořit Wi-Fi hotspot a hudbu přehrají přes osm reproduktorů, zobrazí 3D navigaci, jejíž mapové podklady ukládáte na 64 GB SSD.

Za pomoci funkce Remote Access máte neustálý přístup k vozidlu. V online obchodu ŠKODA InCar Shop můžete přímo v autě vybírat z různých aplikací, jako jsou Počasí, Zprávy nebo dokupovat datové balíčky. Navigace pracuje s online dopravními informacemi například pro vyhnutí se zácpě nebo výběru nejlepší cesty v reálném čase. Dokáže i vyhledat volná parkovací místa a aktuální ceny pohonných hmot.
Díky Službě vzdáleného přístupu v přepracované aplikaci ŠKODA Connect App na dálku zamknete, odemknete auto, zkontrolujete zavření oken nebo stav paliva, kilometrů i spoustu dalších údajů. Můžete si nastavit push notifikaci o odcizení, opuštění předem nastavené oblasti i překročení maximální rychlosti. Pokud nebudete moci SCALU najít na velkém parkovišti, pustíte si směrová světla s alarmem.

 

Technická data a další důležité informace naleznete na AUTOHLED.cz – pomocník při výběru auta.

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.