Podle IIHS má nejbezpečnější modelovou řadu Hyundai

Podle IIHS má nejbezpečnější modelovou řadu Hyundai

Není tomu tak dávno, co jsme právě se značkou Hyundai absolvovali něco jako „eko-podzim“. V redakci nám totiž prošla pod rukama celá ekologická modelová řada vozů Ioniq. Třeba s plug-in hybridní verzí Ioniq PHEV jsme toho strávili navíc ještě mnohem více, když se náš tým umístil před časem na Czech New Energies Rally právě s tímto kouskem. A je to právě Ioniq, který dnes hraje nedílnou součást produktového portfolia značky. Nejde však jen o „zastoupení“ nebo nějaká čísla. Jeho působnost sahá kupodivu ještě daleko dále. Právě díky Ioniqu se Hyundai stal „nejlepším výrobcem automobilů s nejvyšší úrovní bezpečnosti“, alespoň tedy podle tvrzení nezávislé americké organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). V čem že ale jsou Hyundaie tak výjimečné a kde vyniká jejich prvotřídní bezpečnost?

 

Jak a v čem uděluje IIHS svá ocenění?

IIHS nedávno vyhlásila výsledky svých závěrů pro letošní rok a předala ocenění v kategoriích TOP SAFETY PICK+ (TSP+) a TOP SAFETY PICK (TSP). Ocenění 2019 Top Safety Pick+ je udělováno vozidlům, která dosáhnou nejlepších hodnocení v přísných testech bezpečnosti, mezi něž patří čelní náraz s malým přesazením na straně řidiče, čelní náraz s malým přesazením na straně spolujezdce, čelní náraz se středním přesazením, boční náraz, test odolnosti střechy a test opěrek hlavy. Vozidla musí také prokázat velmi pokročilou nebo nejvyšší úroveň v oblasti prevence čelní kolize a obdržet vynikající hodnocení světlometů. Ocenění 2019 Top Safety Pick je udělováno vozidlům, která dosáhnou výborných hodnocení v přísných testech bezpečnosti, mezi něž patří čelní náraz s malým přesazením na straně řidiče, čelní náraz se středním přesazením, boční náraz, test odolnosti střechy a test opěrek hlavy, jakož i dobré nebo výborné hodnocení ochrany cestujících při čelním nárazu s malým přesazením na straně spolujezdce. Vozidla musí také prokázat velmi pokročilou nebo nejvyšší úroveň v oblasti prevence čelní kolize a dobré nebo vynikající hodnocení světlometů.

 

Jak je na tom Hyundai? V čem je nejbezpečnější?

IIHS již druhým rokem v řadě oznámila, že Hyundai má v rámci automobilového průmyslu největší počet vozidel, která obdržela vynikající hodnocení bezpečnosti (TSP+) a (TSP). Poprvé obdržel hodnocení TSP model IONIQ Plug-in Hybrid. Počet oceněných modelů Hyundai se tak zvýšil na deset. Této úrovni bezpečnosti se nevyrovná žádný jiný výrobce automobilů. Hyundai zůstává také díky modelu IONIQ PHEV nejlepším výrobcem automobilů s nejvyšší úrovní bezpečnosti. Jihokorejská značka nabízí celkem deset nových modelů, které se mohou pochlubit hodnocením TOP SAFETY PICK+ nebo TOP SAFETY PICK. Jedná se o modely vybavené asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu a specifickými světlomety. Nejvyšší hodnocení od nezávislé organizace IIHS obdržely modely KONA 2019, Elantra (vozy vyrobené po září 2018), Sonata a Sonata Hybrid a Santa Fe, zatímco Elantra GT, IONIQ Hybrid, IONIQ Plug-in Hybrid, Accent, Santa Fe XL a Tucson získaly ocenění TOP SAFETY PICK ve verzích vybavených na přání dodávaným asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu a specifickými světlomety.

 

Jaká je budoucnost? Autonomita?

Přečíst si, že nějaká automobilka udělala zase něco navíc pro bezpečnost jejich zákazníků, to vždycky potěší. Obecně jsou investice do bezpečnosti na silnicích opravdu důležité, a to tím spíše, že třeba konkrétně v ČR loni po dlouhé době rostla úmrtnost na silnicích. Je to ale i tak trochu nevděčná práce, protože aktivní ani pasivní bezpečnost v autosalonu nemáte možnost vidět, nahmatat nebo porovnávat s konkurencí. Už jen crashtesty Euro NCAP dělají s auty divy, zároveň už ani není jednoduché získat pět hvězdiček v tomto bezpečnostním hodnocení. Důkazem, že to myslí Hyundai vážně, je ale třeba nedávno vyhlášené nejvyšší bodové hodnocení pro model Nexo, který jej získal jako vůbec první elektromobil spalující palivový článek. Ptáte se však, jaká je budoucnost? Ano, i díky technologickému pokroku se zvyšuje pasivní a aktivní bezpečnost. Je však cestou do budoucna autonomita? Budou autonomní vozy bezpečnější? Jednou určitě ano, na to si ale budeme muset ještě chvilku počkat…

 

Pořadí značek podle počtu ocenění IIHS

Tabulka hodnocení jednotlivých modelů Hyundai

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..