Nový Hyundai i30: kandidát na čtenářské auto roku #4

Nový Hyundai i30: kandidát na čtenářské auto roku #4

Autor: Jan Novotný, Yasmine Borůvková · Fotografie: Hyundai Motor Europe GmbH

Jsme zpět s dalším představením vozu pro anketu MOTORVIZE Fans Award. Tentokrát je řeč o automobilce Hyundai. Její opravdu hodně čerstvá a velmi důležitá novinka, zástupce nižší střední třídy Hyundai i30, byla oficiálně zařazena do ankety o čtenářské auto roku, které máte možnost v letošním roce vybrat i vy. Tak tady ji máte.

Hyundai i30 v nynější podobě mohl svět poprvé spatřit na ženevském autosalónu v březnu tohoto roku, tomu se tak bohužel pro jeho zrušení nestalo. I tak ale v posledních týdnech najíždí první kusy modernizované i30, veleúspěšného modelu novodobé historie značky, k dealerům a samozřejmě i zákazníkům. Nechybí už ani kombi verze. Obě podoby modelu prošly velkou designovou renovací a získaly zbrusu nový vzhled. Uživatele nadchne snad i velká škála jízdního i estetického vybavení. O tom všem si právě dnes povíme. Dokáže tato novinka oslovit i vás a bojovat tak o prvenství v kategorii Mainstream?

Svého kandidáta na čtenářské auto roku můžete podpořit zde!

 

Design exteriéru

Příď auta nové verze je opticky rozšířena, čemuž dopřává aerodynamicky působící tvar kapoty. Příď je charakterizována moderním výrazem, který vůz vizuálně rozšiřuje. Širší masku chladiče zdobí výrazně trojrozměrná mřížka umocňující dynamický vzhled vozu. Modernizací prošla i LED vybavená světla, která svítí do tvaru V. Tento konkrétní detail působí až futuristicky. Stejnou estetickou úpravou prošla i světla zadní. Nárazníky na zadku pak přispěli svým tvarem k opravdovému zlepšení aerodynamiky.

K dostání je verze na 16“ i 17“ kolech, jejichž tvořící slitina – jen tak pro detail – je broušená diamantem. Kombinace vzhledu kol, světel a mlhovek vytváří onen pocit dynamičnosti a evokuje rychlost a celkový posun vpřed v automobilovém světě. Možnosti barvy karoserií byly obohaceny o 3 nové – Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red, řekli bychom poměrně široká škála spolu s 6 původními. Detailní zajímavostí je krytka chladiče – ta byla dle inženýrů z Hyundai inspirovaná designem proudových motorů u letadel, ale to je spíš info pro fajnšmekry.

 

Interiér a jeho novinky

Co se týče vnitřku auta, tam proběhly úpravy spíše kosmetické. Nového designu se dsotalo průduchům ventilace pro klimatizaci a vytápění. I uvnitř došlo k obohacení stupnice barev, ze kterých si může zákazník vybrat – nově Hyundai nabízí i šedou Pewter Gray, hnědou Ebony Brown nebo světle šedou Charcoal Gray. Co se týče potahů, volba padá mezi čalouněnou látku, kůží či jejich kombinaci.

Řidič má nově k dispozici 7“ displej digitální přístrojové desky. Nechybí ani nový 10,25“ dotykový displej navigačního systému. Jak už je zvykem, s telefonem je možné se spojit pomocí Android Auto či Apple CarPlay. Velkou novinkou je bezdrátové nabíjení telefonu, a především funkce telematického systému Hyundai Bluelink. Ty řidiči umožňují dostupnost detailních a up-to-date informací z dopravního zpravodajství, stavu parkovišť, čerpacích stanic a plno dalších vychytávek. Bluelink v propojení s vaším telefonem dokonce vyhledá váš vůz, v případě, že bloudíte na velkém parkovišti.

 

Modernizovaná motorová paleta i jednotlivé prvky hnacího ústrojí

Co se týče motorů, má motorista – stejně jako u designu – škálu možností. Základem pro Hyundai i30 je 1.5l zážehový motor o výkonu 81kW (110 koní) s manuální převodovkou o 6 stupních. Technologickou novinkou je zde především dvojité nepřímé vstřikování DPI vyvinuté právě u Hyundai. Další možnosti je T-GDI zážehový motor 1.0l s výkonem o něco vyšším – 88 kW (120 koní). Ten přichází také s možností volby nové dvouspojkové převodovky o 7 rychlostních stupních. K dispozici je nově i mild-hybridní motor s napětím 48V a motorem T-GDI 1.0l o stejné síle (120 koní). Dále se nabízí vznětový motor 1.6l CRDi o výkonu 87 kW (115 koní). Samotná nová manuální převodovka iMT umožňuje více úrovní jízdy na neutrál (při první jede standardně na neutrál a tzv. plachtí a v té druhé je motor dočasně vypnut) – tedy využití točivého momentu, při níž jezdec, opakuji, spoří peníze, čas však ne. Takové možnosti tu ještě nejsou.

Předposlední kombinovatelnou možností je turbodiesel 1.6l CRDi o výkonu 100 kW (136 koní) a taktéž mild-hybridní technikou – 6 manuálních nebo 7 automatických stupňů. Vrcholem volby „standardní i30“ je ovšem 1.5l T-GDI o výkonu 118 kW (160 koní), který se opět řadí do skupiny mild-hybridů, u kterého je opět možnost volby mezi automatem a manuálem. Co do volby pohonného ústrojí jde tedy o opravdu variabilní vůz.

 

Novinky z oblasti aktivní bezpečnosti

Hodnotu nového modelu i30 zvyšuje také vylepšený soubor vyspělých bezpečnostních systémů Hyundai SmartSense. Asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) automaticky zasahuje do řízení, aby vozidlo jelo uprostřed svého jízdního pruhu. Asistent pro odvrácení kolize při couvání RCA (Rear Collision-avoidance Assist) dokáže aktivovat brzdy, aby zabránil kolizi při couvání. Nováčkem ve výbavě modelu i30 je také systém LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech, pokud včas nereaguje.

Asistent pro sledování slepého úhlu vzadu, BSD (Blind Spot Detection), byl vylepšen. BSD upozorňuje řidiče na vozidla v oblasti jeho slepého úhlu. Tato funkce je nyní doplněna aktivním asistentem BCA (Blind-spot Collision-avoidance Assist) schopným aktivovat brzdy, aby se zabránilo nehodě. Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-avoidance Assist) byl optimalizován, aby rozpoznával také cyklisty na silnici. Novinkou ve výbavě modelu i30 je také funkce eCall, která automaticky kontaktuje záchranné služby po aktivaci airbagů.

 

Stylový N Line paket pro všechny výbavy

Dynamický stupeň výbavy N Line, inspirovaný motoristickým sportem, podstoupil komplexní modernizaci designu karosářských verzí i30 hatchback a Fastback. Nyní se však poprvé dodává i pro nový model i30 kombi. Sluší se podotknout, že N Line pak nepřímo vychází také z ostré verze, mnohonásobně oceňovaného i30 N – v jejím případě jde však o úpravy komplexní, kámen tzv. nezůstal na kameni. Příď nového modelu i30 N Line má širší centrální masku chladiče, nové světlomety a specifický design. Nový model i30 N Line je vybaven 17“ nebo 18“ koly s novým designem. Nové modely i30 N Line hatchback a Fastback mají navíc optimalizované nastavení podvozku a řízení v kombinaci s motory 1.5 T-GDi 160 k a 1.6 CRDi 136 k.

 

Závěr: dokáže obstát v anketě čtenářské auto roku?

Nový Hyundai i30 přichází s modernizovaným designem a novými funkcemi v oblasti konektivity. Poprvé je na přání k dispozici 48V částečně hybridní pohon. Další novinkou je stupeň výbavy N Line se sportovním vzhledem i pro verzi i30 Kombi. Do plusu mu určitě přidá variabilita možností ve výběru, jak zevnitř a zvenku, tak i co se jízdních kapacit týče. Základní Hyundai i30 kombi začíná na ceně 329.990 Kč vč. DPH. Připočtete-li však všechny upgrady a vymoženosti, včetně síly motoru samého, dostáváte se na nějakých 650 000. Jak to říct… Škála možností = škála cen. Snad jen malou tečkou na závěr je sportovní verze Hyundai i30 N, a to s inovovaným dvoulitrovým turbobenzínem o výkonu 250 resp. 280 koní. Nechybí osvědčený manuál a přibývá i osmistupňový dvouspojkový automat N DCT. Karoserie připomínající černou Pumu vzbuzuje emoce závodní agresivity a elegance. Ač už se sportovní verze světlu světa ukázala, na trh vstoupí až začátkem příštího roku.

Tak to byl Hyundai i30 – volba je teď na vás, čtenářích, neboť i oblíbenému zástupci nižší střední třídy budete moct udělit svůj hlas už od 17.11. v rámci MOTORVIZE Fans Award 2020. Dokáže vás oslovit a bodovat jako čtenářské auto roku?

 

Yasmine Borůvková

Sdílet: