Zdroj úvodní fotky: Vandraqstudio (P Automobil Import s.r.o.)
Nádherná podívaná – to byl Peugeot Rally Cup na slunné Rally Hustopeče 2022

Nádherná podívaná – to byl Peugeot Rally Cup na slunné Rally Hustopeče 2022

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Vandraqstudio (P Automobil Import s.r.o.)

Nádhernou bitvou doslova až do posledních měřených metrů vyvrcholil letošní 17. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2022. Z celkového vítězství se nakonec radovala posádka Jan Kopecký – Jan Hloušek na Škodě Fabii Rally2 Evo, absolutorium si ale zaslouží minimálně ještě jedna dvojice, která stanula na stupních vítězů. Řeč je primárně o posádce Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, kteří opanovali nejen kategorii dvoukolek, ale i Peugeot Rally Cup. Na třetí zastávku továrního šampionátu značky Peugeot se sjelo několik nových posádek a ve startovním poli navíc převažovali zahraniční účastníci. Na to, jak se v zahraniční konkurenci dařilo českým posádkám, jak „hustě“ se všichni zúčastnění pekli a jaký byl další ročník populární rally mezi vinicemi, pravidelně nejteplejší zastávky v rámci českého mistrovství, jsme chtěli vědět i my. I proto jsme se do Hustopečí vydali osobně a sledovali (ne)jen Peugeot Rally Cup.

 

Horečnaté vedro a ti, co to zvládli nejlépe

„Bude to opět asi peklo,“ znělo z tiskového prohlášení zástupců značky Peugeot ještě před startem třetího letošního klání posádek jedoucích na Peugeotech 208 Rally4 a 208 R2. Hustopeče jsou pravidelně nejteplejší soutěží sezóny, a letos tomu nemělo být jinak. Rallye mezi vinicemi uzavřelo první polovinu Sonax Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, a to na krásných tratích v okolí jihomoravských Hustopečí. V rámci absolutního pořadí si Kopecký v závěrečné sekci dokázal udržet své průběžné vedení a nakonec byl v cíli o 6.3 sekundy rychlejší než Václav Pech na Fordu Focus WRC, o dalších 5.2 vteřiny zpět pak skončili bronzoví Filip Mareš s Radovanem Buchou na Fabii Rally2 Evo. Ti zároveň vybojovali prvenství v rámci hodnocení mistrovství Slovenska. Čtvrtý Dominik Stříteský bez problémů uhlídal svou pozici před Polákem Gzegorzem Grzybem a Jaroslavem Melichárkem, které ale zajímal především vlastní souboj o body v rámci šampionátu našich východních sousedů. Z šesté příčky nakonec odstoupil na poslední zkoušce Miroslav Jakeš (defekt).

 

Nejrychlejší dvoukolky v podání Peugeot Rally Cupu

Úplně nové posádky přijely na jih Moravy na další závod seriálu Peugeot Rally Cup. Z tradičních účastníků dorazila do Hustopečí pouze dvojice Tarabus – Trunkát. David Štefan přijel pouze jako divák, a tak tvořily většinu startujících zahraniční posádky. Polského Filipa Pindela doplnil Nikola Mishev z Bulharska a slovenští Kamil a Erik Švecovi. Posádka Tarabus – Trunkát představila svým fanouškům nový design svého vozu a červenočernou dvěstěosmičku dovezla do cíle na prvním místě v cupu i ve skupině 2WD. V absolutním pořadí jim patří skvělá 15. pozice.

První etapa se nesla v duchu příjemného počasí, to pravé hustopečské peklo přišlo až v sobotu. Vysoké teploty dávaly zabrat technice, jezdcům i mechanikům. Nicméně horko patří k této jihomoravské soutěži stejně jako skvělá atmosféra a nádherné rychlostní zkoušky. Díky kompaktnímu formátu s minimálními přejezdovými vzdálenostmi je celá soutěž odjetá za 24 hodin.

Pro Jaromíra Tarabuse a především jeho navigátora Daniela Trunkáta jsou Hustopeče domácím závodem. To byl jeden z hlavních důvodů, proč přijela tato zkušená posádka s úplně novým designem svého vozu. Černočervená kombinace byla na tratích nepřehlédnutelná, stejně jako jízda Jaromíra Tarabuse. Ten za sebou nechal mnoho silnějších čtyřkolek, což bylo obdivuhodné zejména na šotolinových úsecích. Druhou posádkou v cíli byla polská dvojice Filip Pindel a Krzysztof Pietruszka, která se letos účastní kompletního seriálu Peugeot Rally Cup v ČR. Třetí místo obsadila bratrská dvojice Kamil a Erik Švecovi ze Slovenska, která startovala s původním provedením Peugeotu 208 R2.

Začátek 6. sezóny Peugeot Rally Cup – předání cen za rok 2021 a novinky pro rok 2022

 

Průběh soutěže hodnotí Jaromír Tarabus:

„Jelo se nám dobře, bez větších problémů. Pochopitelně pár menších krizovek jsme měli, ale nic velkého. V některých pasážích jsme se dostali na limit auta a pneumatik, naproti tomu vím o místech, která by se dala zajet rychleji. Škoda, že nepřijelo víc soupeřů, třeba Dominik Brož nebo Honza Talaš tady bývají vždy velmi rychlí. V každém případě jsem s výsledkem spokojený, nejen v cupu a dvoukolkách, ale dařilo se nám zajíždět solidní časy i v absolutním pořadí. Navíc za námi přijelo hodně fanoušků, takže jsme si Hustopeče opravdu užili.“

 

Filip Pindel dodává:

„Byla to tvrdá a náročná rallye, která nám přinesla spoustu nových zážitků. Během těchto dvou relativně krátkých, ale intenzivních dnů, jsme museli bojovat s mnoha problémy. Ne všechno šlo podle našich představ, ale byla to cenná lekce. Udělali jsme pár chyb, ale bojovali až do konce, a nakonec si z Hustopečí odvážíme dobrý výsledek a slušné body. Velmi unavení, ale šťastní jsme přejeli cílovou rampu. Celý tým odvedl skvělou práci, za což jsem velmi vděčný. Nyní si krátce odpočineme a začneme analyzovat, co můžeme udělat lépe. Učení nikdy nekončí, těšíme se na další výzvy.“

 

Své nadšení doplňuje i Kamil Švec:

„Účast v Peugeot Rally Cupu je nová zkušenost, jinak jsme ale věděli, co nás v Hustopečích čeká. Vysoké teploty daly zabrat nám i autu. Přibyly šotolinové úseky, a naopak bylo méně antikatů, takže soutěž měla rychlejší charakter. První den jsem se nemohl dostat do tempa, druhá etapa nám sedla lépe. Vítězství ve třídě 6, druhé místo ve slovenských dvoukolkách a třetí příčku v cupu považuji za velmi dobrý výsledek.“

 

Hustopeče 2022 byly výjimečné snad jen tím, že se posádky (a samozřejmě i všichni ostatní) „hustě“ pekli až druhý den, v sobotu. Ten první totiž panovalo netradičně lehce umírněné počasí, což potěšilo samozřejmě i nás novináře. Posádky, které musejí soutěž absolvovat bez klimatizace v nehořlavých kombinézách, pátku musely dát zavděk hned dvojnásob. Tím ale v žádném případě nechceme naznačit, že by letošní Rally Hustopeče nepředstavovala zajímavou podívanou. Ba naopak – celou soutěž čítající na téměř 150 závodních kilometrů (320 km celkem), a to včetně dost možná nejtěžší a nejdelší závěrečné rychlostní zkoušky „Diváky“ s celkovými 20,65 km, absolvovaly v podstatě bez ztráty kytičky čtyři posádky Peugeot Rally Cupu. Další zastávkou šampionátu bude druhý červencový víkend (9.-10.7.) Bohemia Rally Mladá Boleslav. Ve vedení stále zůstává Jaromír Tarabus na skvěle fungujícím, novém speciálu 208 Rally4. Právě v okolí Mladé Boleslavi by se do boje mohl opět zapojit David Štefan a ze souboje určitě nevypadne ani Filip Pindel. Očekávat můžeme také zapojení dalších českých posádek na ozkoušené technice v podobě 208 R2. Už teď se zajímavých soubojů na tratích „Bohemky“ nemůžeme dočkat.

 

Jan Novotný

Sdílet: