DS 7 Crossback uvádí vrcholnou a vůbec nejvýkonnější verzi prémiového SUV

DS 7 Crossback uvádí vrcholnou a vůbec nejvýkonnější verzi prémiového SUV

S DS 7 Crossback jsme toho zažili už poměrně hodně. Vůbec poprvé nás tohle auto zaujalo jako koncept na jednom z evropských autosalonů, a to bohužel v době, kdy bylo jasné, že se k nám jen tak nepodívá. Ptáte se proč? Mělo (a později se tak také stalo) jít o vůbec první auto samostatné značky DS Automobiles. Ne, že bychom na předchozí řadu, a to především na DS 3 a DS 4 (příp. DS 4 Crossback) měli zapomenout. Tehdy však ještě v jejich názvu figuroval název mateřské automobilky Citroen. Pokud ale chcete v dnešní době začít budovat nový „brand“, a to tím spíše, pokud má zasahovat do prémiové segmentu, nejde si jen tak říci: „Teď začneme a prodávat nová auta budeme v koncernových autosalonech.“ I proto, že k prodeji DS je zapotřebí nová dealerská síť, bylo uvedení prvních vozů značky lehce pozdrženo, v Čechách o to více, že se první autosalon otevřel až před rokem. Počet prodejců po celém světě roste, prodané kusy také a popularita značky jak by smet. Teď ale k tomu nejdůležitějšímu, co nás dnes čeká. Troufnu si tvrdit, že nejsem sám, kdo vidí téměř přímou úměru mezi ceníkovou cenu a mírou luxusu či výjimečnosti, kterou daný vůz (a vlastně i jakýkoliv jiný statek) musí nebo alespoň by měl nabízet. S cenovkou přes jeden milion korun už pak upřímně relativně běžný naftový dvoulitr (byť sebelepší) nebo vrcholně benzínových 225 koní moc lidí příliš neoslní. I proto nám z Francie už dlouho slibovali uvedení vrcholné verze, kterou nebude problém považovat za doslova „bombu“. Říkají jí E-TENSE 4×4. Ano, chápete správně, v DS Automobiles už odpoví i náročnějším zákazníkům, jenž (z jakéhokoliv důvodu) požadují pohon na všechna čtyři kola. Ačkoliv se zdá tento prvek jako to vůbec nejdůležitější, o čem dnes budeme mluvit, opak je pravdou. Tím hlavním, o čem bude dneska řeč, je především kompletní souhra nové technologie. Jde totiž o velmi inteligentní, sofistikovaný, moderní a především výkonný 300koňový plug-in hybrid s pohonem všech čtyř kol. Už jste si sedli na za***? To vše zní samozřejmě slibně a nás pak především zajímalo, jak tolik moderních technologických prvků ve Francii skloubili dohromady a jak to vše spolu funguje? Jak se chová 300 koní v největším SUV značky a dokáže uspokojit i nejnáročnější zákazníky segmentu?

 

Dnes je to především o technologiích: co všechno E-TENSE 4×4 nabídne?

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 se pyšní výkonem 300 k a pohonem všech čtyř kol s dojezdem až 58 km ve 100% elektrickém režimu, normovanými emisemi 31 g CO2 na kilometr a průměrnou normovanou spotřebou benzinu 1,3 l na 100 km, podle nového schváleného cyklu WLTP. Motor 1.6 PureTech o výkonu 200 k je podporován dvěma elektrickými motory, které zajišťují 110 k (vepředu) a 112 k (vzadu). Jsou napojeny na 8stupňovou automatickou převodovku poskytující kombinovaný výkon 300 k a točivý moment 520 Nm distribuovaný převodovkou s pohonem všech čtyř kol. Z rychlosti 0 na 100 km/h můžete zrychlit za 5,9 sekund a při pevném startu ujedete 1000 m za 25,9 sekund.

Řidič si může zvolit různé jízdní režimy, aby co nejlépe využil točivý moment vozidla nebo aby jel v režimu „nulových emisí“, který mu díky baterii o kapacitě 13,2 kWh umožní plně elektrický pohon s dojezdem až 58 kilometrů (WLTP). DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 může dosáhnout v tomto 100% elektrickém režimu rychlosti až 135 km/h. V nabídce jsou také „hybridní“ a „sportovní“ režim nebo „ pevný pohon všech čtyř kol“.

Jedná se o plug-in hybridní model, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 je tak možné nabít baterie z 0 na 100 % ve speciální zásuvce (32 A) za necelé dvě hodiny. Díky systému rekuperace energie, lze baterii nabíjet také za jízdy. Tento systém byl vyvinut na základě vítězných zkušeností společnosti DS v závodech elektrických  formulí Formule E, kde jsme získali titul mistrů světa. Se svými motory a dobře umístěnou baterií poskytuje DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 naprosto stejně velký prostor interiéru jako ostatní modely této řady.

 

Zachovává si styl i stejnou praktičnost konvenční verze

Charismatický styl a francouzský šarm, kterými se vozy DS proslavily, jsou plně využity jedinečným výběrem materiálů, jako je Alcantara, kůže Claudia nebo nejluxusnější kůže Nappa a charakteristickými podpisovými prvky, například perlovým prošitím a gilošovaným dekorem některých částí interiéru s motivem Clous de Paris. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 je také k dispozici s novou světlou barvou karoserie Cristal Pearl a interiérem s inspirací DS RIVOLI v odstínu Pebble Grey.

Nabízená technologie se však neomezuje pouze na pohonné systémy. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 poskytuje DS CONNECTED PILOT, což je poloautonomní řídicí systém úrovně 2, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, elektricky ovládaný tlumič vibrací, DS PARK PILOT, který vám umožní parkovat bez nutnosti dotýkat se volantu (k dispozici od druhé poloviny roku 2020) a systém DS SAFETY, který sdružuje všechny bezpečnostní prvky potřebné pro řízení v dnešním světě.

 

A co dodat? Stačí se jen těšit a počkat na první klasický test!

Narovinu, ještě jsme toho s DS 7 E-TENSE 4×4 neujeli. První, co vás ale jistě zabývá, je podání 300 koní výkonu plug-in hybridního provedení. K mému neuvěření je rozdíl oproti vrcholné benzínový verzi s 225 koňmi opravdu znatelný. Sám jsem zvědav především na to, jak se auto bude chovat s vybitými akumulátory resp. na delší cestě, kde rozhodně nepůjde udržet kapacitu baterií na úplně stejné úrovni při zachování slušné spotřeby. Pak jde taky o to, jak bude fungovat pohon 4×4 po absolvování delšího dálničního posunu. Velkou nadějí je možnost režimu „nabíjení“ akumulátoru, kterému dochází hlavně rekuperací. Než jej ale vyzkoušíme, nelze vyřknout verdikt. DS 7 Crossback je už v konvenčních verzích hodně luxusním automobilem, kterému není příliš co vytknout. Několikrát jsme se už ale zamýšleli, zda-li dokáže obhájit svou poněkud vyšší cenovku. Alespoň já jsem po prvním svezení s vrcholnou verzí přesvědčen, že to nyní bude mít určitě o něco jednodušší. Tak snad už brzy budeme mít tu čest jej testovat a podrobit drobnohledu jednoho z našich redaktorů.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..