Nový Land Rover Defender dorazil k dealerům: byli jsme u Dajbycha!

Nový Land Rover Defender dorazil k dealerům: byli jsme u Dajbycha!

O novém Land Roveru Defender jsme vám psali už před časem. Je to totiž ikona, o níž se zaslouží psát při každé příležitosti. Světu byla tato generace představena už relativně dávno, na autosalonu ve Frankfurtu, před více jak 4 měsíci, kde jsme samozřejmě nemohli chybět. Je však až neuvěřitelné, že sotva několik týdnů potom dorazil první exemplář i do Čech, a to za doprovodu Hynka Čermáka, ikony českého herectví a ambasadora českého zastoupení značky Land Rover. Už tehdy bylo ale jasné, že se prvních kusů pomyslného vrcholu mezi právoplatnými zástupci SUV segmentu jen tak nedočkají ani zákazníci, ani my, novináři. Výroba by sice měla začít už brzy ve slovenské továrně koncernu JLR (Jaguar Land Rover), avšak ani dnes prohlížený kousek ještě nevyjížděl ze sériové produkce. I tak to byla ale velká čest, být mezi prvními, kdo měli možnost si jej u dealera osahat. Jedním z vyvolených českých shrowroomů se stal Autosalon Dajbych, a to v Plzni i v Praze. Tuhle příležitost jsme si nemohli nechat ujít a jednoho krásného dne jsme stejně jako zákazníci věrní nejen značce ale i autosalonu Dajbych vyrazili do pražského Motola, do auta se posadili a prohlédli vše důležité, co se v jeho útrobách nachází. Než tedy budeme mít možnost konečně usednout za jeho volant a prověřit jeho schopnosti v lehkém i obtížném terénu, dovolíme si při příležitosti jeho uvedení na český trh a začátku příjmu objednávek zrekapitulovat všechny jeho tradiční i moderní hodnoty. Tak pojďme na to „Defíku“.

 

Nová generace navazuje na původní ikonický vůz a rozšiřuje ještě více své schopnosti

Nový Defender zůstává věrný své pověsti a představuje to nejlepší s terénních a užitných vlastností Land Roveru. Robusní, schopný, odolný. Zároveň pohodlný, moderní a technologicky vyspělý. Nový Defender si zachová svou duši třeba skrze hranatou siluetu a další odkazy na slavný offroad od světel přes horní okno po rezervní kolo na víku kufru. Dostupný bude ve dvou rozvorových verzích krátké 90 a a klasické 110 v rozložení pro 5, 6 a 7 lidí – dopředu bude možné posadit tři lidi jako v prapůvodním Land Roveru. Je to ryzí Land Rover, vyroben z nejodolnějších materiálů a testován na hranici možností. Přesto jde o zcela moderní, designově i technologicky progresivní auto. Co je nového? Hliníková podvozková platforma D7x s nezávislým zavěšením kol a odpružení vinutými nebo vzduchovými pružinami. Jaké jsou další zajímavosti? Pro nás například lokalita výroby, tedy nová továrna ve slovenské Nitře. Nebo třeba látková střecha ve stylu safari? Z technických vychytávek například vzdálená aktualizace softwaru. Nový Defender má světlou výšku 291 mm a ideální karoserii do terénu díky nájezdovému, přejezdovému a sjezdovému úhlu 38, 28 a 40 stupňů. Brodivost dosahuje až 900 mm a všemu napomáhá program Wade. Ten je součástí systému Terrain Response 2, takže řidič může brodit hlubokou vodu s naprostou jistotou.

 

DEFENDER PODLE TEBE

Land Rover nabídne spoustu možností, jak Defender přizpůsobit potřebám konkterétních zákazníků. Tou základní jsou čtyři pakety příslušenství a úprav Explorer, Adventure, Country and Urban. V příslušenství je připraveno opravdu hodně, od navijáku po výklopný střešní stan. Zanedlouho se dočnáke i dvou užitkových verzí. ale už teď si můžete třeba v kolech vybrat od 18palcových plecháčů po 22palcové lité disky. Vnitřek naopak prošel velkou přestavbou a pryč je nepohodlí minulých generací. Díky nouzovému třetímu sedadlu uprostřed první řady i krátká verze odveze 6 lidí, stodesítka pak má i sedmimístnou verzi.

 

Nový Land Rover Defender čelí v nové bondovce „No Time To Die“ nejtěžší zkoušce

Značka Land Rover dala nahlédnout fanouškům do  modelu Defender prostřednictvím upoutávky na novou bondovku. Jde o jednu ze scén No Time To Die s Jamesem Bondem. Tým designerů Land Roveru na specifikaci modelů Defender, které se objeví ve filmu, úzce spolupracoval s vedoucím speciálních efektů a akčních vozidel Chrisem Corbouldem. Auta vychází z Defenderu X v barvě Santorini Black, se zatmavenými ližinami, 20palcovými koly s tmavou povrchovou úpravou a profesionálními terénními pneumatikami. Největší britská automobilka dlouhodobě spolupracuje s EON Productions na filmech s Jamesem Bondem. Partnerství začalo v roce 1983, kdy  si Range Rover Convertible zahrál ve filmu Chobotnička. Kromě Defenderu se v bondovce objeví také Range Rover Sport SVR, Land Rover Series III a Range Rover Classic. No Time To Die režíroval Cary Joji Fukunaga. Představitelem hlavní role je opět Daniel Craig, pro kterého je to už pátý film, v němž hraje postavu Jamese Bonda 007. Celosvětová premiéra filmu je plánována na 2. dubna 2020 ve Velké Británii prostřednictvím Universal Pictures International a ve Spojených státech pak na 10. dubna díky Metro Goldwyn Mayer Studios pod hlavičkou United Artists.

 

MOTOROVÁ PALETA: MODERNÍ BENZÍNY I DIESELY

Při vstupu vozu na trh paleta zážehových jednotek zahrnuje čtyřválcový motor P300 a výkonný šestiválec P400 vybavený mild-hybridní technologií (MHEV). Zákazníci si mohou vybrat také z dvojice čtyřválcových naftových motorů D200 a D240. V obou případech je spotřeba paliva pouze 7,6 l/100 km a produkce emisí 199 g/km (NEDC).

Nízké spotřeby paliva se podařilo dosáhnout díky inovativním technickým řešením, jako je například zcela plochý podvozek. Ten zlepšuje aerodynamiku (pouze 0,38 Cd) a je u všech dostupných variant Defenderu. Já jen doplním, že pro exkluzivní výbavovou verzi „FIRST EDITION“ jsou k dispozici obě silnější jednotky, a to benzínový šestiválec P400 a nejvýkonnější diesel D240.

 

Co dodat na závěr?

Není to lehké loučení. Defender je především ikonou, se kterou je radost se svézt, a to ačkoliv nemusíte být zrovna fandou terénu. Famózní pak musí být hlavně variant P400, na níž se i díky „správnému“ počtu válců moc těším. Vy, jako potenciální zákazníci, už máte příležitost si nového Defendera objednat. Kvóty pro první sérii nejsou vyloženě velké a ačkoliv to z Nitry (fabriky JLR) nové kusy nemají vyloženě daleko, hned tak tu první kusy nebudou. Vás tak můžeme poslat do dealerství, Autosalonu Dajbych a nám nezbývá než vyčkat na první testovací jízdy. Už brzy tu pro vás budou první ohlasy pod bystrým okem našich redaktorů, kterým jen tak něco neuknikne.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..