Za volantem konektivních služeb Peugeotu (Peugeot Services Store a MyPeugeot)

Za volantem konektivních služeb Peugeotu (Peugeot Services Store a MyPeugeot)

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Peugeot Media Center (P Automobil Import s.r.o.)

Čas od času zbyde i u nás v redakci prostor a čas na netradiční témata. Ano, i práce motoristického novináře je občas o něčem jiném než o recenzování nových aut či představování novinek. I proto jsem v poslední videoreportáži prohlásil, že auta nejsou jen o hnacím ústrojí a rádio už dávno není jen rádiem. Teď ale samozřejmě nemáme chuť představovat novou řadu infotainmentu. To bychom tu byli dlouho, protože každá výraznější novinka skrývá spoustu „vychytávek“, o nichž má výrobce touhu nás informovat. Téma konektivity jsme tak probrali hodně komplexně. A vám už je určitě jasné, že nejde jen o rádio nebo jeho spojení s mobilním telefonem pro účely Bluetooth handsfree. Shodou okolností i zrcadlení obrazovky přes Apple CarPlay či Android Auto je dnes již standardem. Takže o čem že dneska bude řeč? Celý příběh (téma) si díky Peugeotu, který nám poslouží jako dost možná ten nejvhodnější příklad, můžeme rozdělit do dvou oblastí. Tu první tvoří informace zprostředkované vozidlem na dálku (případně jeho ovládání) – skrze aplikaci MyPeugeot. Druhou oblastí je pak balíček služeb zahrnutých do Peugeot Services Store, které jako nadstavba aplikace dokáží „vylepšit“ systémy ve vozidle a doplnit ke standardnímu infotainmentu funkce 3D on-line navigace vč. informací o provozu v reálném čase, cen paliv, dostupnost parkovacích míst a mnoho dalšího. Pojďme se na to společně podívat.

 

MyPeugeot: aplikace, která má usnadnit život každému „Peugeoťákovi“

Díky aplikaci MyPeugeot se smartphone stává prvním kontaktním bodem mezi zákazníkem, značkou a sítí prodejců. Nabízí řadu praktických funkcí, které uživatelům umožňují být s jejich vozem v neustálém kontaktu. Aplikace MyPeugeot, která je zdarma dostupná na platformách iOs i Android, umožňuje v rámci stejného rozhraní spravovat všechny služby související s vozem. Jedním kliknutím je možné zobrazit kompletní statistiky jízd, celou servisní knížku, plánovat další servisní úkony, získat přístup k úplné dokumentaci vozidla nebo si naplánovat cestu pomocí telefonu. MyPeugeot zahrnuje rovněž služby určené pro plug-in hybridy a elektromobily.

Na jediném rozhraní tak spojuje většinu informací o vozidle. Dojezd a statistiky o jízdě jsou okamžitě dostupné z jednoho ovládacího panelu. Informace o spotřebě paliva nebo elektřiny, nákladech, celkové době jízdy či poloze vozidla díky automaticky zaznamenanému parkování má tak uživatel na dosah ruky. Aplikace MyPeugeot také umožňuje zákazníkům Peugeot spravovat údržbu svého vozu. Jediným kliknutím získají přístup k celé servisní knížce, vidí, jaká nutná údržba je čeká, mohou si plánovat návštěvy v servisu a příští servisní úkony. Síť Peugeot se stává ještě dostupnější díky možnosti domlouvat si termíny on-line nebo se spojit se službou Peugeot Assistance.

 

e-Remote Control jakožto hodnotná nadstavba pro vozy vybavené elektromotorem

MyPeugeot zahrnuje i služby určené pro plug-in hybridy a elektromobily. Se službou e-Remote Control je po připojení vozidla k dobíjecí stanici možné řídit průběh dobíjení z chytrého telefonu. Uživatel tak může kdykoli spustit nabíjení nebo ho naplánovat na dobu, kterou si přeje, a využívat tak výhodnější tarify cen elektřiny mimo špičku. Může také v reálném čase sledovat rychlost a zbývající dobu dobíjení. V případě neočekávaného přerušení nabíjení nebo při plném dobití baterie ho na to aplikace upozorní.

Stejná služba umožňuje předem nastavit teplotu ve vozidle tak, aby bylo možné vyjet na silnici za optimálních podmínek komfortu. Kabina se vyhřeje nebo ochladí bez ohledu na to, zda je vůz připojen do sítě. Služba e-Remote Control také nabízí možnost předvídat a plánovat časové úseky pro nastavení teploty podle potřeb každého z uživatelů. MyPeugeot umožňuje rovněž připravit si cestu předem přes telefon. Trasa se poté automaticky zobrazí v navigačním systému vozu.

TEST: modernizovaný Peugeot 3008 Hybrid4 – tam, kde se setkává minulost s budoucností

 

Peugeot Services Store – nejen nadstavba palubní navigace

Rozšířená digitální platforma PEUGEOT SERVICES STORE, která je v České republice k dispozici od 15. prosince 2020, si klade za cíl zjednodušit a zpříjemnit zákazníkům užívání automobilu a zefektivnit jejich cesty. Je určena pro uživatele vozů vybavených 3D online navigací a vozů s  elektromotorem (elektromobily a plug-in hybridy). Těmto klientům poskytne nová platforma celou řadu užitečných konektivních služeb. V budoucnu ji pak čeká i další využití, a to zejména v oblasti zakoupení, aktivace a správy dalších on-line služeb. Na Peugeot Services Store se uživatelé dostanou přes webové stránky peugeot.cz, pro využívání služeb se pak prostřednictvím platformy zaregistrují.

 

On-line navigace nové generace

Objedná-li si zákazník vůz značky Peugeot vybavený 3D online navigací, otevře se před ním škála možností, díky nimž se dostane do cíle rychleji, bezpečněji a beze stresu. 3D online navigace je k dispozici pro všechny vozy produktové řady Peugeot s výjimkou modelů Peugeot 108 a Boxer. S tímto doplňkem výbavy má řidič k dispozici aktuální dopravní informace poskytované renomovanou společností TomTom, která využívá nejlepší GPS řešení a data od velké komunity uživatelů. Klient dále může porovnat ceny paliva na různých čerpacích stanicích, získat přehled o volných místech na parkovištích a ceny parkovného. Může také dostávat aktuální informace o počasí. Další užitečnou funkcí je oznamování nebezpečných úseků a rychlostních radarů.

Majitelé těchto vozů si pak pomocí platformy Peugeot Services Store mohou aktivovat balíček služeb Connected Navigation Pack a získat tak veškeré nabízené služby zdarma, a to po dobu tří let. Po uplynutí tohoto období si mohou na platformě Peugeot Services Store přikoupit další roky. Pro optimální fungování konektivních služeb je vhodné přikoupit Peugeot Connect Box (pokud není u daného modelu součástí sériové výbavy). Tento doplněk plní nejen funkci bezpečnostního a asistenčního volání (e-Call, b-Call), ale zajistí uživateli stabilnější připojení a zároveň díky integrované SIM kartě umožňuje přenos dat do on-line 3D navigace, čímž šetří klientova mobilní data z telefonu.

 

Jak tohle všechno funguje v praxi a co bude dál?

Automobilový průmysl v posledních letech zaznamenává tak velké a tak rychlé změny, na něž jsme dosud nebyli zvyklí. Dalo by se sice tvrdit, že auta už přes 100 let pohání spalovací motor, jehož konstrukce je v základu pořád stejná. Ale to je tak asi jediné, co zůstalo. Na jednu stranu je to neustálý a velmi urputný tlak na snižování emisí, který nám mění nová auta přímo před očima. Zásadně se ale mění i ty záležitosti „pod pokličkou“, o nichž normálně neslýcháme – na mysli mám především pasivní bezpečnost. No a do třetice všeho dobrého jsou to ti asistenti, co nás kolikrát otravují, ale často velmi efektivně pomáhají. Právě do této oblasti bych zařadil celou konektivitu. Před lety to bylo CarPlay, co v našich autech způsobilo revoluci. Kdejaký výrobce teď umožňuje ovládání auta na dálku. Značka Peugeot to pak ke konci loňského roku i v Čechách pojala komplexně a kromě Peugeot Services Store, nově spuštěného projektu zastřešující konektivní služby. umožňuje majitelům svých aut i nepřetržité spojení přes aplikaci ve smartphone. A právě díky tomu, že jde o žhavou novinku, kterou před námi v tuzemsku nevyzkoušel zřejmě vůbec nikdo, jsme se rozhodli přijít s představením v rámci dalšího dílu videorubriky Za Volantem. Tady je!

 

Jan Novotný

Sdílet: