Rallye Šumava Klatovy 2019: Kopecký poražen, 4 z 5 posádek Peugeot Rally Cupu v cíli

Rallye Šumava Klatovy 2019: Kopecký poražen, 4 z 5 posádek Peugeot Rally Cupu v cíli

Píše se 26. dubna a já se za svítání pomalu probouzím, i když slovo „pomalu“ nebylo použito zrovna v nejlepší chvíli. Moje vstávání bylo naopak vcelku rychlé. Ne, že bych se snad těšil do školy nebo snad i práce, právě dnes kolem poledního byl ale na programu odjezd na druhý závod Mistrovství ČR v rallye, tradiční Rallye Šumava Klatovy. Ta se v letošním roce jela už jako 54. ročník v případě soudobých vozů, 28. ročník historiků a 5. ročník legend. Není tak pochyb o tom, jak velkou má tradici rally v Pošumaví a na Klatovsku. I vzhledem k téměř měsíční pauze od prvního podniku českého MČR jsme se hodně těšili. Není se shodou okolností čemu divit – hned 12 startujících speciálů kategorie R5, 2 vozy světové specifikace WRC nebo 5 závodních posádek se shodnými vozy Peugeot 208 R2 v továrním poháru Peugeot Rally Cup 2019 prostě slibovali hodně divácké zábavy. Vy už teď moc dobře víte, co převratného se na tratích soutěže událo nebo spíše jaké jsou výsledky. My jsme byli v prostorách hlavního dějiště ale po celou dobu konání a do centra dění jsme se dostali už v pátek dlouho před první ostrou RZ. Máme tu pro vás tak kompletní reportáž a nemáme v plánu vynechat nic důležitého. Pohodlně se usaďte, víkend plný sportovních zážitků a vůně benzínu je tu!

 

Pátek ve znamení změn počasí

Ano, tento odstavec jsem nemohl začít jinak. V servisu a samozřejmě i u tratí jsme byli už v pátek a zatímco ještě ráno bylo na většině území Čech slunečno, odpoledne jako by měli padat trakaře. Ještě ve 4 hodiny odpoledne jsem chodil po servisní zóně v Janovicích v tričku, u hodinu a kousek později jsem již mrznul v mikině a bundě u Činovského okruhu, který již tradičně jako superspeciálka odstartoval celou soutěž. Zní to až neuvěřitelně, ale během hodiny jsme zažili teplotní rozdíl zhruba 15 stupňů. Jojo, to bude to globální oteplování, že? Že by zase začínalo téma elektrombility – jen to ne, teda alespoň ne v rally, že? Samotná teplota zřejmě nikoho neodradila, už z dálky jsou vidět davy lidí, které proudí ke sledování divácké RZ. My jsme mezi nimi. Není pochyb ani o startovních číslech – jedničkou se jako vždy pyšní Honza Kopecký spolu s Pavlem Dreslerem a po 23 výhrách v řadě je to ostatně naprosto jasné. Teď ale zpět k tratím… Tmavé nebe nevěstí nic dobrého, i proto se řada z mých kolegů (novinářů) rozhoduje raději pro večerní zábavu než-li risk v podobě postávání u trati. Já však nepolevuji a nakonec tak ve dvou vyjíždíme hned k další následující zkoušce. Nacházíme příjemné místo, u kterého očekáváme z rychlého náletu do obce efektní odjezd zatáčkou o téměř 90 stupňů. A jak je na tom počasí? Ach kdyby tu nebyli ti hrozně důležití delegáti… Ano, čtete dobře. Kvůli posunutí „mlíka“ (pásky ohraničující divácký prostor) o potřebných zhruba 10 cm se zdržel start o podstatných 10 minut, čímž nás dohnal déšť přesně ve chvíli, kdy kolem nás projíždělo první auto. Jaké to má ten Kopecký štěstí, říkám si, když jako jediný zvládá projet rychlostní zkoušku téměř celou na suchu. To ještě netuším, co všechno se mu během víkendu přihodí… Ještě před soudobými automobily vyrazily na populární Čínovský okruh posádky Historic Vltava Rallye. Během pár hodin klesly teploty z letních 26 stupňů na ryze šumavských 8 stupňů a k tomu se přidal déšť. Poznatky ze seznamovacích jízd tak velmi rychle vzaly za své, což bylo náročné hlavně pro nováčky.

 

Peugeot Rally Cup: i zde hrálo hlavní roli počasí

Úvodní speciálku vyhrál překvapivě Petr Gargulák před domácím Honzou Kornhefrem. Ten ale hned v druhém testu urazil kolo a ztratil přes 4 minuty. Do čela se dostal René Dohnal a začal všem ukazovat, že to s obhajobou loňského prvenství myslí vážně. Skvělé časy zajížděl Kornhefr, ale časová ztráta z druhého testu byla propastná. Průběžnou druhou příčku držel Petr Gargulák, ale to jen do chvíle, kdy jeho pěknou jízdu zastavila technická porucha. Po první etapě vedl René Dohnal, na druhé místo se nenápadně posunul Milan Obadal a Jiří Pohlídal přenocoval jako třetí. Ten navíc nebojoval jen s konkurencí, ale hlavně se silnou bolestí zubů.

V závěrečné etapě vyhrál všechny erzety René Dohnal a připsal si druhé vítězství v sezóně. Honza Kornhefr podal heroický výkon a i když startoval v náročné soutěži poprvé, všechny nedělní testy dojel jako druhý a z posledního místa se dostal na skvělou druhou pozici. S prášky proti bolesti a s velkým sebezapřením dokončil Šumavu na třetím místě Jiří Pohlídal.

 

René Dohnal komentuje své vítězství i celou soutěž:

Čekal jsem, že Honza Kornhefr pojede na domácí soutěži hodně rychle. Škoda, že chyboval hned na začátku, určitě bychom si pěkně zazávodili. V Peugeotech jsme tím získali poměrně slušný náskok, tak jsme se soustředili na dvoukolky. V pátek byly naprosto šílené podmínky, shakedown jsme odjeli v letním počasí, večer začalo pršet a ochladilo se na osm stupňů. Bylo to náročné i na psychiku, hlavně kvůli volbě pneumatik. Po první etapě jsme se do postele dostali až ve tři hodiny ráno a v osm už jsme byli zase na nohách. Takže velmi náročný podnik, ale pro nás super výsledek.

 

Úspěšná byla Šumava i pro Mareše s Hlouškem: vybojovali bronz

Letošní Rallye Šumava Klatovy si pro fanoušky přichystala opravdu napínavý závěr. Se všemi nástrahami si Filip Mareš dokázal poradit a zaslouženě bere třetí příčku.

 

Závodní víkend očima Filipa Mareše:

Upřímně, v bednu jsme doufali a snažili jsme se dělat vše pro to, abychom o ní od začátku bojovali. V pátek jsme si poprvé vyzkoušeli pneumatiky Michelin na vodě a těší nás, že jsme byli i v těchto podmínkách konkurenceschopní. Vzhledem k vývoji v závodě jsme doufali i v lepší umístění, ale třetí místo z takto těžké Šumavy určitě bereme.

Spolujezdec Honza Hloušek doplňuje:

Na poslední tři zkoušky jsem zvolil kombinaci tvrdých a měkkých pneumatik. Vzhledem k předpovědi počasí jsme vybírali spíše na jistotu. Předpověď se nenaplnila, proto jsme nemohli jet úplně naplno. Ale beru to jako zkušenost,“ přiblížil Filip problémy s pneumatikami ze závěrečných rychlostních zkoušek. Právě tyto problémy dost možná stály posádku druhé místo, nicméně závodníci stáli nohama na zemi a nechtěli spekulovat. „S výsledkem jsme spokojeni, cesta k němu však nebyla vůbec jednoduchá. Letošní Šumavu díky proměnlivým podmínkám hodnotím jako jeden z nejnáročnějších závodů za poslední dobu. Naším cílem je postupovat dopředu krůček po krůčku a já myslím, že jsme tady zase krůček dopředu udělali. Cítíme, že na Krumlově můžeme být zase o něco rychlejší.

 

A konečně: Kopecký s Dreslerem po defektu pneumatiky a stíhacím finiši druzí na Rallye Šumava Klatovy

Tohle je rally! Krátce a výstižně by se dala charakterizovat smolná událost, které na 54. Rallye Šumava Klatovy ukončila neuvěřitelné pětileté kralování tovární posádky Jan Kopecký – Pavel Dresler, kteří na náročných šumavských tratích usilovali o vítězství s pořadovým číslem 24. Ještě v sobotu ráno, na startu druhé etapy, nikdo nepochyboval o dominanci posádky zelenobílého továrního speciálu ŠKODA FABIA R5. Kopecký s Dreslerem po skvělém výkonu v páteční první etapě hospodařili s téměř minutovým náskokem. O ten vinou defektu přišli hned ve druhé zkoušce sobotní etapy – na 19,29 km dlouhém testu s názvem „Strašínská“. Tato zkouška přinesla do jindy klidných vod českého rallye nečekanou zápletku.

 

Smolný průběh jinak bezchybně zvládnuté soutěže komentuje Jan Kopecký:

Krátce po startu na osmé rychlostní zkoušce jsme dostali defekt pneumatiky. Nevím kde a o co, ale v běhounu pláště se objevila díra, kterou unikal vzduch, a naše kolo rychle ztrácelo požadovaný tlak. Do konce testu bylo ještě daleko, tak jsme se s Pavlem rozhodli zastavit a kolo přímo na vložce vyměnit, abychom bezpečně a bez hrozby většího poškození vozu dojeli do cíle. Výměna nás stála drahocenný čas, kdy jsme se propadli až na 4. místo. Následná stíhací jízda nám zajistila stříbrnou medaili, protože tu zlatou si pohlídal Václav Pech s Petrem Uhlem – tímto jim s Pavlem gratulujeme.

 

Celkové výsledky 54. Rallye Šumava Klatovy (MČR)

1. Pech/Uhel (CZ/CZ), Ford Fiesta R5, 1:32.19,0 h
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +12,7 min
3. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +18,3 min
4. Kopáček/Rendlová (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +53 min
5. Černý/Černohorský (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:05,9 min

 

Celkové výsledky Peugeot Rally Cup na 54. Rallye Šumava Klatovy (MČR)

1. Dohnal René / Švec Roman; 01:42:59.3
2. Kornhefr Jan / Triner Michal; +5:34.3 min.
3. Pohlídal J. / Kubala Jan; +8:54.5 min.
4. Obadal Milan / Novák Jaroslav; 9:04.0 min.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.