Nový Peugeot 3008 Hybrid4: kandidát na čtenářské auto roku #1
Autor: Jan Novotný, Yasmine Borůvková · Fotografie: © Automobiles Peugeot (P Automobil Import s.r.o.)MOTORVIZE Fans Award 2020 se nenávratně blíží, už od 17.11. budete mít možnost vy, motorističtí nadšenci a zástupci široké veřejnosti, vybrat čtenářské auto roku 2020. Právě letos se stanou porotci ale z vás všech, neboť vůbec poprvé bude umožněno hlasování on-line. Mou velkou ctí je představit vám nyní prvního kandidáta kategorie Mainstream. Čerstvou novinkou, kterou bychom vám rádi představili, je francouzské hybridní SUVéčko od automobilky Peugeot. Je nutné zmínit, že Peugeot 3008, který vám již brzy přiblížíme také v nominačním videu, je modelem ještě před modernizací. Důvod? Nový futurista (tedy modernizované SUV Peugeot 3008) ještě nedorazil do ČR a mělo by tomu tak být během následujících dnů či týdnů. I tak bychom vám alespoň touto (písemnou) formou chtěli představit jeho vrcholnou specifikaci Hybrid4. Jde tak o novinky hned dvě – nová vrcholná varianta populárního zástupce kategorie C-SUV a zároveň i jeho modernizovaná podoba. Sluší se také podotknout, že jde o Evropské auto roku 2017, a tak má stále ještě skvěle nakročeno. Dokáže však obstát v nabité konkurenci a bodovat či dokonce vyhrát kategorii Mainstream naší ankety?
Svého kandidáta na čtenářské auto roku můžete podpořit zde!
Jízdní vlastnosti a rozvinutá technologie
Jde o hybrid, tudíž stojí za to uvést, že výrobce slibuje dojezd čistě na elektřinu 59 km, slušný posun. Jste-li tedy eko, do práce a zpět se některým z vás podaří dojet bez spotřeby benzínu. I jízda bez elektra je ovšem šetrná k planetě, co se týče emisí – stojí 3008ka na vrcholu automobilového trhu – 29 CO2/km. Výsledkem pohonu na všechna 4 kola (pokud tuto verzi zvolíte) je síla hybridního motoru o 221 kW (300 koní), to je na eko jezdce poměrně silné. Co se týče baterie, při nabíjení pomocí Wallboxu se „energie“ doplní do 1h45minut. Zrychlení z 0 na 100 pak za 5,9 sek, což je na SUV více než úctyhodné. Nový hybrid svede jízdu na 3 různé módy – 4WD, Sport a Hybrid.
Jízdu v noci Peugeotu usnadňuje mód Night Vision – s nímž si posvítíte až na vzdálenost 250 m. Dalšími funkcemi jsou adaptivní tempomat Stop and Go, automatické brzdění, adaptace jízdnímu pruhu či rozpoznávání dopravních značek. Kamery vpředu i vzadu mají 360° rozhled, nechybí automatizované dálkovky či hlídání bdělosti řidiče. Opravdu, je to takový robot, kterého jízdou ovládáte. Samozřejmostí jsou pak konektivity Apple Car Play či Android Auto. Třešničkou na dortu pro poslech může být Hifi systém FOCAL®. Ještě pojďme zpátky k motoru. Volba je tu totiž hned mezi dvěma plug-in-hybrid motory. Hybrid4 300 e-EAT8 s pohonem na 4 kola, nízkými emisemi a 59kilometrovým dojezdem bez emisí, je možnost dražší. Právě tenhle hybrid vám nabídne ony 3 různé módy jízdy (uvedeno o pár řádku výš). Pro detail, mód 4WD je znám svou kvalitnější přilnavostí k povrchu. Levnější verzí je pak Hybrid 225 e-EAT8, který má pohon na 2 kola (výsledek síly motoru je tedy ochuzen). Přřidáno je o 1g CO2 /km na emisích a dojezd na elektro uvádí pouhých 56 km.
Design – exteriér
Jakožto SUV působí 3008ka vskutku robustně, avšak s nutnou špetkou francouzské elegance. Bezrámová maska chladiče vytváří minimalistický dojem a zbavuje vzhled auta „zbytečných“ prvků. Světlomety s LED technologií byly vymodelovány doslova agresivně do úzkých šikmých tvarů. Na ty konstrukčně navazují světla pro denní užití s chromovou špičkou. Závažnou změnu prožila světla zadní, ta vlastní funkci Full LED a jejich tvar připomíná lví drápy, pro zmínku loga automobilky. SUV stojí na 19“ hliníkových kolech s diamantovým broušením. Jemnou modernizací prošlo i víko kufru a blatníky, které oddělují vůz od masivních kol. Náš model je představen ve „standardním“ provedení, avšak 3008 GT Hybrid4 přichází v 7 nových barevných verzích. Luxusní volbou je pak „extra“ Black Pack, který dělá z Peugeota amazonskou šelmu.
Interiér
Vnitřku auta dominuje 12palcový displej digitálního přístrojového štítu navazujícího na vnitřní koncepci i-Cockpit. Palubku je možné přepnout do režimu Normally Black pro ještě lepší čitelnost a kvalitu obrazu. Středový dotykový displej o 10“ ovládáte tlačítky připomínajícími klávesy klavíru. Aneb další designovka Peugeotu. Součástí displeje je 3D online navigace, hlasové ovládání („Hey, Peugeot“) a pochopitelně další „hračičky“. Technologiemi Peugeot opravdu oplývá a je patrné, že právě zde inženýři investovali nejvíc. Verze Hybrid4 GT je uvnitř potažena čalouněním Alcantara šedá Gréval a kombinována s detaily v barvách dubového dřeva.
zhodnocení Závěrem a pozvánka na on-line hlasování
Nový Peugeot 3008 GT Hybrid4, jak můžete vidět, prošel nemalou modernizací, v sázku přišla téměř výrazná technologická modernizace celého vozu, tedy v rámci možností. Záleží na preferencích. Než se ještě rozhodnete pro své hlasování, sluší se doplnit cenu, na kterou díky novým vymoženostem vůz vystoupal. V závislosti na vybavení a konkrétních detailech se konkrétně v případě plug-in hybridní verzí pohybuje mezi 1.005.000 Kč a 1.270.000 Kč s DPH, základní Peugeot 3008 pak nyní vyjde na 562.000 Kč. Opět, velké auto s ještě větším potenciálem znamená velkou cenu. Je to otázka vkusu, na němž si právě Francouzi zakládají a nebojí se za něj připlatit. Tímto naše slovo končí a volba – doslovně – je na vás, už od 17.11.
Yasmine Borůvková
Související články:
https://www.motorvize.cz/v-ankete-ctenarske-auto-roku-2020-se-bude-vubec-poprve-hlasovat-on-line/