Peugeot 3008 1.6 THP: může být nejlepší ještě lepší?
Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr BahenskýBlíží se konec prázdnin, děti se již připravují, jak na začátku září usednou do školních lavic, čtenáři motorvize za sebou mají první závod druhého ročníku motokárového šampionátu. My tu však jsme nyní kvůli úplně jiné věci, čeká nás další test vozu. Možná mě napadá otázka, co může být lepší než nejlepší? Automobilovým nadšencům jsem nyní hodně poradil. Pokud mám napovědět ještě blíže, jedná se údajně o toho nejlepšího v roce 2017. Pokud tedy jste takzvaný „petroheald“, víte, oč se tu běží. A pro ty ostatní teď rozluštím, co nápovědy skrývaly. Jednalo se vyhlášení Auta roku 2017. Tohoto ocenění dosáhl na začátku roku nový Peugeot 3008. Není tomu tak dávno,kdy jsem byl pozván na zámek Zbiroh, kde jsem mezi prvními mohl vůz otestovat. S mírnou nadsázkou jsem věřil v jeho vítězství v nejedné anketě. Ovšem tam jsem měl na testování pouhých pár minut, nyní mohu podrobně prozkoumat každičkou jeho chybičku, tedy samozřejmě pokud jí vůbec má.
Z venku už tolik neoslní, ale co ztrácí v exteriéru, nahrazuje interiér
Automobilový průmysl se neustále rozvíjí, a tak už po pár měsících se nám auta mohou zdát „nudná“. Rozhodně nechci hned v úvodu začínat příliš negativně, ale možná už mě exteriér vozu omrzel. Působí na mě příliš obyčejně – bez žádné přidané hodnoty. Na druhou stranu, když si vzpomenu na starší dvojče z rodiny 3008, myslel bych si, že je dítě buď adoptované a nebo, že se jedná o dvojvaječného potomka. Samozřejmě bych se raději staral o toho mladšího prcka, který se opravdu hodně odlišil. Přesně toto rozlišení se mi líbí, ale možná bych byl rád za menší dávku něčeho „nevšedního“. Chápu ovšem, že se jedná o rodinný vůz, jenž si nemůže dovolit být natolik futuristický.To nejlepší z nejlepšího přichází právě uvnitř. Zde se můžete těšit na iCockpit, který si díky své přehlednosti a líbivosti zamilujete. Při jízdě máte možnost vybrat si z několika režimů zobrazení digitální přístrojové desky. Já si nejvíce užíval při náhledu na mapu, která je poměrně slušně zpracovaná a dostatečně velká, takže ani Vaše starší kamarádka nepřehlédne ulici, do které měla odbočit. O iCockpitu bych mohl napsat ještě několik řádků, ale možná je lepší si tohle zažít na vlastní kůži, protože radost z jízdy díky tomuto skvělému počinu nejde tak úplně popsat.
Volba mezi manuálním řazením a automatem? Zcela jasná!
Měl jsem možnost si vyzkoušet obě varianty (manuál/automat), díky prostřídání více variant v naší redakci. Musím se přiznat, že mi manuální řazení tolik nevyhohovalo. Jak je u francouzské automobilky zvykem, byly zde delší dráhy, které mi sice nevadí, ale naopak mi nebyla úplně sympatická řadící páka, která se bohužel (alespoň) mě nedržela příjemně. Automat funguje naopak daleko nad očekáváním. Chvílema řazení sice pořád ucítíte a jednou se mi také stalo, že mi vůz začal v rychlosti okolo 10 km/h mírně cukat a dokonce to i vypadalo, že by mohl motor chcípnout. Ovšem tato chyba se projevila pouze jednou, a to i přesto, že jsem to vše chtěl ověřit a zjistit, zda je tohle opravdu možné. Zopakovat tuto modelovou situaci se mi už nepovedlo. V případě automatu „páka“ vypadá jako u prémiových vozů, ke které nemám co dodat jiného než, že se mi opravdu líbí.
Mírně uskákané, ale jinak jízdně opravdu příjemné auto
V městském provozu se i přes celkovou velikostvozu nebudete řízení vůbec bát. Nová 3008 má skvělý rejd, díky kterému své manipulační schopnosti ještě zdokonalíte a ze všech možných zákoutí, ulic vyjedete bez mrknutí oka. Parkovací asistenti jsou v dnešní době skoro samozřejmostí, takže i zde vám zmíněný automobil případně pomůže. Při klidné jízdě se s ním dá jet za 6-7 l/100km. Když jsme u té klidné jízdy, tak jediným rušivým elementem při komfortně laděné jízdě bude pouze mírná „uskákanost“ vozu. Abych blíže vysvětlil, když přejíždíte například v určité rychlosti koleje, auto vám mírně povyskočí. To na druhou stranu může být skvělá zábava pro vaše ratolesti, ty dospělejší ve vaší skupince to tak nemusejí úplně brát a mohou být dokonce i mírně rozladěni. Na druhou stranu se říká, že kdo si hraje, nezlobí. Takže pánové, vy se nebojte a užívejte si ono hopsání, vždyť my stejně nikdy nedospějeme.
Závěr? Je lepší, než se zdá …
Možná jsem zde byl mnohdy hodně negativní, ale závěrem je důležité říci, že se 3008 může chlubit oceněním auta roku zcela oprávněně. Jeho chování na silnici je velmi příjemné, bez větších výhrad. Rodina výletníků si stěžovat rozhodně nebude na prostornost interiéru a menší rodiny pak naopak osloví iCockpit. Nepatříte ani do jednoho segmentu cílových zákazníků? To ale vůbec nevadí! Vždyť komu by přeci vadilo spojení líbivosti s prostorností? Já myslím, že nikomu a věřím, že tenhle Peugeot může oslovit úplně každého člověka, od naprostého neználka až po snícího automobilového nadšence toužícího po kvalitním svezení. Nezbývá mi nic jiného než se s vámi rozloučit, zaklapnout svůj notebook a jít si užít poslední dávku atraktivity nové 3008. Tak snad se zase někdy uvidíme, můj milý Peugoete!
Petr Bahenský
Technická specifikace
motor | |
Model | 3008 1.6 THP 165 |
Výkon | 121 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální točivý moment při otáčkách | 1400 RPM |
Zrychlení 0-100km/h | 8 s |
Max. rychlost | 206 km/h |
Palivo | Super 95 |
Válců | 4 |
Maximální výkon při otáčkách | 6000 RPM |
Převodovka | Automatická převodovka |
Převodů | 6 |
Vstřikování paliva | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Objem | 1598 ccm |
Ventily | 4 |
Ekonomie provozu | |
Kombinovaná spotřeba (NEDC) | 5 l/100km |
Spotřeba ve městě (NEDC) | 7 l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6b (NEFZ) |
Start-Stop systém | Sériové vybavení |
Velikost pneumatik | 225/55R18 |
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) | Sériové vybavení |
Typ TPMS | přímé měření (senzor) |
hmotnost | |
Povolená celková hmotnost | 1950 kg |
Prázdná hmotnost (EU) | 1375 kg |
Přívěs s brzdami | 1550 kg |
Náklad | 575 kg |
Přívěs (bez brzd) | 685 kg |
modelová řada | |
Název generace | M |
Uveden | 10/16 |
Dveře | 5 |
Karoserie | SUV |
Třída vozidla | Nižší střední třída (např. Golf) |
rozměry | |
Délka | 4447 mm |
Rozvor | 2675 mm |
Šířka | 1841 mm |
Prostor pro zavazadla | 520 l |
Objem zavazadlového prostoru (zadní sedadla sklopená, od dna k stropu) | 1482 l |
Max. zatížení střechy | 80 kg |
Výška | 1624 mm |
Průměr otáčení | 10 m |
Sedadla | 5 |
Podobné vozy







Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.