Peugeot 3008 1.6 THP: může být nejlepší ještě lepší?

Peugeot 3008 1.6 THP: může být nejlepší ještě lepší?

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

Blíží se konec prázdnin, děti se již připravují, jak na začátku září usednou do školních lavic, čtenáři motorvize za sebou mají první závod druhého ročníku motokárového šampionátu. My tu však jsme nyní kvůli úplně jiné věci, čeká nás další test vozu. Možná mě napadá otázka, co může být lepší než nejlepší? Automobilovým nadšencům jsem nyní hodně poradil. Pokud mám napovědět ještě blíže, jedná se údajně o toho nejlepšího v roce 2017. Pokud tedy jste takzvaný „petroheald“, víte, oč se tu běží. A pro ty ostatní teď rozluštím, co nápovědy skrývaly. Jednalo se vyhlášení Auta roku 2017. Tohoto ocenění dosáhl na začátku roku nový Peugeot 3008. Není tomu tak dávno,kdy jsem byl pozván na zámek Zbiroh, kde jsem mezi prvními mohl vůz otestovat. S mírnou nadsázkou jsem věřil v jeho vítězství v nejedné anketě. Ovšem tam jsem měl na testování pouhých pár minut, nyní mohu podrobně prozkoumat každičkou jeho chybičku, tedy samozřejmě pokud jí vůbec má.

 

Z venku už tolik neoslní, ale co ztrácí v exteriéru, nahrazuje interiér

Automobilový průmysl se neustále rozvíjí, a tak už po pár měsících se nám auta mohou zdát „nudná“. Rozhodně nechci hned v úvodu začínat příliš negativně, ale možná už mě exteriér vozu omrzel. Působí na mě příliš obyčejně – bez žádné přidané hodnoty. Na druhou stranu, když si vzpomenu na starší dvojče z rodiny 3008, myslel bych si, že je dítě buď adoptované a nebo, že se jedná o dvojvaječného potomka. Samozřejmě bych se raději staral o toho mladšího prcka, který se opravdu hodně odlišil. Přesně toto rozlišení se mi líbí, ale možná bych byl rád za menší dávku něčeho „nevšedního“. Chápu ovšem, že se jedná o rodinný vůz, jenž si nemůže dovolit být natolik futuristický.To nejlepší z nejlepšího přichází právě uvnitř. Zde se můžete těšit na iCockpit, který si díky své přehlednosti a líbivosti zamilujete.  Při jízdě máte možnost vybrat si z několika režimů zobrazení digitální přístrojové desky. Já si nejvíce užíval při náhledu na mapu, která je poměrně slušně zpracovaná a dostatečně velká, takže ani Vaše starší kamarádka nepřehlédne ulici, do které měla odbočit. O iCockpitu bych mohl napsat ještě několik řádků, ale možná je lepší si tohle zažít na vlastní kůži, protože radost z jízdy díky tomuto skvělému počinu nejde tak úplně popsat.

 

Volba mezi manuálním řazením a automatem? Zcela jasná!

Měl jsem možnost si vyzkoušet obě varianty (manuál/automat), díky prostřídání více variant v naší redakci. Musím se přiznat, že mi manuální řazení tolik nevyhohovalo. Jak je u francouzské automobilky zvykem, byly zde delší dráhy, které mi sice nevadí, ale naopak mi nebyla úplně sympatická řadící páka, která se bohužel (alespoň) mě nedržela příjemně. Automat funguje naopak daleko nad očekáváním. Chvílema řazení sice pořád ucítíte a jednou se mi také stalo, že mi vůz začal v rychlosti okolo 10 km/h mírně cukat a dokonce to i vypadalo, že by mohl motor chcípnout. Ovšem tato chyba se projevila pouze jednou, a to i přesto, že jsem to vše chtěl ověřit a zjistit, zda je tohle opravdu možné. Zopakovat tuto modelovou situaci se mi už nepovedlo. V případě automatu „páka“ vypadá jako u prémiových vozů, ke které nemám co dodat jiného než, že se mi opravdu líbí.

 

Mírně uskákané, ale jinak jízdně opravdu příjemné auto

V městském provozu se i přes celkovou velikostvozu nebudete řízení vůbec bát. Nová 3008 má skvělý rejd, díky kterému své manipulační schopnosti ještě zdokonalíte a ze všech možných zákoutí, ulic vyjedete bez mrknutí oka. Parkovací asistenti jsou v dnešní době skoro samozřejmostí, takže i zde vám zmíněný automobil případně pomůže. Při klidné jízdě se s ním dá jet za 6-7 l/100km. Když jsme u té klidné jízdy, tak jediným rušivým elementem při komfortně laděné jízdě bude pouze mírná „uskákanost“ vozu. Abych blíže vysvětlil, když přejíždíte například v určité rychlosti koleje, auto vám mírně povyskočí. To na druhou stranu může být skvělá zábava pro vaše ratolesti, ty dospělejší ve vaší skupince to tak nemusejí úplně brát a mohou být dokonce i mírně rozladěni. Na druhou stranu se říká, že kdo si hraje, nezlobí. Takže pánové, vy se nebojte a užívejte si ono hopsání, vždyť my stejně nikdy nedospějeme.

 

Závěr? Je lepší, než se zdá …

Možná jsem zde byl mnohdy hodně negativní, ale závěrem je důležité říci, že se 3008 může chlubit oceněním auta roku zcela oprávněně. Jeho chování na silnici je velmi příjemné, bez větších výhrad. Rodina výletníků si stěžovat rozhodně nebude na prostornost interiéru a menší rodiny pak naopak osloví iCockpit. Nepatříte ani do jednoho segmentu cílových zákazníků? To ale vůbec nevadí! Vždyť komu by přeci vadilo spojení líbivosti s prostorností? Já myslím, že nikomu a věřím, že tenhle Peugeot může oslovit úplně každého člověka, od naprostého neználka až po snícího automobilového nadšence toužícího po kvalitním svezení. Nezbývá mi nic jiného než se s vámi rozloučit, zaklapnout svůj notebook a jít si užít poslední dávku atraktivity nové 3008. Tak snad se zase někdy uvidíme, můj milý Peugoete!

 

Petr Bahenský

Technická specifikace

motor

Model3008 1.6 THP 165
Výkon121 kW
Točivý moment240 Nm
Maximální točivý moment při otáčkách1400 RPM
Zrychlení 0-100km/h8 s
Max. rychlost206 km/h
PalivoSuper 95
Válců4
Maximální výkon při otáčkách6000 RPM
PřevodovkaAutomatická převodovka
Převodů6
Vstřikování palivaPřímé vstřikování
Typ motoruTurbo
Objem1598 ccm
Ventily4

Ekonomie provozu

Kombinovaná spotřeba (NEDC)5 l/100km
Spotřeba ve městě (NEDC)7 l/100km
Velikost nádrže52 l
Emisní normaEuro 6b (NEFZ)
Start-Stop systémSériové vybavení
Velikost pneumatik225/55R18
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)Sériové vybavení
Typ TPMSpřímé měření (senzor)

hmotnost

Povolená celková hmotnost1950 kg
Prázdná hmotnost (EU)1375 kg
Přívěs s brzdami1550 kg
Náklad575 kg
Přívěs (bez brzd)685 kg

modelová řada

Název generaceM
Uveden10/16
Dveře5
KaroserieSUV
Třída vozidlaNižší střední třída (např. Golf)

rozměry

Délka4447 mm
Rozvor2675 mm
Šířka1841 mm
Prostor pro zavazadla520 l
Objem zavazadlového prostoru (zadní sedadla sklopená, od dna k stropu)1482 l
Max. zatížení střechy80 kg
Výška1624 mm
Průměr otáčení10 m
Sedadla5

Podobné vozy

Renault Austral
renault Logo 2025RHN
Body type
SUV
Délka
4533 mm
Šířka
1825 mm
Výška
1645 mm
Rozvor
2667 mm
Boot capacity
555 l
Hmotnost
1539 kg
Dveře
5
Porovnat
Subaru Crosstrek
subaru Logo 2024G6
Body type
SUV
Délka
4495 mm
Šířka
1800 mm
Výška
1600 mm
Rozvor
2670 mm
Boot capacity
315 l
Hmotnost
1595 kg
Dveře
5
Porovnat
Renault Arkana
renault Logo 2023RJL
Body type
SUV
Délka
4568 mm
Šířka
1821 mm
Výška
1576 mm
Rozvor
2720 mm
Boot capacity
513 l
Hmotnost
1411 kg
Dveře
5
Porovnat
Nissan X-Trail
nissan Logo 2022T33
Body type
SUV
Délka
4680 mm
Šířka
1840 mm
Výška
1720 mm
Rozvor
2705 mm
Boot capacity
585 l
Hmotnost
1664 kg
Dveře
5
Porovnat
KGM Actyon
2025
Body type
SUV
Délka
4740 mm
Šířka
1910 mm
Výška
1670 mm
Rozvor
2680 mm
Boot capacity
668 l
Hmotnost
1570 kg
Dveře
5
Porovnat
VW Tiguan
vw Logo 2024CT
Body type
SUV
Délka
4539 mm
Šířka
1842 mm
Výška
1658 mm
Rozvor
2677 mm
Boot capacity
652 l
Hmotnost
1599 kg
Dveře
5
Porovnat
Citroen C4
citroen Logo 2025B
Body type
SUV
Délka
4350 mm
Šířka
1800 mm
Výška
1525 mm
Rozvor
2670 mm
Boot capacity
380 l
Hmotnost
1341 kg
Dveře
5
Porovnat
Subaru Forester
subaru Logo 2025S6
Body type
SUV
Délka
4670 mm
Šířka
1830 mm
Výška
1730 mm
Rozvor
2670 mm
Boot capacity
508 l
Hmotnost
1693 kg
Dveře
5
Porovnat

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.