Motorvize awards 2018: čtvrtá výroční anketa je za námi!

Motorvize awards 2018: čtvrtá výroční anketa je za námi!

Když mi Honza před koncem roku 2014 říkal, do čeho se s klukama pustili, strašně jsem mu fandil. Dobrejch webů o autech není nikdy dost. Ale rozjet něco takového není vůbec jednoduché, chce to řádnou dávku odvahy, známostí, neodbytnosti a samozřejmě i financí. Dostat důvěru od automobilek není jen tak. Představte si, že přijdete a požádáte je o půjčení auta, pravděpodobně vás odmítnou. Chce to mít připravený příběh a už za sebou mít nějaké publikace. Představte si, Honzovi s Lukášem a Petrem se to povedlo. Ze začátku si půjčovali auta po rodině a kamarádech a pak se postupně přidávaly jednotlivé značky.
No a teď jsem už přes rok a půl součástí tohoto kolotoče i já. „Náš“ online magazín je tu už 4 roky. A jako každý rok jsme se, právě tuto neděli 11.11. (místo pojídání svatomartinské husy), sešli na oslavu s Vámi čtenáři a otestovali 12 slíbených aut ve dvou kategoriích – mainstream a premium. Nakonec se nám podařilo obě kategorie naplnit opravdu krásnými kousky. Zajímá vás, jak to probíhalo, co všechno jsme si tentokrát pro věrné čtenáře připravili a jak to všechno dopadlo? Minimálně na tu poslední otázku ještě zcela odpovědět nemůžu

 

Brzké vstávání se vyplácí i tentokrát!

Píše se neděle 11.11. a my brzy nad ránem vstáváme. Na krásný statek, do Luníkova, jsme se s nominovanými kandidáty začali sjíždět už okolo osmé hodiny ranní a těsně před devátou začali přijíždět jednotliví porotci naší soutěže, dohromady jich bylo letos 18. Jimi se mimochodem i letos stali zástupci z řad veřejnosti nebo lépe řečeno z řad čtenářů Motorvize. Velmi mě potěšilo, že mezi hodnotiteli byly i dvě dámy.
Vybraný okruh, který měřil něco přes 13 km a obsahoval vedle dlouhých rovinek také táhlé i ostré zatáčky, dokázal hodnotitelům ukázat nejen silné stránky každého vozu, ale i jejich slabiny, protože místy nebyla kvalita povrchu úplně dobrá. Po druhé – třetí jízdě už každý znal cestu tak, že nad ní nepřemýšlel. Všichni se pak soustředili spíše na to, jak ji využít co nejlépe. Včetně povinných pauz strávil každý porotce za volantem cca čtyři a půl hodiny. Takže jsme se nakonec rozcházeli opravdu za tmy. Ono se teď stejně stmívá brzy, i tak však máme všichni dohromady za sebou hodně náročný den – však naše jádro v okolí Statku Luníkov strávilo něco okolo 10 hodin.

Mimo samotné jízdy jsme si pro čtenáře připravili i krátký test plný záludných otázek ze světa motorismu, který je všechny pěkně potrápil. Věděli byste třeba, kolik stálo v době uvedení Bugatti Veyron nebo kolik vítězství v F1 má na svém kontě Michael Schumacher? Pokud ano, určitě se můžete zajímat o účinkování v dalším ročníku.

Z předešlých let byli porotci zvyklí na jízdu zručnosti, o níž jsme byli tentokrát ochuzeni. Na druhou stranu ani o zkoušku technických dovedností účastníci letos nepřišli. Tentokrát dostali hodnotitelé za úkol nasadit na čas pětišroubové 17ti palcové kolo na moje vozítko z kategorie micro sport (některé můžu nechat hádat, ti pak můžou tipovat a klidně mi napsat mail). Tohoto úkolu se s neuvěřitelnou rychlostí zhostil Míra Jeništa, který jej nasadil a přišrouboval za neuvěřitelných 38 sekund, druhý borec byl za ním s odstupem 13 sekund a třetí měl ztrátu dalších 5s. Minimálně všichni tito si zaslouží poklonu.

Celý den vyvrcholil příjezdem vozu Tesla Model S 70D, ve kterém se mohli svézt nejen vítězové soutěže o nasazení kola na čas, ale povozili jsme i všechny ostatní zúčastněné, kteří měli zájem (měli ho všichni). Tesla přeci jen i dva roky od uvedení do provozu v půjčovně RentPoint vzbuzuje stále hodně pozornosti. Svědkem jsou toho i naši čtenáři, kteří ji v plném počtu naplnili hned v pěti klasických testovacích slotech. Mimochodem i tato základní verze zhruba 100 testovacích a prudkých kilometrů zvládla bez problému.

Za Volantem MOTORVIZE Fans Award 2018 (video)

 

Tentokrát hned 12 nominovaných: který vůz se líbil a který méně?

Nejdůležitějším bodem ale bylo samozřejmě testování nominovaných kandidátů. Jak jsem již avizoval, konečné výsledky ještě zatím nesmíme komentovat, jejich vyhlášení totiž proběhne až v pondělí 19.11. od 10:00 v prostorách Bistro Proti Proudu, kde si ocenění převezmou především první tři v obou jmenovaných kategoriích. Poslechnout si zatím můžete komentář několika mých kolegů, jež měli tu čest sedět v konkurenčních vozech. Já jsem mimochodem na zmíněných cca. 8 testovacích hodin dělal doprovod v Kie Stinger, která byla tak trochu netradičně nominována v kategorii Premium – ano, jde o prémiové Gran Turismo se základní cenovkou přes jeden milion korun, i vzhledem kdruhému zástupci od stejné značky jsme ji uvolnili místo v prémiovém segmentu. A jak dopadla? To se dozvíte už v pondělí!

 

Jan Nemrava:

Auta byla zastoupena z různých segmentů, zaměření, motorů i pohonů a o vítězi se tak rozhodovalo mezi BMW X4, Jaguar E-Pace, Lexus LS, Volvo XC60, DS 7 Crossback a Kia Stinger v jedné kategorii a v druhé pak mezi Honda Civic, Kia Sportage, Kia Stinger, Mitsubishi Eclipse Cross, Nissan Leaf a Peugeot 508. Ze seznamu je vidět, že jsme měli pro naše čtenáře připravano od elekrického Nissanu po superluxusní Lexus a že rozhodně bylo co porovnávat. Co se týče cen šlo o auta od malých stovek tisíc, po „malé“ miliony. Já osobně jsem se zhostil doprovodu pro Hondu Civic, kterou oproti loňskému ročníku dostali čtenáři k dispozici s novým dieselem a manuálem. A proč by nemohlo jít o favorita třídy? Dobrý poměr cena/výkon a hodně slušné jízdní vlastnosti, to jsou atributy nového Civicu.

 

Petr Čáslavský:

Za celý den jsem měl příležitost vyslechnout nespočet poznatků od aktivních účastníků testování. A jak by se daly názory testovacích jezdců shrnout? Nijak! Když už jsem například několikrát slyšel o DS7, že to není víc než převlečený Peugeot a mezi nejlepší vozy určitě nepatří, usedl vedle mě řidič, který říkal že už má svého vítěze: Naprosto ho okouzlilo DS 7 Crossback. Stejně tak řada lidí vyzdvihovala Volvo XC60 nad BMW X4, přeci jen oba vozy reprezentují podobný segment a jistě zaslouží srovnání. Ani tento názor ale nakonec nebyl stoprocentní, někomu se zkrátka lépe jezdilo ve zvýšeném kupé z Mnichova. Mě osobně za celý víkend Volvo XC60 k srdci docela přilehlo. Cenovka na hranici jednoho a třičtvrtě milionu však mohla být překážkou.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem zúčastněným čtenářům za to, že dorazili a užili si celý den s námi z redakce a 12 nablýskanými kandidáty. Věřím, že některé z nominovaných modelů mnozí viděli poprvé na živo a hned měli tu možnost je i řídit. V neposlední řadě bych chtěl všem poděkovat za jejich ukázněnost při jízdách. Alespoň u mě nebylo zapotřebí nikoho napomínat, a tak to má být.

No co dodat, bylo to super a za rok zase znovu :-). Jo a nezapomeňte, vyhlášení vítězů obou kategorií bude v pondělí 19.11.

 

Jirka Simon

 

Výsledky Fans award 2018 jsou tu: vítězi jsou Peugeot 508 a Kia Stinger

 

Zvláštní poděkování za zapůjčení elektormobilu Tesla pro doprovodný program patří spol. RentPoint

Zvláštní poděkování za zapůjčení vozu značky Volvo patří spol. AutoPalace Spořilov

 

Zvláštní poděkování za zapůjčení vozu značky Jaguar patří Autosalonu Dajbych

 

Zvláštní poděkování za zapůjčení vozu značky BMW patří spol. INVELT

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.