DS 7 Crossback: Jak moc je odvážný?

DS 7 Crossback: Jak moc je odvážný?

Rád bych se pochlubil, že jsem patřil mezi první odvážlivce, kteří měli možnost otestovat první ostrý start nově vzniklé, samostatné automobilky DS Automobiles. Cože? Možná se ptáte, co to nyní píši. Co znamená nová automobilka? Zkrátka už na silnicích nebudete potkávat modely Citroenu s označením DS. Není tajností, že od letošního roku je DS zcela oddělená od mateřského Citroenu. Teprve pár týdnů zpátky však byla právě tato značka uvedena na český trh. Kromě nám již dobře známému DS 3, je tu konečně zcela odlišný model a auto, jež nemá s Citroenem nic společného. Jde o luxusní SUV, DS 7 Crossback. Co se mi vlastně nejvíce líbí? Nechce patřit mezi běžné vozy. Chce rovnou do té nejlepší třídy! No, není to odvážné? Jsme na startovní čáře a jak se nám bude dařit v závodu? Už teď si říkám, že máme velkou příležitost!

 

Na první pohled krasavec

Když jsem viděl prvně fotky, možná jsem se chvílemi bál, zda se nejedná až moc o převlečenou 3008. Trochu přeskočím a napovím, že mají hodně podobných rysů, ale tohle auto je prostě – jiné. Už se můžu konečně dostat k tomu označení „odvážné“. Na prezentaci jsme se mohli dozvědět, že automobilka chce mít své DNA. Svou identitu, která se nebojí riskovat. Přesně o tom tohle auto je. Řekl bych, že už samotný exteriér je líbivý, a to skoro ve všech barevných kombinací. Opravdovou odlišnost ale nalezneme až v interiéru vozu. Už třeba způsob, jakým ovládáte okna ze středového panelu, je znakem odlišnosti. Samotné čudlíky jsou jiné a originální. Palubní deska se také naprosto odlišuje. Na mě působí relativně dost sportovně na to, že sedím stále v rodinném SUV. Volant příjemně padne do ruky. Mohu si všimnout krásných designových analogových hodin, které mám ve středu palubky. Na mě osobně působí snad až trochu kýčovitě než-li prémiově. Možná se zde na chvíli zastavím a přiznám se, že jsem měl problém najít startovací tlačítko, které se zcela záludně nachází nad hodinami, aniž by byl nikterak barevně odlišen od hodin a všeho ostatního. Ještě se vlastně s autem sžívám a nevím sám, co si myslet, proto raději po pár minutách hledání startovacího tlačítka sešlapují plyn a jedu zjistit, co tenhle odvážný chlapec umí.

 

Už mu přicházím na chuť aneb první jízda

Přiznám se, že na mě auto opravdu působilo až moc odvážně. To se mi ještě nikdy nestalo, abych z výjimky byl tak rozpačitý. Postupně si ale získává mé srdce. Co se týče jízdních vlastností, je nový DS7 Crossback velmi příjemný. Je ladný, a právě navzdory předchozím dojmům není moc agresivní. Užívám si každý kilometr s ním. Baví mě přepínat jízdní režimy, kdy se mi mění i přístrojová deska, která se nese ve stylu avantgardního směru. Přestávám mít slova. Z pozice řidiče mám opravdu mnoho místa, nedotýkám se nohama o volant a mohu si jej dát, co nejníže, aniž bych neviděl polovinu ukazatelů na přístrojové desce. Ze strany řidiče jsem spokojený. Nyní půjčím vůz svému kolegovi a nechám se svézt. Na pozici spolujezdce mě čeká podobný komfort. Dostatek místa na nohy. Příjemná sedadla jsou samozřejmostí a nyní si konečně mohu vychutnávat ty „odvážnosti“, které tato kráska nabízí.

 

Být či nebýt: DS 7 anebo luxus nebo jen mistr převleků?

Jak jsem z počátku měl pocit, že je nová DS 7 až moc odvážná, podobně odvážně jsem si položil i já dnes svou závěrečnou otázku. Můžete ji brát jako pouhopouhý řečnický závěr, na nějž si můžeme odpovědět třeba až při klasickém, delším testu. První dojmy jsou ale navzdory skutečnosti, že jde o zcela novou automobilku s více než ambiciózními plány, ve skrze pozitivní. Tohle auto nemá být masovka, i vzhledem k cenovce ve většině případech přesahující milion korun prostě nelze očekávat stovky prodaných kusů měsíčně. Já osobně se nejvíce těším na příchod plug-in hybridu s výkonem atakujícím hranici 300 koní a hlavně pohonem všech čtyř kol, bez něhož podle mého prémiové SUV nemá příliš šancí na úspěch. I tak mu jej ale z celého srdce přeji a těším se na klasický test, a to i se standardním a už tak dobře fungujícím dieselem nebo silným, 225 koňovým benzínem. Hybrid by pak měl dorazit do roka a do dne.

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.