Kazmův zakopaný Range Rover: historie překvapí zejména počtem oprav

Kazmův zakopaný Range Rover: historie překvapí zejména počtem oprav

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Land Rover Media (Jaguar Land Rover Automotive PLC)

Tak, jako můžeme doporučit každému, kdo si hodlá koupit ojetinu, jsme i my nedávno nechali prověřit jedno auto, o jehož historii bychom se s vámi chtěli podělit. Nechali jsme si udělat výpis historie vozidla podle VIN, které je uvedené v pravidlech soutěže zakopaljsemauto.cz. Určitě vám už došlo, že jde o Range Rover Evoque, jehož majitelem je a ještě pár dní (možná týdnů) bude známý bavič, moderátor a hvězda Kamil Barošek alias Kazma. Co jsme se o jeho Range Roveru pod zemí dozvěděli? Kromě bohaté historie nehod, o kterých často informovala i média, víme i motorizaci, přibližně najeté km, specifikaci a přibližnou hodnotu. Tady jsou všechny detaily!

 

První registrace

Range Rover Evoque bílé barvy, modelový rok 2012 s motorizací 2.2L Diesel 4×4, na prémiovou třídu poněkud nezvykle vybavený manuální převodovkou, disponuje výkonem 110 kW (150 koní). Poprvé byl zaregistrován v červnu 2012 a první jeho nehoda přišla přesně po roce a 32 tisících kilometrech. Nabouraný byl předek auta, oprava tehdy stála cca. 20 – 30 tisíc korun.

 

Série nemalých poškození

Kromě lehkého ťukance pak vůz zdárně přežil do roku 2017, kde ale přišla havárie, která si vyžádala opravu za více než 300 tisíc korun, odnesl to opět předek auta a mechanické části. V tomtéž roce byl nabouraný ještě navíc i bok auta s opravou za cca. 50 tisíc. 

V roce 2018 pak přišla další velká oprava, a to opět předku auta, která si vyžádala investici cca. 180 tisíc korun. V červenci tohotéž roku se bouralo znovu, opět na přední část auta, v nákladech na opravu je to opět přes 200 tisíc korun. Rok 2018 vůz uzavírá s nájezdem 150 tisíc kilometrů a ještě jednou menší opravou v hodnotě 30 tisíc Kč, opět na přední části vozu. Tím se dostáváme do současnosti, kde ještě před zakopáním vůz stihl jednu pojistnou událost, a to když šel bok vozu na opravu s náklady za 70 tisíc korun.

 

S kilometry na tom není špatně

V současnosti má vůz najeto okolo 172 tisíc km, což je na jeho stáří relativně málo, historii má za sebou nicméně vskutku bohatou. Zjistili jsme také, že poslední servis u autorizovaného prodejce auto zaznamenalo v roce 2018, kdy mělo najeto 150 tisíc kilometrů. Pokud tedy Kazma nepřejel servisní interval o více jak 335 dní, musel tento Evoque absolvovat poslední servisní prohlídku tzv. “mimo autorizák”. Z historie můžeme vyčíst také dvě svolávací akce, jimiž Kazmovo Range prošel – ještě v roce 2012 se v rámci garance servis podíval na hydraulický systém brzd, v roce 2014 pak došlo na airbagy. 

Zároveň si ale můžete být skoro jisti, že auto nebude mít stočený tachometr, a tak alespoň zmíněný kilometrový nájezd může být příjemnou útěchou na jinak ne zrovna ceněném voze – tedy pokud zapomeneme na zajímavou osobnost v jeho techničáku. 

 

S manuálem, ale přesto slušnou „základní“ výbavou

Nutno podotknout, že standardně Range Rovery přeci jen vypadají trochu jinak, než ten Kazmovo. Prvním poznávacím znamením, jak už bylo řečeno, je manuální převodovka. Je otázkou, zda je Kazma tak velký řidič, že nedá na manuál dopustit nebo nechtěl připlácet. Range Rover Evoque měl a stále má být od základu lehce výstředním vozem, a tak ani v této specifikaci nechybí třeba 18” ALU kola, která společně s bílým lakem vytváří líbivý vzhled, čemuž přispívají i Bi-Xenonové světlomety. Sluší se poznamenat, že i Kazmovo Range se může pyšnit vyspělým pohonem všech čtyř kol, což se o řadě SUV dnešní doby říci nedá. Nechybí pak třeba ani vyhřívání předních sedadel či volantu nebo dešťový a světelný senzor. Ač originální autorádio z roku 2012 působí na dnešní dobu tak trochu jako kalkulačka, i to nabízí BlueTooth audio streaming (tedy přehrávání hudby z telefonu do rádia). 

Odhad ceny vozu

V zakopaném autě najdete kromě samotného vozu i milion korun, nicméně určitě se hodí vědět, jakou cenu má samotné vozidlo. Pokud se podíváme na českou inzerci, nejlevnější nabídky začínají na 359 tisících, nicméně i nejlevnější vůz v inzerci má automatickou převodovku. Pokud se pak podíváme na německou inzerci, najdeme kusy s manuálem od cca. 12 tisíc euro, tedy momentálně cca. 327 tisíc Kč. Nutno však dodat, že i u nejlevnějších modelů je uvedeno, že nebyly nikdy bourané, což o Kazmově exempláři rozhodně říct nejde. I když byl prvním majitelem, tak auto s takovou historií pojistných událostí (v odhadované hodnotě přes 900 tisíc Kč) by se prodávalo velmi obtížně a cena by jistě klesla hluboko pod 300 tisíc korun. 

PROVĚŘIT jakékoliv VIN MŮŽETE i vy ZDE: CARVERTICAL.CZ

 

Nezaujal vás Kazmův Range Rover? Jednu zajímavost přeci jen má…

Ano, už jsme to zmínili, manuál je u Range Roveru už takovou raritou. O tom ale v závěru mluvit nechceme. Jak jste si ve videu k vyhlášení soutěže o zakopané auto mohli všimnout, tento Range Rover Evoque je přeci jen ještě v něčem výjimečný – jako jediný se může pyšnit RZ (dříve SPZ) 0MS Kazma. Ta je sice přenosná (na jiné / nové vozidlo majitele), Kazma se ale nechal slyšet, že v případě velkého tlaku od výherce značku přenechá. A já bych tlačil, protože jezdit 8 let starým Range Roverem, v manuálu, bohatou škodní historií a ne příliš zachovaným stavem by jinak nebylo vyloženě výhrou, pokud nepočítám zmíněný milion v kufru. Já osobně bych si tak nejvíce vážil zmíněné značky, nebylo by to přeci jen příjemné se alespoň svézt autem, které se může pyšnit Kazmovo značkou?

 

Jan Novotný

Sdílet: