Kandidát #5 MOTORVIZE Fans Award 2019: Peugeot 508 SW

Kandidát #5 MOTORVIZE Fans Award 2019: Peugeot 508 SW

Autor: Petr Jakušev · Fotografie: Petr Jakušev

Blíží se nám jubilejní 5. ročník MOTORVIZE Fans Award a já mám tu čest Vám nyní představit dalšího účastníka, který má ambice vířit vody v poměrně konzistentní střední třídě a rodinných kombi. Není taky vůbec divu, když v prvně prezentované karosářské verzi fastback dokázal loni zvítězit v kategorii mainstream. Dnes sice přijíždí opět jako novinka v mainstream segmentu, za to ale v praktičtější a pro český trh daleko atraktivnější verzi, kombi SW. Na pomyslné startovní čáře má číslo 5, jde tedy o třetího kandidáta v mainstream segmentu. Volba většiny zákazníků je zřejmá, ale bylo by dobré se důkladněji rozhlédnout na trhu. Peugeot 508 SW vypadá skvěle, nebojí se jít vlastní cestou a skvěle kombinuje užitné vlastnosti u nás tak oblíbené karosářské varianty s elegantně sportovním designem a to zvenku i uvnitř. I letos bude úkolem vašim, poroty ankety „Čtenářské auto roku“, vybrat svého kandidáta a patřičně jej ohodnotit. Ve spolupráci s magazíny AUTOHLED.cz, #HORIZONTFULL a Expressauto.cz pro všechny nadšence motorismu chystáme i motoristický sraz, kurzy bezpečného ovládání vlastního vozu a semináře / panelové diskuze s redaktory, a to vše zcela zdarma už 9.11. v prostorách Sportovního a výcvikového areálu ÚAMK Pardubice. A co vy? Dorazíte taky?

I – Cockpit je cool nápad a funkční věc, díky které není třeba head-up displej, vše důležité máte stále na očích a to včetně nočního vidění. Interiér působí luxusním dojmem a stejný pocit ve vás zanechá i plavná jízda komfortního režimu, kterou si můžete zpříjemnit mimo jiné i masáží na předních sedadlech. Stejně tak pro řidiče na dlouhých cestách pracuje i adaptivní tempomat, který v ale dokáže aktivně udržovat v jízdním pruhu a to včetně úplného zastavení a opětovného rozjetí v koloně. A to není zdaleka vše, čím si vás může získat…

působivý design

Značka vždy stejně jako před 50 lety, kdy představila Peugeot 504, vycházela u vozů kombi z tvarů hatchbacků. I nový Peugeot 508 SW nabízí veškeré stylové atributy radikálního designu nedávno přestaveného fastbacku 508. Nové proporce verzi kombi zajistily velmi dynamický vzhled.

Bezrámové dveře, které jsou u běžného vozu kombi zcela jedinečným designovým prvkem, umožňují zjemnit a současně zdynamizovat siluetu vozu, ale také nabídnout velké prosklené plochy. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum. Kola dokonale vyplňují podběhy, ze střechy zmizela. Tvar vozu je svalnatý s patrnou inspirací v prémiových kategoriích vozů.

Peugeot 508 SW nabízí světlomety Full LED a vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly, které vozu dodávají výraznou exkluzivní identitu.

Při pohledu zezadu vůz navozuje dojem síly a modernosti.  Upoutá zde leskle černý horizontální pás zasazený mezi zadní třírozměrná světla Full LED převzatá od fastbacku. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ jsou neustále vidět, jejich vzhled se mění podle toho, zda se na vůz díváme z boku, nebo přímo zezadu.

Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje praktické víko, které může být motorizované a s hands free otevíráním. Práh zavazadlového prostoru je nízký a široký. Jeho objem pod krytem činí 530 l. Má velmi jednoduché tvary, takže ho lze naplno využít.

Vstup do zavazadlového prostoru je nejen praktický, ale také velmi dobře provedený. Nerezový práh usnadňuje nakládání zavazadel. U verze výbavy GT jsou na jeho podlaze hliníkové kolejničky a síť pro zachycení nákladu umožňující účinné rozdělení zavazadlového prostoru. Celkový objem zavazadlového prostoru může být až 1780 litrů.

 

Moderní a luxusní interiér

Na posádku vpředu čekají ergonomická obepínající sedadla, s označením AGR vybavená pěti programy vícebodové masáže. V nabídce je široká škála kvalitního čalounění, jako je Alcantara® nebo kůže Nappa s přírodním lícem. Cestující vzadu mají k dispozici sedadla, jejichž opěradla mají pro vaše pohodlí větší sklon. Prostor nad hlavou je o větší než u fastbacku a posádka může využít velké panoramatické střešní okno.

U prémiového Hi-Fi audiosystému značka opět využila služeb proslulého francouzského výrobce audiosystémů Focal®. Systém zahrnuje 10 reproduktorů s exkluzivní technologií Focal®. Výsledkem je čistý přesný zvuk dokonale rozložený v celé kabině. Interiér vozu nový Peugeot 508 SW tak potvrzuje dojem kvality a luxusu, který čiší z exteriéru. Nadstandardní je rovněž výbava zajišťující komfort a bezpečnost.

 

Pohonné jednotky

Všechny motory jsou homologovány podle nomy „Euro6.d temp“, která předvídá požadavky normy Euro6.d platné od ledna 2020, zejména ty, které se týkají emisí oxidů dusíku. Hodnoty emisí CO2 jsou „Best in Class“ a zohledňují nové technické požadavky postupu WLTP, jenž usiluje o harmonizaci homologované a reálné úrovně spotřeby vozů.

U motorů PureTech v režimu ECO se automatická převodovka EAT8 přepíná automaticky do režimu Neutrál (freewheeling). Tato funkce je k dispozici při rychlostech od 25 do 130 km/hod, pokud to podmínky umožní. Spuštění automatického přechodu je možné, není-li zjištěno sešlápnutí pedálu akcelerátoru ani brzdového pedálu. Systém, jehož fungování řidič nijak nepocítí, umožňuje zmenšit vnitřní tření převodovky a snížit spotřebu paliva.

 

Optimální bezpečnost na cestách

Nový Peugeot 508 SW nabízí celý arzenál podpůrných prvků řízení nejnovější generace splňujících zejména požadavky normy EuroNCAP. Systém nočního vidění (Night vision), který se v tomto segmentu objevuje poprvé, používá infračervenou kameru umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 m, tedy více než dosah potkávacích světel. Infračervené záběry se zobrazují na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče, čímž se maximalizuje bezpečnost. Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (s automatickou převodovkou EAT8) s nastavitelnou vzdáleností od vozu jedoucího vpředu. Při jízdě v koloně se auto automaticky rozjede, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Pokud bylo delší, stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem, a funkce se znovu zapne. Full Park Assist s perimetrickou funkcí Flankguard (pouze s automatickou převodovkou EAT8). V tomto případě systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení i brzdění. Světlomety Full LED s funkcí EVS (přídavné osvětlení do zatáčky) a zadní světla ARS (s přizpůsobující se intenzitou), zůstávají trvale rozsvícené.

 

Nový Peugeot 508 SW je kromě těchto novinek vybaven řadou dalších podpůrných prvků řízení:

Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, do rychlosti 140 km/hod) a systém varování před srážkou. Aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (nebo vozovky) s úpravou dráhy vozu při rychlosti nad 65 km/hod. Sledování pozornosti řidiče, pro zjištění stavu bdělosti řidiče při delších cestách a při rychlostech nad 65 km/hod, a to prostřednictvím analýzy mikropohybů volantu.

 

I Peugeot 508 SW, příjemný společník bude na fans award už 9.11.a co vy?

Já jsem se už Peugeotem 508 GT Line svezl a byl jsem opravdu mile překvapen, jak jste si mohli přečíst. I přes mnoho informací uvedených výše se do tohoto článku nevešlo vše, co praktická varianta Peugeotu 508 nabízí. Přijďte si ho vyzkoušet, váš názor nás zajímá. Pokud ještě nejste zaregistrováni, můžete zde: Přihláška MOTORVIZE Fans Award 2019: výstava, motoristický sraz, kurzy bezpečné jízdy a semináře, více informací je pak k dispozici zde: Výstava, motoristický sraz a kurz, semináře i testovací jízdy: MOTORVIZE Fans award 2019!

 

První ohlasy: Peugeot 508 SW (konečně) v Čechách: je především krásný!

Testovací jízdy: Den s Peugeot 508 SW: stylový liftback = stylové kombi?

TEST Fastbacku: Peugeot 508 PureTech 180 GT LINE: švihák lázeňský

 

Petr Jakušev

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..