Peugeot 508 SW (konečně) v Čechách: je především krásný!

Peugeot 508 SW (konečně) v Čechách: je především krásný!

V době čekání, tedy od příchodu radikálního fastbacku, Peugeot 508 do prvních jízd s radikálním kombi Peugeot 508 SW, jsem jej považoval za snad až nekonečné. Dnes nebo spíše lépe řečeno před pár dny, kdy jsem se s ním poprvé proháněl po silnicích nedaleko Prahy, už období za tak dlouhé nepovažuji. Je pravda, že jsem toho s „klasickou“ pětsetosmičkou zažil už docela dost. Dokonce jsou jí částečně nebo úplně věnována hned tři naše videa rubriky Za Volantem. Teď už ale k rodinnému kombi, které v Čechách má přeci jen šanci zaujmout o něco více, a to především díky praktičtějšímu poskládání. Základní objem zavazadlového prostoru 530 l (po víko) sice vyloženě neohromí, celkových 1780 litrů je už ale více než dostačujících. K tomu připojme ještě dělená zadní sedadla v poměru 2:3 – 1:3 a dostáváme tak bez problému označení „rodinné“. Troufám si tvrdit, že k tomuto pomyslnému základu potřebného pro každé úspěšné kombi přidává konkrétně 508 i jeden výrazný bod navíc – velmi ojedinělý design, díky němuž není problém jej označit za nejhezčí kombi segmentu či vůbec celého průmyslu. Já si však ještě netroufám dělat předčasné závěry a raději si počkám na kompletní jízdní dojmy. Tady jsou zatím ty první a k tomu přiložené všechny potřebné údaje.

 

První dojem: je opravdu hezký!

Že je 508 opravdu pěkným autem, jsme už měli možnost zjistit nesčetněkrát, a to právě u fastbacku. O designu nového francouzského zástupce střední třídy není sporu, už od první chvíle vzbuzuje na poli automobilového průmyslu rozruch. To ale jen do té doby, než byl k vidění i ve verzi kombi a právě ta je dle našeho názoru ještě zajímavější. Ne snad, že by klasický tvar karoserie zajímavým nebyl, ale tohle je jednoznačně pecka. Mírně svazovitá záď je právě u kombi tolik výjimečná… Design vozu nový Peugeot 508 SW je díky jeho nízké a dynamické siluetě ohromující. Podařilo se mu snoubit atletickou eleganci a praktičnost z hlediska prostornosti, objemu a přístupu do zavazadlového prostoru. Značka vždy stejně jako před 50 lety, kdy představila Peugeot 504, vycházela u vozů kombi z tvarů hatchbacků. Díky funkčním střešním nosičům, jež dokonale zapadají do stylu vozu, je kombi téměř stejně nízké jako fastback – necelých 142 cm. Je to o téměř 6 cm méně než předchozí generace, což je zárukou optimalizované aerodynamiky. Profil nového vozu Peugeot 508 SW, který je dlouhý 479 cm (pouze o 4 cm víc než fastback a o 2 cm méně než předchozí generace), nabízí protáhlé plynulé linie zdůrazněné nízko posazenou ladnou linií střechy. Bezrámové dveře, které jsou u běžného vozu kombi zcela jedinečným designovým prvkem, umožňují zjemnit a současně zdynamizovat siluetu vozu, ale také nabídnout velké prosklené plochy. Přední strana je stejná jako u fastbacku. I u verze kombi však působí velkolepě. Nový Peugeot 508 SW nabízí světlomety Full LED a vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly, které vozu dodávají výraznou exkluzivní identitu, zdůrazněnou logem lva uprostřed masky chladiče a označením 508 na nose kapoty. Vyloženě „krásnou“ částí je ale dle našeho názoru právě ta zadní. Při pohledu zezadu vůz navozuje dojem síly a modernosti.  Upoutá zde leskle černý horizontální pás zasazený mezi zadní třírozměrná světla Full LED převzatá od fastbacku. Jejich intenzita se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ jsou neustále vidět, jejich vzhled se mění podle toho, zda se na vůz díváme z boku, nebo přímo zezadu. Dvojitá chromovaná koncovka výfuku posiluje výraznost vozu a dodává mu větší dynamiku.

 

Interiér: známý i-Cockpit v poslední generaci

I 508 SW je po vzoru fastbacku vybaven nejnovější verzí systému Peugeot i-Cockpit. Obzvlášť velká péče byla věnována uspořádání a objemu odkládacích přihrádek. Do větrané odkládací přihrádky se vejdou dvě láhve o objemu 1,5 l, do kapes ve dveřích se vejde po litrové láhvi a ve středové přihrádce pod loketní opěrkou lze uložit dvě láhve v objemu 0,5 l. Na posádku vpředu čekají ergonomická obepínající sedadla (s označením AGR) vybavená pěti programy vícebodové masáže. Cestující vzadu mají k dispozici sedadla, jejichž opěradlo mají pro větší komfort sklon 27°. Prostor nad hlavou je o 4 cm větší než u fastbacku. U prémiového Hi-Fi audiosystému značka opět využila služeb proslulého francouzského výrobce audiosystémů Focal®.

 

Jízdní vlastnosti: slušný základ od fastbacku snad ještě vyladěnější

I na techniku (zejm. podvozku) Peugeot lákal a zmiňoval nastavení umožňující i dynamický jízdní styl. Ten bez pochyb možný opravdu byl, na druhou stranu ale i díky nízké hmotnosti nebo opravdu velkým kolům nesliboval takovou jistotu jako třeba první generace Opelu Insignia. A právě všechno ty drobnosti, které ke skvělému výsledku klasické 508 chyběly, jsou tady dle mého názoru vyladěny. Jak? – Použitím platformy EMP2: snižování hmotnosti (v průměru o 70 kg méně než předchozí generace), což snižuje spotřebu, zlepšuje pasivní bezpečnost a výkon, zavedením nového postupu svařování karoserie s použitím 24 m konstrukčního lepidla, poskytujícího větší tuhost a záruku lepší trvanlivosti, montáž silentbloků přední nápravnice zajišťující optimální odpružení a odfiltrování vibrací (v závislosti na verzi, použitím víceramenné zadní nápravy spojené s aktivně řízeným podvozkem – Active Suspension Control (sériová výbava u GT). K zajištění intenzivního zážitku z řízení a ke snížení úrovně emisí CO2 na nejnižší hodnoty přispívá řada prvků: architektura vozu, úprava jeho objemů, optimalizace rozměrů, snížení hmotnosti, aerodynamika i motory. Nový Peugeot 508 SW je vybaven motory BlueHDi (všechny s  technologií SCR) a PureTech nejnovější generace, které jsou v nabídce i u fastbacku. Všechny ty pak odpovídají výkonovému spektru 130 – 180 koní (u dieselu) a 180 – 225 koní (u benzínu). Všechny benzínové varianty jsou dodávány sériově s novou osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, u nejslabšího dieselového motoru 1.5 BlueHDi je jako u jediné motorizace k dispozici klasický šestistupňový manuál. Nabídku obohatí v druhém pololetí 2019 výkonná benzínová verze Hybrid Plug-In s dojezdem v režimu ZEV (nulové emise) 50 km (cyklus WLTP). Hybridní vůz si současně zachová kapacitu zavazadlového prostoru, neboť baterie bude uložená pod sedadlem ve 2. řadě.

 

Předurčen k úspěchu?

Nový Peugeot 508 SW se bude stejně jako fastback vyrábět v továrně Mulhouse a ponese tedy označení „Origine France Garantie“, které potvrzuje, že byl vyroben ve Francii. To zatím v obecném českém mínění nic zásadního neznamená, u nás v redakci ale samozřejmě ano. Ten francouzský šarm, krása a smysl pro detail nás asi jen tak nepřejde. I proto se na novou 508 SW tolik těšíme, myslím samozřejmě na klasický test…

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..