Den s Peugeot 508 SW: stylový liftback = stylové kombi?

Den s Peugeot 508 SW: stylový liftback = stylové kombi?

Peugeot se svojí 508 fastback přinesl svěží vítr do kategorie liftbacků a nyní přichází s novou generací zástupce střední třídy i s velmi oblíbenou karosářskou verzí kombi, a to modelem 508 SW. Zda bude fungovat francouzský šarm i u praktického kombíku jsme se vydali zjistit na zámek Berchtold, kde proběhlo jeho oficiální tuzemské představení. Jak je ve skutečnosti prostorný, jaký je jeho zavazadlový prostor a zda-li jezdí minimálně tak dobře jako fastback, na to vše budeme dneska hledat odpovědi.

 

První seznámení: Osobitost zůstává, praktičnost roste

Čekalo na nás 7 vozů v různých motorizacích i výbavových stupních, všechny ale byly spojené s automatickou převodovkou, která je v případě 508 osmistupňová a s autem spolupracuje opravdu příkladně. Kombi oproti fastbacku na pohled zepředu téměř nelze rozpoznat – je téměř stejně vysoké, což znamená o 6 cm nižší výšku než u předchozí generace. Je vidět, že právě výška vozu byla při vývoji prioritou – střešní ližiny jsou minimalistické a kompletně zmizela i anténa, která je nyní v sítotisku. Celkově oproti fastbacku narostla délka o 4 cm, nicméně vůz je to dle mého názoru minimálně stejně stylový, ne-li stylovější, což je u praktického kombíku opravdu chválihodné. Samozřejmě nelze mít všechno, a tak i když na délku je kufr opravdu velký, jeho výška prostě musí být nižší než u rize praktických vozů. Prostoru pro hlavu cestujících vzadu je ale překvapivě celkem dost, někomu by mohl vadit pouze prostor pro nohy pod předními sedadly, který je kvůli nižšímu posezu zcela minimální.  

 

Světelný podpis i bezrámová okna i v kombi

Celkově si pak vůz zachovává vše, co se nám na fastbacku líbilo – bezrámová okna, skvělé a zároveň stylové svetlomety s “drápy” a příjemně moderní interiér. Jediné, co bude chybět, je výrazná červená barva, i když i tak je z čeho vybírat – v kombinaci s tmavými prvky je nejvýraznější bílá, u tmavších barev pak více vyniknou výrazná denní světla.

 

Benzín, nafta i plug-in hybrid aneb jízdní vlastnosti

Po vyjetí ze zámku Berchtold byl prvním cílovým bodem hrad Český Šternberk, hned na začátek nás čekal ideální mix okresních silnic a dálnice – začali jsme rovnou v nejsilnější benzínové verzi s 225 koňmi, nicméně během dne jsme se přesunuli i za volant ostatních motorizací. Pocit z verze kombi byl jízdně minimálně stejně dobrý jako z liftbacku a není se čemu divit – rozměrově i váhou jsou na tom dost podobně. Svezení na letních Michelinkách bylo po zimě opravdu příjemné, což ještě umocňovalo slunečné počasí a hlavně suché silnice. Jízda je i v kombíku velmi komfortní, ukázkově žehlí nerovnosti a kabina je skvěle odhlučněná – možná i proto bych se spíše přikláněl k naftovému dvoulitru (160 nebo 180 koní), který se mi k automatické převodovce a celkovému charakteru auta líbil nejvíce. V druhé polovině roku pak k motorizacím přibude ještě Plug-in hybrid s dojezdem 50 km čistě na elektřinu a bateriemi pod druhou řadou sedadel. Čekat můžeme i na silnější variantu s pohonem všech čtyř kol, o ní ale až později…

 

Závěrem: jaké jsou naše první dojmy?

Peugeot 508 SW do party dnešních kombi příliš nezapadá, a to je náramně dobře – přináší totiž svěží vítr v podobě důkazu, že kombi nemusí být zaměřené jen a pouze na praktičnost, ale může také mít styl a osobnost. Ta se nové 508 SW určitě nedá upřít a já se budu těšit, až se s ní budu moci svézt ve větším testu. O jízdních kvalitách většiny zmíněných verzí jsme se už přesvědčili právě v “základní” verzi fastback, o to více se klasického testu SWéčka nemůžeme v redakci dočkat.

 

TECHNICKÁ DATA A DALŠÍ UŽITEČNÉ RADY NALEZNETE NA PORTÁLU AUTOHLED.CZ:

 

Jirka Chomát

#AUTOHLED.cz – porovnání a recenze aut.

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.