Volkswagen T-Roc – moderní technologie a styl v kompaktním balení

Volkswagen T-Roc – moderní technologie a styl v kompaktním balení

Autor: Autohled.cz · Fotografie: Autohled.cz

Přiznám se hned na začátku – auta z koncernu VW mám rád. A na příkladu T-Rocu se vám pokusím vysvětlit proč. Když pomineme neotřelý venkovní vzhled, tak na T-Rocu není prakticky nic, co bychom již neviděli u jiného koncernového vozu. A to je právě to, co mě na jejich vozech baví. To, že jednu funkcionalitu najdeme prakticky u všech vozů v nabídce má hned dvě výhody – za prvé je vše dokonale odladěné a uživatelsky přívětivé a za druhé máte i u méně prémiových vozů možnost připlatit si za ty největší technické vymoženosti, které koncern nabízí. Variabilita výbav je opravdu ukázková – když se vrátím k testovanému T-Rocu, tak ten byl téměř v maximální výbavě – digitální přístrojová deska, panoramatická střecha, adaptivní tempomat s line assistem, ale chyběl mu třeba příplatkový bezklíčový vstup nebo automatická dálková světla.

Tento přístup platí ale pouze o technologické části vozu, která je vlastně poskládaná z různých koncernových modulů. Co je ale horší, to jsou prvky interiéru, kde z většiny tyto univerzální moduly použít nelze. Palubní deska i výplň dveří jsou vyrobeny až z trestuhodně tvrdého plastu, plato kufru se nevejde pod jeho dno, pod nímž je relativně dost místa, o které by mohl být kufr větší a pár dalších detailů, ke kterým se ještě dostaneme.

 

Design: opravdu jedno z nejzajímavějších VW vůbec

Vezmeme to popořadě, zvenčí určitě T-Roc patří k tomu zajímavějšímu, co v poslední době Volkswagen představil. Přední části dominují denní světlomety v kombinaci se směrovkami ve tvaru nepravidelného šestiúhelníku, který svítí jen po obvodu. Je to velmi zajímavý detail, díky kterému T-Roc vyniká oproti ostatním SUV a nepotřebuje k tomu tolik designových prvků jako například Hyundai Kona. Pěkným detailem jsou také chromované horizontální linky, které pokračují do hlavních světel. Vzadu pak najdeme nápis T-Roc celkem nestandardně pod logem automobilky, což naznačuje příslušnost k novějším modelům automobilky. Podobně to má i nový Touareg. Otvory v dolní části nárazníku samozřejmě koncovkami výfuku nejsou, ale na to už jsem si zvykl – má to tak i třeba . Auto zdobila povedená 19“ palcová kola za příplatek 28 900Kč.

 

Interiér: aktraktivní na pohled, klamavý v detailech

Z pohledu moderních technologií a trendů je na tom T-Roc nadstandardně – vévodí mu displej místo budíků, a i ten na středovém panelu je v lesklém designu a působí luxusním dojmem. Nechybí ani audio s logem „Beats“, což znamená 300 W výkon, 6 reproduktorů, 8 kanálový zesilovač a subwoofer za celkem rozumných 11 700Kč. Volant je příjemný do ruky a multifunkční, oproti Seatům a Škodovkám se na volantu ovládá i adaptivní tempomat (místo samostatné páčky), což znamená ještě víc tlačítek. Ty jsou ale vyvedeny v několika různých úrovních, ovládání je i tak vcelku intuitivní.

Použití lesklých materiálů na mnoha místech působí také prémiovým dojmem, o to víc nechápu zpracování palubní desky a dveří, které jsou – jak jsem zmiňoval na začátku recenze – z tvrdých plastů. O nějaké měkčení se ani nepokoušejí, což je u auta, které může stát i milion korun celkem škoda. Je ale možné, že na to koukám příliš kritickým okem recenzenta.

 

Active Info Displej: to, co opravdu zaujme

Co mě na autě bavilo nejvíce, to byl digitální displej místo klasických analogových budíků. Ten má opravdu hodně možností zobrazování a Volkswagen jej má pěkně vyladěn. Nastavit si lze zobrazování pro různé jízdní režimy, kompletně si přizpůsobit zobrazované hodnoty nebo nechat auto automaticky přepínat podle situace. Variant je mnoho – od muziky, po navigaci až po nadmořskou výšku nebo jízdní data. Přiznávám, že tovární navigace v autech příliš rád nemám – jsou zbytečně drahé, složité na aktualizaci a odhadnout dopravu neumi tak dobře jako třeba Waze. Musím ale uznat, že u digitálních budíků to dává opravdu smysl, protože navádění je s tímto displejem skvěle provázané. Mapu si můžete nechat zobrazit i na celou obrazovku a rychlost nechat jen malou digitální, nebo mapu nechat zobrazovat pouze uprostřed mezi budíky, případně jen pouze navigační pokyny uvnitř virtuálního budíku.

U toho ale výhody AID nekončí. Super funguje i s tempomatem, kde je zvolená rychlost označena na tachometru – vidíte barevně vyznačené, o kolik vůz zpomalil či na jakou rychlost bude zrychlovat. Pak může jen připadat poměrně nelogická volba zobrazovaných rychlostí (třeba místo dálniční 130 nám ve VW raději nabídnou 140). Graficky je znázorněno i umístění ostatních aut podle adaptivního tempomatu. Krásně můžete ovládat i audio, pěkně zobrazuje i spotřebu a další věci, má efektní animace i grafiku. Trochu jsem se obával čitelnosti na slunci, ale nebylo proč. Pro někoho může být složité pochopit, k čemu to kromě vizuálního efektu je vlastně dobré – hlavní výhodou je množství různých dat, které můžete mít zobrazené zároveň, to u běžných budíků nikdy nepůjde. A i jen se zobrazováním nadmořské výšky jsem si vydržel hrát opravdu dlouho.

 

Jízdní vlastnosti: nezarmoutí, nenadchne, překvapí ale ve městě

Vůz byl vybaven motorem 2.0 TDI 110kW, navíc doplněn o čtyřkolku 4Motion. Podvozek pěkně žehlil nerovnosti a nebyl nijak zvlášť tvrdý, obstojně se choval i v zatáčkách, kde na poměry podobných SUV nebyl boční náklon tolik znát. Čtyřkolku využijete asi zejména na sněhu, pocitově ale pomůže i v rychlejších zatáčkách nebo při ostřejších rozjezdech. Projev dvoulitru byl kultivovanější než testovaná 1.6 u , i tak bych ale v malém SUV dal možná přednost o 50 tisíc levnější benzínové variantě v podobě . Výkon ale rozhodně nechyběl v žádném spektru otáček, ba naopak. Díky nižší hmotnosti vzhledem ke starším a větším bratrům se tady jeví nejobvyklejší dvoulitrové TDI opravdu výkonně.

Vzhledem k příplatkové spoustě jízdních asistentů je jízda velmi pohodlná, Lane Assist vás udržuje v pruhu, adaptivní tempomat kontroluje vzdálenost od auta před vámi a kontrolka v zrcátku signalizuje, zda se v mrtvém úhlu nenachází jiné vozidlo. Tyto systémy fungují napříč koncernem relativně podobně, více jsem se o tom rozepsal například u .

T-Roc umí být i pohodlný, sedačky nemají úplně největší boční vedení, ale jsou komfortní. Kožené sedačky by byly lepší volbou, světlé látkové, kterými byl vybaven tento kousek nejsou příliš praktické a subjektivně ani úplně vzhledné.

 

Výbava: konkurence jen z dálky přihlíží

Pokud chcete, aby T-Roc vypadal zvenčí tak, jak na většině fotek, je třeba se připravit na cenu začínající někde na 600 tisících Kč. Klíčem k tomu jsou LED světlomety, které mají vliv i na denní svícení. Bez „LEDek“ totiž nedostanete led pruh po obvodu šestiúhelníku, ale pouze led proužek uvnitř, navíc doplněný celkem nevzhledným halogenovým blinkrem nad ním. Statické LED světlomety jsou v nejvyšší výbavě Sport bez příplatku, do výbav Design a Style pak stojí 25 500 Kč. K základní výbavě „T-Roc“ disponující pouze litrovým TSI pak přikoupit nejdou.

T-Roc je ale už od základu velmi dobře vybavený, a to i v zmiňované výbavě „T-Roc“. Za svých 458 tisíc dostanete v základu alu kola (ne jako u ocelová), Front Assist s nouzovým brzděním, klimatizaci, multikolizní brzdu, a hlavně Lane Assist, který aktivně udržuje vůz v jízdním pruhu a velmi tak zvyšuje jízdní komfort. Chybí tempomat, který se však do T-Rocu nabízí pouze adaptivní.

Adaptivní tempomat pak dostanete v druhé nejnižší výbavě v ceně, nicméně je potřeba si připravit nejméně 536 tisíc. Zde pak už dostanete i dvouzónovou automatickou klimatizaci, akustický parkovací systém, Connectivity paket (bluetooth+USB), multifunkční volant a vyhřívaná sedadla vpředu. Za příplatek zde stojí kromě zmiňovaných světel také 8“ rádio „Composition Media“ za 6 700Kč (základní 5“ vypadá velmi lacině), App-Connect za 4 800Kč (iOS+Android zrcadlení, díky kterému nepotřebujete nutně navigaci) a pokud si potrpíte na technologie, tak i Active Info Display místo klasických analogových budíků, ke kterému ale bohužel tu navigaci přikoupit musíte (12+28 tisíc Kč), i když ve vyšší výbavě Sport to nutné není.

Výbava Sport pak začíná na 664 tisících Kč, nicméně se pojí s už více než dostatečným 1.5 TSI Evo s 110kW. V ní pak dostanete výše zmiňovaný Active Info Display, rádio Composition Media i statické světlomety. App-Connect i navigace je ale bohužel stále za příplatek.

 

Závěr: nebýt té cenovky a detailů v interiéru, je téměř dokonalý

T-Roc je SUV se zajímavou výbavou, o které se většině rivalů může jen zdát. Uvažoval bych o něm ale hlavně, pokud chcete utratit o něco více než je těch základních cca. 452 tisíc Kč. Adaptivní tempomat v ceně již od druhé nejnižší výbavy je velmi zajímavou volbou, která celkový dojem z auta zvedá zase o level výše, za dle mého nutná LED světla (viz. výše) je bohužel potřeba připlatit vždy. Na druhou stranu je ale nutné s příplatky nakládat opatrně, protože cena se může nebezpečně přiblížit většímu Tiguanu, který sice exteriérem nevyčnívá tolik jako T-Roc, nicméně v interiéru je zpracován přeci jen velkoryseji a je o poznání praktičtější. I tak je ale T-Roc velmi dobré univerzální auto, které se jako městské SUV určitě neztratí a nabídne maximální komfort i radost z jízdy.

 

TECHNICKÁ DATA A DALŠÍ UŽITEČNÉ RADY NALEZNETE NA PORTÁLU :

[link-preview url=“https://www.autohled.cz/a/volkswagen/t-roc“ forceshot=“true“]

 

Jiří Chomát

Autohled.cz – porovnání a recenze aut

 

Jak funguje systém SCR (filtrování močovinou AdBlue) se dočtete ZDE: Systém SCR aneb co opravdu dělá močovina v autě?

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..