TRAIVA Rally Cup 2019: 2. závod rallysprintu na polygonu v Kopřivnici

TRAIVA Rally Cup 2019: 2. závod rallysprintu na polygonu v Kopřivnici

Jak jistě víte, v redakci MOTORVIZE.cz jsou všichni tak trošku blázni. Nebyli bychom to ale správní nadšenci, kdybychom se občas nevěnovali něčemu netradičnímu a ojedinělému. Rally jako takovému se na druhou stranu věnujeme poměrně často. Téměř na žádném českém podniku v rally nemůžeme chybět, občas vyjedeme i za hranice a přihlížíme i tak vzdáleným kláním jako je třeba Rally Wales nebo Tour de Corse (WRC). Ačkoliv má Mistrovství české republiky jedno z nejnabitějších startovních polí ze všech národních šampionátů, skok na mistrovství světa je doslova enormní. I tak jsou ale kolikrát nadšenci, kteří motorsportem vyloženě žijí a dávají mu vše, poněkud silnější kulisou než světová špička. I proto jsme tentokrát neodmítli pozvání z úplně jiného soudku. Na relativně vzdálený polygon Tatry v Kopřivnici jsme sice nezavítali, letošní již druhé, únorové klání TRAIVA Rally Cupu jsme ale z dálky přeci jen pozorovali. Co se tedy dělo na trati, jak divácky atraktivní je ve skutečnosti další ročník otevřeného šampionátu rallysprintů konaných na uzavřených tratích a co vše bylo možné vidět, to vše nás z uplynulého víkendu zajímalo. Já jen dodám, že v únoru zazářila jména: Podešva, Kolář a Vichta.

 

Průběh druhého závodu a přihlášené posádky

Zatímco první závod proběhl na sněhu a ledu, ten druhý, který se uskutečnil 2. února, už byl na mokru a blátě. V předcházejícím týdnu přišla do Kopřivnice obleva a odtály i poslední zbytky sněhu. Na účastníky tak čekala kluzká trať s vytahaným blátem v zatáčkách, kterou v některých místech vylepšil silný vítr, když jeho náporu nedokázaly čelit některé ze sudů, jež ji vytyčovali.

Na testovacím polygonu Tatra Truck se sešlo 22 soutěžících, na které čekala porce 25 ostrých kilometrů rozdělených do dvou úseků, které se jely třikrát. Tentokrát celou trať neabsolvovali pouze dva jezdci. Lukáš Marášek přehnal nasazení, opustil vytyčenou trať a své Subaru poškodil nárazem do stromů. Libor Slíva tentokrát vzal na sebe roli pouze mechanika a staral se, aby do cíle dojel alespoň Dušan Gacík s jejich zeleno-bílou Škodou 130L.

 

Historické vozy

V kategorii historických se sešli 3 jezdci. 3. místo patří Dušanu Gacíkovi na Škodě 130L. Daleko před ním se odehrával boj o vteřinky. Oproti minulému závodu o příčku výše skončil a druhé místo si tentokrát odvezl Bohumil Pfeifer na červené Škodě 130LR. Kategorii historiků vyhrál a 12. pozici celkově si z Kopřivnice odvezl zkušený Jiří Vichta se svým modrým Broukem.

 

„Závodní“ dvoukolky

Kategorie F2, kde soutěží vozidla s jednou poháněnou nápravou, byla také užší než minule, ale opět všichni odjeli celý závod. Sešlo se zde osm soutěžících. Osmé místo patří Silvii Dřímalové, která zde startovala vůbec poprvé. Lenka Kaločová startovala podruhé a dokončila jako sedmá v kategorii. Obě holky jeli shodně na Hondě Civic a start pojaly jako test před Stopou Valašské Zimy, která se jela hned o následujícím týdnu. Za minule dostal do výkazu pomyslné „Áčko“, ale tentokrát již na trati TRAIVA RallyCupu nechyběl, Rosťa Kovařčík se svou Felicií Kit Car. Absence se mu nevyplatila a tentokrát to stačilo až na 6. místo. V předposlední RZ „udělal gumu“ a nakonec o příčku spadl Herban Bartosz a jeho Peugeot 206. Tentokrát bral až 5. místo.  Jirka Gerych jel rychle, bojoval o vteřinky a určitě chtěl zopakovat výsledek z prvního závodu, avšak v souboji dvou Citroënů Saxo nestačil na soupeře z Polska a musel se tak spokojit se 4. místem. Zasloužený bronz v kategorii F2 si domů odváží Krzysztof Grzywacz. I stříbro putuje, stejně jako minule, do Polska. Zásluhu na tom má Sebastian Puzoň a jeho svižná a čistá jízda s Hondou Civic. Výkonovou převahu svého BMW 1 přetavil ve zlato mezi dvoukolkáři Petr Kolář a dal tak zapomenout na útrapy z prvního závodu. V absolutním pořadí jeho výkon stačil na 8. pozici.

 

Produkční vozy

Kategorie produkčního vozů byla opět nejsilněji zastoupena. Sešlo se v ní celkem 9 soutěžících. Osm z nich absolvovalo plný počet kilometrů. Jízdu plnou smyků si užil Petr Mikuláštík. Obsadil tak osmé místo v kategorii i díky velké ztrátě z předposlední RZ. Na sedmé místo se tak posunul Zbyněk Šantavý s Lancerem deváté evoluce. Další Evo řídil Lukáš Čala. Byť startoval s číslem 1, nakonec časy stačily na 6. místo v kategorii a sedmou příčku absolutně. Startovní číslo 22 bylo přisouzeno opět Silverovi, ten tradičně nezapomínal na fotografy a kamery. Jízdou se baví a jeho výkon díky defektu na poslední RZ stačil na 5. místo v kategorii a 6. příčku absolutně. 4. místo v kategorii a 5. pozici celkově si odváží nováček v TRAIVA RallyCupu Pavel Tomášek. Pro svůj první start si zapůjčil soutěžní Evo IX od Adama Fabriky. Krátký kontakt se svodidly a 5 sekund penalizace stály Radka Fialu o příčku vyšší umístění. Z polygonu si odvezl bronz mezi produkčními auty a 4. příčku absolutně. Stříbro v kategorii a 3. místo absolutně patří Vláďovi Barvíkovi. Svého Lancera vodí po trati skoro jako za mlada. Hlavní organizátor závodu, Silvestr Mikuláštík, nám trošku narušil přehlednost výsledků. Se svou Imprezou WRC jel v kategorii F4 sám. Roman Odložilík totiž startoval na Slovensku, a tento závod se navíc jel méně než dva měsíce před pořádáním Valašské rally, takže zde nesměl startovat nikdo, kdo populární Valašku pojede. Silvestr nakonec bral, po technických problémech, druhé místo absolutně. O pouhých 7,4 s jej porazil a bere dvakrát první příčku Jára Podešva s Imprezou 22B, když vyhrál mezi produkčními vozy i v absolutním pořadí.

 

A co nás čeká dále? Jedna velká novinka!

Další závod odstartuje v sobotu 23. března, tentokráte seriál zavítá na Steel Ring do Třince.  Na účastníky tak bude čekat výzva v podobě zbrusu nové okruhové tratě. Pro diváky zde budou připraveny bezpečné tribuny, ze kterých je vidět takřka celá trať, která je mimochodem velice atraktivní. Ostatně to už jste si mohli vyzkoušet i vy, naši čtenáři a fanoušci již dvakrát v rámci MOTORVIZE Karting cupu. Tak tedy nashledanou v Třinci.

 

 

Jan Novotný

ve spolupráci s Martinem Billem (CzechRallyInsta)

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.