Srovnávací test: Nissan Qashqai vs. Renault Kadjar

Srovnávací test: Nissan Qashqai vs. Renault Kadjar

Není tomu tak dávno, co jsme měli na test hned dva docela zajímavé vozy. Ostatně vyloženě obyčejná auta se nám dostávají pod ruku poměrně zřídka. Segment SUV, konkrétně C-SUV, markantně roste, to asi není žádnou tajností. Oba dnes srovnávané kousky právě do této kategorie spadají. Pojem „městský crossover“ ale formoval pouze jeden z nich. Oba mu ale perfektně odpovídají. Jejich parketou je především líbivý design, nechybí slušný vnitřní prostor a hlavně pocit bezpečí, pod kapotou dnes už docela tradičně šlape poměrně malý oturbený benzín, z něhož motoráři dostali úctyhodný výkon. Terénní ambice jsou vzhledem k absenci pohonu 4×4 upozaděny či naprosto vynechány. Ani tak nám to ale příliš nevadí. Každý má totiž svoje. Už teď ale mohu z podpokličky poodkrýt jednu důležitou informaci – po designové stránce zdánlivě relativně odlišná auta jsou si totiž velice blízká. Sdílí celý technický základ i motorizaci. Po designové stránce, a to exteriéru i interiéru, jsou ale dosti odlišní. Pojďme se podívat, co si o nich myslí zúčastnění redaktoři. Kdo vyhraje? Japonská tradice či poevropštěný mainstream?

 

TEST: Nissan Qashqai DIG-T 160 aneb móda městských crossoverů

Jirka Chomát:

Alianční spolupráce jsou výhodné a umožňují automobilkám mít širší paletu nabízených vozů při udržení rozumných nákladů. V případě Renaultu se to povedlo třeba u Alaskanu, který přinesl Navaru s evropštěkším vzhledem. Ještě před pickupy tu ale byl Renault Kadjar, který vychází z ČR velmi oblíbeného Qashqaie, který zaslouženě patří mezi TOP10 nejprodávanějších SUV na našem trhu. Jízdně jsou na tom vozy myslím celkem podobně, nicméně čím u mě vítězí Nissan na plné čáře jsou jízdní asistenty, logika ovládání a umístění ovládacích prvků. Tam, kde v Alaskanu zůstalo pěkně všechno “po japonsku”, nenechal v Kadjaru Renault nit suchou a dle mého to prostě jako celek nefunguje. Klasický obdélníkový displej mezi budíky byl nahrazen něčím, jako je digitální cockpit, nicméně i menší displej v Nissanu dokáže zobrazit více jízdních dat najednou, to Renault nezvládne. Ovládání tempomatu sice zůstalo na volantu, nicméně jeho aktivace je zcela nepochopitelně u řadící páky. I tlačítko na ohřev sedaček bylo v případě Renaultu ještě víc shováno tak, že jej prakticky nikdo nemá šanci najít a takto bych mohl pokračovat. Více se mi také líbí zpracování interiéru Nissanu, které na mě působí dospělejším dojmem. Neříkám, že je Kadjar špatné auto, ale do jisté míry chápu větší oblíbenost Nissanu, který se paradoxně do vkusu evropského zákazníka trefil prostě lépe.

 

TEST: Renault Kadjar TCE 160 – zapomenuté dvojče

Jan Novotný:

„Koncept obou crossoverů se mi od začátku líbí. Někdo by mohl namítat, že naši dnešní kandidáti naopak jen špiní pověst SUV, které by se správně nemělo za žádných okolností bát zamazat. Qashqai i Kadjar ale dopředu dávají vědět, že jejich místo určení není v bahně a terénu, nýbrž ve městě, a tam se taky oba perfektně hodí. Udělají spoustu parády (i když Qahsqai vzhledem ke zvolené barvě lakování o něco více), nezapadnou v davu a hlavně řidiče nesežerou. Hodně povedená je nová benzínová jednotka – to je ostatně hlavní pozitivní přínos Renaultu, neb její vývoj pochází právě ve spolupráci této automobilky a koncernu Daimler (Mercedes-Benz). I přesto o něco lépe funguje v Qashqai, a to asi hlavně díky nové dvouspojkové převodovka, i ta ale pochází od Renaultu, a tak těžko říci, zda by s ní Kadjar také nebyl lepším autem. Příjemná je i spotřeba pohybující se nejčastěji lehce pod hranicí 7 l/100 km. Nesmíte však poměrně malému motoru o objemu pouhých 1,35 litru šlapat příliš na krk – pak i spotřeba velmi rychle roste. Na závěr musím přiznat, že se vcelku jasně shoduji s názorem kolegy Jirky. Základní myšlenka, tedy převzít kvalitní japonský základ a předělat jej pro potřeby evropských zákazníků, je sice dobrá, ale tady tak nějak nefunguje. Renault se snažil nahradit svým řešením mnoho prvků, což se také docela podařilo. Výsledkem je však spíše zřejmě chtěna odlišnost od Qashqaie než-li lepší funkčnost. Sám za sebe hovoří nevzhledný a mnohdy hůře ovladatelný audiosystém nebo nedořešená digitální přístrojová deska, která sice vypadá o hodně moderněji než v Nissanu. Informací přesto zobrazí o hodně méně, nemluvě o situaci s dojezdem, kdy od 80 km prostě ukáže nulu. Ačkoliv mi přijde design Kadjaru méně okoukaný a snad i o něco líbivější, tím pravým městským crossoverem zůstává bez pochyby právě Qashqai. Ve všech parametrech sice zvítězí jen o chlup, vcelku je z toho ale jasný verdikt. Dnes vyhrál tradiční Japonec. Evropan sice ostudu neudělal, dlouholeté zkušenosti Japonců s výrobou „toho pravého“ SUV se ale nezapřou a mnohdy je lepší do nich nezasahovat.

 

TEST: Nissan Qashqai DIG-T 160 (1.3) – svižná a docela tvrdá raketa

 

Kompletní srovnávací test si můžete už nyní přečíst v magazínu online rádce AUTOHLED.CZ:

 

Jirka Chomát

#AUTOHLED.cz – porovnání a recenze aut.

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..