Srovnávací test: KIA Ceed HB 1.0 T-GDI vs. Ceed SW 1.6 CRDI
Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan NovotnýOpravdu jsme proti sobě postavili dvě verze jednoho jediného modelu. V jednom týdnu jsme si zapůjčili hned dva Ceedy. Právě třetí generace tohoto vozu byla před nedávnem představena, i to nás motivovalo k dalšímu (ne)tradičnímu srovnávacímu testu. A teď, proč nebo spíše jak a co jsme doopravdy proti sobě testovali. Zatímco základní ceníková cena nového Ceeda se dostane pod hranici 400 tisíc korun, nejdražší verze startuje téměř o nemalých 200 tisíc korun výše. Zdá se, že máme jasno. Ceed je ale moderním vozem se vším všudy, do úplného základu tak nikdo z nás jít nechtěl. Volba padla na „skoro-základní“ motorizaci 1.0 T-GDI neboli tříválcový oturbený jednolitr. Rozdíl i vzhledem k odlišným prvkům příplatkové výbavy ale opravdu činil téměř třetinu v pořizovací ceně. Honza Novotný se ujal litrového hatchbacku, Jirka Simon si pak vzal na starosti moderní, vybavenou a motoricky nejvyšší verzi rodinného kombi označovaného Sport Wagon. Oba jsme vám již své kompletní dojmy přinesli. Zatímco Jirka byl z vyššího provedení poměrně nadšený a slova kritiky nacházel opravdu jen těžko, já jsem měl ze svého kousku spíše rozpačité dojmy, a to hlavně díky nepřesvědčivému dojmu z celého hnacího ústrojí. Dokáže však kvalitou, výkony či komfortem Jirkův „lepší“ Ceed vynahradit svou vyšší cenovku? Jak bychom si vybrali my a jaké je celkové hodnocení? Právě přichází…
TEST: Kia Ceed 1.0 T-GDI: (ne)hbitě moderní
TEST: KIA CEED SW 1.6 CRDI: (ne)korejský kombík
Jirka Simon:
Já osobně jsem byl příjemně překvapen, po velmi dlouhé době to byla první Kia, ve které jsem seděl a musím říci, že po týdnu stráveném s kombíkovým Ceedem jsem si jist, že v nižší střední třídě určitě přituhne. Ceed je pohodlný vůz se skvělými jízdními vlastnostmi, vhodný jak do firemních garáží, tak i pro rodinu s dětmi. Věřím, že se ozvou škarohlídi, kteří budou kritizovat vyšší váhu. Já to ale nevidím jako problém, vůz je díky tomu pohodlnější a má lepší pasivní bezpečnost. Sám mám auto, které bylo skrz vyšší hmotnost mnohokráte kritizováno. I já jsem měl možnost se projet druhým Ceedem zhruba na 2 dny a musím říci, že mě více přirostl k tělu právě kombík. Možná je to tím, že jsem „kombíkový“, možná je to tím, že mi kombík přijde praktičtější, a to nejen pro rodinu, ale i pro mladé lidi, kteří chtějí cestovat nebo sportovat. I pro ně verze SW poskytne více prostoru. A vlastně, když to vezmu kolem a kolem, tak mi zadní partie Sport Wagonu přijdou dizajnově lépe vyvážené. Druhou stránkou porovnání Ceedů je spojení motoru a automatické převodovky, protože litrový tříválec v červeném Ceedu považuji za opravdu nedostačující motor na takovýto automobil. I během standardní jízdy jsem měl pocit jako by litr vůbec nezrychloval, a tak jsem musel motor vždy držet o stupeň až dva níže, aby byl v otáčkách, a tím ani spotřeba a emise, kvůli kterým se právě takové motory prodávají, nebyla nic příjemného. Z benzínových motorů bych si chtěl vyzkoušet Ceed 1.4 T-GDI, který papírově slibuje lepší zážitek z jízdy.
Jednou podstatnou výhodou, kterou vidím u vozu Kia Ceed, je ceník. Ten je přehledný a jednoduchý. 3 různé prvky výbavy, 4 motory a k nim kombinace manuální a automatické převodovky. Ke každé výbavě se pak dá vybrat ze sedmi příplatkových balíčků výbavy, a to je vše. Ceník se vším všudy vyjde na 3 stránky, to je super ne?
Honza Novotný:
I já jsem byl vesměs příjemně překvapen. I tuto větu mohu po celém týdnu napsat, a to hlavně díky zkušenosti z jeho konce, z něhož jsem dva dny věnoval vybavenějšímu kombi. Čtyři společné dny s litrovým hatchbackem mě čím dál více nutily ke stále hlubšímu přemýšlení. Ptal jsem se sám sebe mimo jiné, zda jde o rozpačité dojmy pouze z motoru či z auta jako celku. Zajímalo mě, jestli by pocity ve stejném autě s jakýmkoliv čtyřválcem nebyly lepší. Odpověď na sebe tak nenechala vůbec dlouho čekat. Byly! Jednoznačně. Vzhledem k vyšší hmotnosti, o které mluvil Jirka již v jeho samostatném testu, není nástup výkonu naftové jednašestky z rodiny SmartStream žádným zázrakem, ani dvouspojková převodovka navíc není zrovna mým gustem, i tak jsem byl ale za volantem verze druhého exempláře daleko spokojenějším řidičem. Zapřít se nedá velká výhoda v prostornosti i uspořádanosti zavazadelníku, s jehož objemem si příliš konkurentů (snad jen kromě domácí Octavie) opravdu nezadá. Osobně hodnotím kladně design obou kusů, povedená sedadla, dostatek prostoru i velmi slušný komfort na palubě díky opravdu povedenému podvozku. Z námi dvou testovaných kandidátů bych pak jako vítěze opravdu viděl verzi SW s 1.6 CRDI a 7st. automatickou převodovkou. Pokud jste z jakéhokoliv důvodu odpůrcem dieselu (já jím nejsem) nebo váš roční nájezd nepřekročí 20.000 km, popřemýšlel bych o nové benzínové 1.4 T-GDI v manuálu. Kdyby vám však vadil příplatek 30.000 Kč oproti jednolitru, naopak bych snad ušetřil dalších 25.000 Kč a zvážil bych variantu úplného základu v podobě atmosférické jednačtyřky CVVT.
Jan Novotný a Jiří Simon
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.