Renault bilancuje rok 2019 a představuje žhavou novinku, Captur

Renault bilancuje rok 2019 a představuje žhavou novinku, Captur

Čísla, čísla a zase jen čísla, zhruba tak by se dal shrnout snad každý leden nebo alespoň jeho první dva týdny. Nejinak je tomu i v případě automobilek a jejich tuzemských zastoupení. Jednou takovou je i Renault, který nás pozval na svou novoroční prezentaci. Abychom se ale nenudili, letošní lednové setkání má v plánu okořenit i představení veledůležité novinky, druhé generace populárního SUV, modelu Captur. Ta je o to důležitější, že s předchůdcem Renault v podstatě utvořil trh malých městských crossoverů. Zpět ale k řeči čísel. I my jsme byli ubezpečeni, že se skupině Renault dařilo, a to nejen v Čechách. Pro značky Renault a Dacie je v ČR jistě nejdůležitější číslo 27.683 – právě tolik dodala ke svým českým zákazníkům skupina nových vozů. Dacia obsadila v celkových prodejích úctyhodné čtvrté místo, Renault šesté. Dohromady tak značky získaly přes 10 % tržního podílu. Zdeněk Grunt, generální ředitel skupiny Renault CZ, nezapomněl připomenout několik důležitých ocenění, které více či méně pomohly úspěchům obou značek. TopGear ocenil Renault výrobcem roku, Megane R.S. Trophy-R si převzal zpět rekord předokolek na Nürburgringu, Nové Zoe se pak stalo městským autem roku, dle hodnocení Euro NCAP se nové Clio stalo nejbezpečnějším městským vozem a v neposlední řadě získal pět hvězdiček ve stejném hodnocení i právě dnes představovaný Captur. Nebudeme zastírat, že jsme se na jeho novou generaci hodně těšili, a to třeba i tím spíše, že jsme se předcházející verzí (s novým motorem) svezli relativně nedávno a naše dojmy byly už tehdy relativně pozitivní. Na to, co vše se změnilo a jaké první hodnocení jsme nad Capturem vynesly, se podívejte už nyní.

Renault Captur je v nové generaci dospělejší a přijde i jako plug-in hybrid

Už je tomu přes 6 let, kdy byla představena první generace Renaultu Captur. Tehdy byl trh malých SUV novinkou a tohle auto na něm prakticky nemělo konkurenci. Renault tuto příležitost náležitě využil – Capturů prodal od té doby 1,5 milionu. Doba se ale mění a dnes má prakticky každá automobilka na tomto poli svého zástupce. Na to francouzský výrobce reaguje novou, dospělejší generací, která má na úspěchy předchůdce navázat. Nový Captur má tak kromě přepracovaného designu na délku o 11 cm více, má o 2 cm delší rozvor a na zadních sedadlech přidává citelné 4 cm na šířku a 1,7 cm pro nohy na délku, kufr pak narostl na 536 litrů. Právě kvůli větším rozměrům nové generace se už v modelové řadě nepočítá s kratší verzí MPV Scénic – doba si prostě žádá SUV.

 

Výbava a současná nabídka

Bohatá je i výbava – už v základním “Zenu” najdeme pouze full LED světla a celý senzorový systém umožňuje nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, kontrolu bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek a varování před opuštěním jízdního pruhu – to mu vysloužilo 74% hodnocení za bezpečnostní asistenty v EuroNCAP, kde mimochodem v crashtestu v ochraně dospělých cestujících dosáhl mimořádných 96 %. Škoda jen, že za parkovací senzory si vždy připlatíte – buď v rámci paketu “Pack Zen” za zadní parkovací senzory, nebo za “Pack Parking”, v rámci kterého přibudou i přední senzory a kamera. Naopak velmi chválím Apple CarPlay už v základní výbavě nepodmíněné navigací. Nabídka příplatkové výbavy je přitom vcelku bohatá – s dostatečným rozpočtem si můžete dopřát adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách a na dálnici, 360° kameru, sledování mrtvého úhlu a spoustu dalšího.

U malých SUV je zvykem velká možnost personalizace a nejinak je tomu i u Capturu – 80 různých kombinací exteriéru, 15 interiéru a k tomu samozřejmě barevně volitelné ambientní osvětlení. V základní výbavě dostanete celkem typicky pro tuto třídu ocelová kola, nicméně ta jsou v provedení flexwheel relativně vzhledná a navíc rovnou 17“. Vzadu i v této generaci zůstaly bubnové brzdy, což na pohled sice překvapí, nicméně jízdně to není nijak poznat.

 

Pohonná ústrojí včetně plug-in hybridu

V této kategorii je celkem nezvyklá i plug-in hybridní varianta, která přijde o něco později (zhruba v polovině roku 2020). Základem bude 9,8kWh baterie, která by měla stačit na 45 km dojezdu, s verzí 4×4 se však nepočítá. Naopak se ale Captur dočká také verze 1.0 TCe s tovární přestavbou na LPG kombinovanou s pětistupňovým manuálem.

U tradičních motorizací pak najdeme tři benzínové varianty TCe se 100, 130 a 155 koňmi, vcelku příjemně je pak nastavena cenovka i u naftové 115koňové verze, která vyjde jen o 10 tisíc dráž než prostřední benzínová varianta. Sluší se poznamenat, že první výše jmenovaná benzínová varianta se spoléhá na jednolitrový oturbený tříválec, dvě výše postavené jednotky pocházejí ze spolupráce s automobilkou Daimler (Mercedes-Benz) a skrývají objem 1,33 litru i čtyři (plnohodnotné) válce. Základní cenovka je nastavena na 390 tisíc za TCe 100 Zen, s aktuálním zvýhodněním lze mít Captur s výkupovým bonusem od 365 tisíc včetně zimních pneumatik.

 

První dojmy: pozitivní vzhledem, tělem i duší

První kilometry s novým Capturem máme za sebou. Nešlo ale o nic závratného. Na vyloženě dlouhé projížďky si ještě pár dnů resp. týdnů počkáme. Já jen dodám, že jsme se prozatím svezli jen s prostřední benzínovou variantou kombinovanou s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Benzínovou jednatrojku už známe poměrně dobře a k ní už toho vlastně ani nejde moc říci – auta, jako je Clio, Megane nebo právě Captur jsou pro ní vyloženě jako dělaná. Výkonu má i pro Captur TCE 130 více než dostatek, limitující se tak zdají být snad jen pozvolné reakce automatu. Na obranu námi zkoušeného Caputuru je ale potřeba říci, že šlo o doslova syrové zboží, které mělo najeto sotva pár desítek kilometrů. Věřím, že po zajetí dojde ke zlepšení. Pozitivní reakce jsme ale s kolegou měli především z podvozku, který je naladěn sice relativně komfortně, za to ale ne gumově a i rychlejší průjezdy zatáčkou zvládl dobře, možná dokonce lépe, než bychom čekali. Když se ale odprostím od dojmů, k nimž stejně bude lepší dlouhodobější testování, pochválit musím u Capturu především design. Na rozdíl od Clia se právě tady odehrála velká mezigenerační změna, nejmenší SUV značky hodně dospělo, získalo ještě atraktivnější barevné kombinace a prospívají mu i moderní technologie, mezi něž samozřejmě i patří poslední verze světelného podpisu značky. Už teď se tak těším na náš klasický test, který pro vás budeme samozřejmě v nadcházejících týdnech připravovat.

 

Jirka Chomát

AUTOHLED.cz

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..