Motorvize karting cup 2018 je v CMK u konce aneb to pravé vyvrcholení!

Motorvize karting cup 2018 je v CMK u konce aneb to pravé vyvrcholení!

Už tomu tak bude. Máme za sebou všechny tři otevřené závody letošního Motorvize karting cup a teď už i samotné velkolepé finále v Caravan Metropol Karting v Praze na Zličíně. Ne náhodou jsme se právě sem, do moderního areálu v srdci Čech, zhruba po roce přesunuli s našim pohárem motokárových závodů pro veřejnost. Neuvěřitelný počet celkem 17 týmů se v průběhu sezóny klasifikovalo do finále. To mimo jiné letos otevřené pro všechny startující bez ohledu na jejich pořadí v průběžné klasifikaci. Snad možná i trochu symbolicky padla volba na datum 28. října. Česko slavilo sto let republiky, my finále karting cupu a snad i očekávané čtvrté výročí redakce a naši závodníci bez pochyby také skvělé umístění v celém šampionátu. A jak to celé proběhlo?

 

Celá sezóna: výběr těch nejlepších…

Není tajností, že letošní ročník byl vůbec již třetí v řadě. A jak už to tak bývá, každý se čas od času někam posouvá. Ačkoliv karting není hlavní činností Motorvize, baví nás to, a to o to více, když se bavíte i vy. Věřím, že po zhruba čtvrt roce, který jsme spolu s pauzami zvládli, mi dáte za pravdu. S rokem 2017 přišla hlavní změna v podobě výběru těch nejzajímavějších motokárových areálů v republice. Přibyl SteelRing ve Třinci a právě již zmíněné CMK na Zličíně. I když tímto směrem drobná změna nastala i letos, doplnili jsme totiž do programu i jeden závod v Kart Aréně Litomyšl, novinky směřovaly tentokrát trochu jinam. Na přání vás, závodníků, jsme prodloužili klasický formát vytrvalostního závodu na dvě hodiny. Povinné střídání tak bylo také posunuto, a to na 20 minut. O pořadí na startu již tradičně rozhodovala kvalifikace. Já sám bych nečekal, jak profesionální přístup přinese většina okruhů, ale hlavně závodníků. Klobouk dolů před nimi…

 

CMK = elektrizující budoucnost. Jak vypadala v podání našeho finále?

Teď už ale k tomu hlavnímu, o čem dneska má být řeč. Já sám jsem velkým nadšence motorismu, motorsportu a i motokár jako takových. Často si říkám, že bych radši byl v roli našeho závodníka než organizátora. To platí v případě CMK dvakrát. Finále bylo letos totiž ještě o něco těžší a atraktivnější. Klasickou dvouhodinovku jsme si dovolili rozdělit na dva kratší, hodinové úseky. Zkrácení se dočkal i maximální čas strávený na trati pro jednoho jezdce, a to na 12 minut. Druhý start pak proběhl opět ze startovního roštu, avšak s pořadím zrcadlově obráceným oproti výsledkům z prvního závodu. Ani přes tuto drobnou překážku, u které jsem očekával, že mě někteří budou nenávidět, nedošlo k žádným závažným proviněním na trati nebo porušení ducha fair-play. Podívanou pro všechny diváky pak bylo již zmíněné střídání. Docházelo totiž k výměně nejen jezdců, ale i motokár. Pokud jste někdy měli možnost sledovat nově vzniklou a (r)evoluční Formuli-e, pak za jisté víte, o čem mluvím. V rámci této série se totiž také závodníci prohánějí v elektrických monopostech a musí je vprostřed závodu měnit za nové nebo spíše čerstvě nabité. Podobně tomu bylo dokonce několikrát za jeden závod právě na poslední zastávce Motorvize karting cup 2018. Diváckou atraktivitu znamenalo i průběžné pořadí v šampionátu. Na rozdíl od předešlých ročníků se celkovým vítězem stal vítěz průběžného hodnocení (v součtu bodů). Vzhledem k přidělování dvojnásobku bodů z finále (půlky po první hodině a půlky v cíli celého závodu) měly možnost hned tři týmy bojovat o finále. Loni vítězný tým, Fast & Furious v čele s Honzou Starým, navíc vstupoval do budovy CMK „až“ na druhém místě. To, jestli svou loňskou suverenitu tento tým nadšenců vybojoval, můžete vidět ve výsledcích. A my se na vás budeme těšit zase na nějakém z dalších závodů nebo na jiných akcích Motorvize, třeba na letošní čtenářské anketě Motorvize fans award, už 11.11.

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.