Kandidát #6 Fans award 2018: Kia Sportage

Kandidát #6 Fans award 2018: Kia Sportage

Zatímco loňský ročník čtenářské ankety Motorvize fans award se nesl převážně v duchu crossoverů, letos jakoby se na ně snad i pozapomnělo. I proto tentokrát u kandidáta v pořadí šestého přecházíme zpět (do budoucnosti) a honem rychle představujeme jeden z nejnovějších crossoverů dneška. Teprve před pár měsíci vyjela na trh modernizovaná verze modelu Kia Sportage. Právě tu budete mít možnost také otestovat už v neděli 11.11. na Statku Luníkov. A jaká vlastně Sportage je? Především je potřeba zmínit, že jde o nejúspěšnější SUV značky a zároveň taky o jednoho z nejtradičnějších zástupců dané kategorie. Však taky historie tohoto modelu spadá až do roku 1994, kdy začala produkce vůbec první generace. Před námi teď stojí ale generace již čtvrtá, a to ještě ke všemu po modernizaci. Ta s sebou samozřejmě přinesla řadu novinek a dokonce i inovace v oblasti hnacího ústrojí. O těch ale spíše až někdy jindy. My se na ni těšíme už teď. A co vy? Přijedete ji taky otestovat?

 

Kia Sportage: nejprodávanější SUV značky nově s pohonem mild-hybrid a přepracovaným designem

Dva roky po uvedení čtvrté generace na trh prošla KIA Sportage modernizací, která přinesla nové designové prvky exteriéru, interiéru a nové technologie týkající se bezpečnosti a infotainmentu včetně pohonných jednotek. Nově Sportage nabízí full LED přední světlomety se čtyřmi diodami LED denního svícení a LED zadní svítilny ve tvaru C. Designéři dali nový ráz masce chladiče a přednímu nárazníku s mlhovými světlomety, detailům na zádi a novému designu kol z lehké slitiny. Interiér nabízí praktičtější tvar volantu a přepracovaný štít přístrojové desky s bezrámečkovou 7‘‘ nebo 8‘‘ palcovou navigací. Sportage nadále nabízí sportovní edici GT Line, která je nově opatřena spodním zadním spoilerem se dvěma výfuky. K dispozici je až jedenáct barev karoserie z toho pět zcela nových. Portfolio motorů zahrnuje čtyři agregáty, dva zážehové a dva vznětové z toho vůbec poprvé nový 2,0 litrový dieselový mild-hybrid pohon EcoDynamics+ 48V. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6d TEMP a nabízeny jsou se třemi převodovkami.

Na trhu v ČR je od dnešního dne modernizovaná Sportage nabízena v 5 úrovních výbavy Comfort, Exclusive, Style a Premium včetně zmíněné edice GT Line. Nabídka motorů zahrnuje dva přepracované benzínové motory 1,6 litru T-GDI o výkonu 177 k (265 Nm) s emisemi od 170 g/km a 1,6 GDI o výkonu 132 k (161 Nm) a emisemi CO2od 159 g/km. Oba motory jsou vybaveny novými filtry pevných částic GPF a plní emisní normu Euro 6d TEMP. S pohonnou jednotkou T-GDI se pojí pohon předních nebo všech kol, přičemž u modelů s pohonem 4×4 je nabízena sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT.

Stávající dieselový motor o objemu 1,7 CRDi byl nahrazen zcela novým úsporným CRDi motorem o objemu 1,6 litru vlastní výroby Kia. Jedná se o nejčistší dieselový motor, jaký kdy automobilka vyrobila. Výkon motoru činí 136 k (320 Nm) s emisemi od 123 g/km. Motor 1,6 CRDi je standardně s pohonem předních kol prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, k dispozici rovněž s pohonem všech kol a 7DCT.

Sportage zůstává pro zákazníky vysoce praktickou volbou. Rozměr a profil je nezměněn, čímž se SUV hodí i do každodenního městského provozu. Běžná verze modelu s délkou 4485 mm, šířkou 1855 mm, výškou 1645 mm a s rozvorem náprav 2670 mm se od verze GT Line liší pouze v délce karoserie, kterou díky unikátnímu přednímu nárazníku přesahuje o 10 mm na celkových 4495 mm.

 

Tak co? Má modernizovaná Sportage šanci na úspěch v mainstream segmentu? Za nás se její volba jeví při nejmenším hodně zajímavě. Má snad vše, co od ní může zákazník v 21. století očekávat – moderní systémy, bezpečí na palubě, kvalitní materiály i rozumné ceny. Co jí ještě může chybět? Jak se bude chovat v praxi? To vše můžete přijet vyzkoušet i vy!

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.