Kandidát #7 Fans award 2018: Peugeot 508
Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr BahenskýMožná se vám díky Peugeotu 508 zamotá trochu hlava. Nejspíše budete mít otázky, do jakého segmentu patří. No, není to tak? Neudělali ti kluci ve Francii obří posun? Na mě tento exemplář působí jako jeden vůbec z nejlíbivějších kousků na letošní Motorvize fans award! To vůbec nejlepší je právě, že se nachází „pouze“ v obyčejném segmentu. Mé, novinářské srdce, si Peugeot získal. Teď je to na vás. Získá i to vaše?
Nový Peugeot 508 mění vše. Nová nízká a kompaktní karoserie, ostrý a svalnatý design exteriéru, pozoruhodný interiér s uspořádáním kabiny Peugeot i-Cockpit®
Nový Peugeot 508 upoutá na první pohled silou své expresivity a dynamickým postojem. Výška vozu byla snížena – na pouhých 140 cm – a jeho aerodynamické plynulé linie připomínají styl kupé.
Přední strana působí impozantně až agresivně. Mezi světlomety Full LED, které se přímo inspirovaly u nejnovějšího koncepčního vozu značky, Peugeot Instinct, se prosazuje jemně propracovaná šachovnicová maska chladiče. Uprostřed ní trůní logo lva a na nose kapoty je umístěno označení 508. Nový Peugeot 508 tak vzdává hold svým slavným předchůdcům, vozům Peugeot 504 a 504 kupé.
Vertikální vizuální podpis s opalescenčními LED denními světly dodává vozu výraznou exkluzivní identitu. Mají ostrý a štíhlý tvar a rámují celý předek vozu. Táhnou se od světlometů až po mřížky sání vzduchu v náraznících.
Kabina s řešením Peugeot i-Cockpit®
Vstoupit do kabiny vozu nový Peugeot 508 je jako vstoupit do jiného světa, světa, který je překvapivý, originální a vysoce kvalitní. Zrak okamžitě upoutá velkolepá a velmi luxusní palubní deska. Nový Peugeot 508 totiž ukrývá nejnovější verzi uspořádání kabiny Peugeot i-Cockpit®.
Od doby, kdy se Peugeot i-Cockpit® v roce 2012 poprvé objevil u vozu Peugeot 208, se dál postupně s každým novým modelem vyvíjel, od Peugeotu 2008 přes Peugeot 308 po nejnovější SUV Peugeot 3008 a 5008. Jde tedy již o tři generace kabiny Peugeot i-Cockpit®, která se stala výrazným poznávacím znakem vozů značky.
K hlavním komponentům systému Peugeot i-Cockpit® patří:
- kompaktní volant;
- velký kapacitní desetipalcový HD dotykový displej formátu 8:3;
- vyvýšený přístrojový panel s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palců.
Na středové konzole upoutá elektricky ovládaná impulzní osmistupňová automatická převodovka s páčkami na volantu, jejíž design ještě posiluje modernost místa řidiče a zvyšuje radost z jízdy.
Nový Peugeot 508 je rovněž vybaven systémem i-Cockpit® Amplify, díky němuž jsou k dispozici dva plně konfigurovatelné styly prostředí („Boost“ a „Relax“) stimulující smysly:
zrak díky změně intenzity jasu a barvy displejů;
sluch díky nastavení parametrů přehrávání hudby;
hmat díky vícebodové masážní funkci sedadel.
I-Cockpit® Amplify působí prostřednictvím voliče režimu řízení(ECO/Sport/Confort/Normal) rovněž na dynamické funkce vozu a v případě verze s řízeným odpružením nabízí i ovládání tlumičů.
Vysoký komfort a špičková kvalita
Nový Peugeot 508 představuje skutečnou pozvánku k cestování první třídou. Volba a kvalita materiálů použitých u dekorativních prvků nebo u čalounění a péče věnovaná jejich zpracování – to vše přispělo k tomu, že na posádku čeká příjemné, moderní a elegantní prostředí kabiny.
Sedadlo řidiče (a u vyšších úrovní výbavy i sedadlo spolujezdce) získaly zdravotní certifikát AGR (Aktion für Gesunder Rücken – překlad: Akce pro zdravá záda) jako ocenění ergonomie a množství možností nastavení, jako je podélné nastavení a nastavení sklonu opěradla či bederní opěrky (čtyřcestný elektropneumatický systém). Tyto možnosti jsou v závislosti na úroveň součástí příplatkové nebo standardní výbavy.
Sedadla lze rovněž vybavit systémem osmi způsobů elektrického nastavení s možností uložení dvou nastavení do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek opatřena pneumatickým osmibodovým masážním systémem s pěti programy masáží (od úrovně Allure).
Zcela nový systém nočního vidění (Night Vision) používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
V městském provozu má řidič pro určité manévry k dispozici další podpůrné prvky řízení, jako je Visiopark 2 (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí FlankGuard (pouze s automatickou převodovkou EAT8). V tomto případě systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění.
Nový Peugeot 508 byl ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na český trh přichází v září. Co na něj říkáte vy? Těšíte se na svezení v něm? A dokáže ovládnout mainstream segment nebo snad i vaše srdce?
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.