Motorvize fans award 2015 kandidát č. 4: Nissan Pulsar
Autor: Jan Pilát · Fotografie: Jan PilátDnes pro vás máme již čtvrtého kandidáta do naší ankety Motorvize fans award 2015. Automobilka Nissan letos zažívá skvělý rok, důkazem jsou rovnou dvě nominace. Jako druhý vyjíždí ze stáje značky model Pulsar, který se nám letos představil s novým motorem 1.6 DIG – T, který jsme měli možnost již otestovat. Jeho kvality si tak budete mít možnost vyzkoušet i vy, naši čtenáři.
Test: Nissan Pulsar 1.6 DIG – T střela pro každý den
Jak se zúčastnit a stát se porotcem Motorvize fans award 2015 právě zde!
Letošní rok automobilka Nissan přichází se skutečně silným kalibrem – novým modelem Pulsar. Tento rodinný hatchback sportovnějšího vzezření a ražení vybavili inženýři z Japonska sportovním přeplňovaným motorem 1.6 DIG – T 190 o výkonu 140 kW, nebo chcete-li 190 koní. Výběrem tohoto motoru dosáhli konstruktéři dravého výkonu a velmi nízkých emisí.
Pulsar s objemem motoru 1,6 l navazuje na jeho předchůdce, kteří mají buď vznětový motor o objemu 1,5 l a nebo zážehový 1,2 l. Navíc s sebou nový motor v Pulsaru přináší spoustu designových vylepšení a úprav, které mají jediný cíl – podtrhnout a sladit se s jeho sportovními ambicemi.
Konstruktéři vložením jednotky 1.6 DIG – T dosáhli jednoho z nejkvalitnějších a nejmodernějších řešení ve své třídě. Ani otázku točivého momentu v japonském Nissanu nepodcenili a při výši otáček od 2000ot./min do 4000ot./min se dostáváme na krásný točivý moment 240Nm. Podle testů by od 5600 otáček za minutu měl vyvinout výkon celých 190 k. Na vozu je vidět snaha o konstrukci takovým způsobem, aby byl co nejpružnější při nízkých otáčkách, což se zajisté podařilo a zároveň nabízí takový výkon, kterým zastiňuje své konkurenty.
Ačkoli se svým výkonem motor 1.6 DIG – T bezproblémově vyrovná i těm z „lepších“ motorů, které nabízí konkurence, jeho spotřeba a emise se zdají být jako od mnohem menšího motoru. Již delší dobu si lze povšimnout, že se Nissan pokouší snižovat objem svých emisí a spotřeby a nový model Nissan Pulsar DIG – T 190 tuto filosofii dokonale podtrhuje. Většina by očekávala od auta sportovního ražení, a že s takovýmhle výkonem budou emise vcelku vysoké, avšak podařilo se je udržet na pouhých 134 gramech za kilometr. Dalším velkým plusem, o které se tento model může opřít, je i nízká spotřeba. Ta se pohybuje kolem 5,7 litru na sto kilometrů, podobných hodnot se nám podařilo dosáhnout při nedávném testu.
Kromě silného „vnitřku“ si dali výrobci záležet i na designu a výbavě. Tento doposud nejnovější a nejmodernější model Pulsaru bezesporu posiluje pozici Nissanu na trhu s rodinnými hatchbacky, ze strany automobilky se tedy jedná o dobře mířený krok.
Zakomponováním nejmodernějších technologií a vybavení do bezvadně řešeného interiéru dodává společně s dobře řešeným designem a zevnějškem vozu jakési osobité kouzlo. Model s motorem DIG – T 190 dostanete například ve výbavě Akcenta nebo Tekna a již ve standartu obsahují mnoho prvků, které řidič používá neustále a které prošly výrazným zlepšením. Potěší například i diamantem řezaná kola a sportovní design předních i zadních světlometů. Sportovní vzhled se nevyhnul ani výfuku.
Jan Pilát
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.