Lexus LS500: luxusní loď na čtyřech kolech
Autor: Lukáš Jeřábek · Fotografie: Lukáš JeřábekJak již všichni určitě víte, dne 11.11.2018 se konal další ročník Motorvize.cz fans award. Ten letošní byl již čtvrtým. Jedním z jeho účastníků byl Lexus LS500. Když jsem si pro toto auto jel, ani jsem si nedokázal představit, že bude jeho výbava až na tak vysoké úrovni. Také nám v redakci kolovala „fáma“, že půjde o verzi LS500h. Ta pro mě jako člověka, který má rád klasické motory, představovala spíše horší představu, jak LS 500. Dopadlo to nad očekávání dobře. Auto jsme dostali v podstatě v plné výbavě, s nejsilnějším motorem, novým desetistupňovým a hlavně zcela klasickým automatem. Jaká jsou očekávání a jaké sny dokáže splnit auto s cenovkou nad hranicí možností většiny z nás? Mimochodem jsme první online redakcí, jež má možnost konkrétně tohle auto testovat, o to více nás odpovědi na naše otázky zajímají! A co vy? Pokud ano, zůstaňte se mnou alespoň pro následujících pár minut…
Uhodí do očí jako blesk do stromu aneb první dojmy
Když jsem přišel k autu, řekl jsem si jediné „tak to na mě budou všichni koukat“. Ano tento kousek zaujme snad úplně každého. Je obří, má krásná leštěná kola. Musím říci, že úžasná je třeba i maska chladiče, Lexus vytvořil krásnou věc. Maska je asi nejhezčím prvkem na exteriéru. Světla, to je další kapitola, protože ta jsou nejen velmi esteticky vyvedená, ale i funkční. Samozřejmostí jsou nabíhající blinkry, jež rovněž zaujmou každého. Když jsem si sedl dovnitř, ano, začal jsem váhat, jestli budu jako vždy řidičem, nebo zda se chci nechat vézt. Vzadu jsou televize, masáže (prostě vše ku komfortu posádky), ale o tom později. Usedl jsem tedy jako řidič,. Zepředu však mohu ovládat roletky na zadních oknech, i řidič má na povel nepřeberné možnosti nastavění masáží, audio je pak spektakulární. Automaticky se v zimě zapne vytápění volantu a sedaček, což určitě oceníte.
Interiér, jako zábava na celý den
Interiér mě opravdu zaujal. Uvnitř se nacházela očím lahodící kombinace vínové a černé kůže. Jako řidič si můžete hrát s celou škálou masáží, od páteře či pánve až po masáž celého těla. Volant je něco, o čem bych rád mluvil, jelikož je velmi příjemný na úchop a má povedená pádla. K audiu a infotainmentu snad jen ve stručnosti. Překvapený jsem byl už, když jsem si poprvé pustil hudbu. Byl jsem, řekl bych „na vážkách“, ale po nastavení ekvalizéru a přidání hlasitosti, jsem zjistil, že je reprosoustava uvnitř tohoto kousku opravdu velmi povedená, čemuž napomáhají také ty čtyři reproduktory ve stropě. Teď se ale pojďme přesunout dozadu, přece jenom o tom toto auto je.
Luxus, který Lexus dokáže poskytnout
Po chvilce rozjímání za volantem se posazuji se na zadní sedadla, a to ideálěn za spolujezdce. Začal jsem se koukat okolo sebe a ejhle nacházím středový panel mezi zadními sedačkami. Byla tam dotyková obrazovka, z které se dalo ovládat v podstatě celé auto. První jsem tedy vyzkoušel sedačky, přední pravá sedačka se dá odsunout úplně dopředu a tím se udělá velké místo na nohy, poté jsem si složil svou sedačku a v podstatě si skoro lehl. Pak koukám dál. Nacházím oddělení relaxation – otevřelo se mi nebe. Lexus nepoužívá vzduchové polštářky na masáž, ale olejíček. Můžete si vybrat z velké škály masáží a zároveň je zde tlačítko „spot heater“, kdy v sedačce se zahřejí body, které zahřívají přesně ta místa, jenž jsou potřeba a opravdu to funguje. Jako poslední a také to nejlepší na závěr, jsem vyzkoušel „Lexus cinema“, jak já tomu říkám. Vložil jsem Blu-ray do přehrávače ve středové konzoli a začalo to. Nikdy jsem v kině nezažil tak dobré audio, basy rozklepaly celé auto a čistota zvuku mě opravdu překvapila, obrazovky připevněné na opěrkách předních sedaček měly zároveň moc pěkný HD obraz. K tomu položení sedačky a masáž, no prostě výborná kombinace. Na závěr vyprávění o ineriéru nového LSka bych si dovolil snad poprvé ve svém životě polemizovat, zda snad náhodou v tomto konkrétním případě není opravdu lepší přesednout a nechat se kochat luxusem na pozici spolujezdce.
Jízdní vlastnosti a projev motoru jaký jej nečekáte
Ačkoliv jsem už několikrát naznačil, že hlavní místo majitele tohohle auta zřejmě nebude za volantem, jako objektivní novinář samozřejmě nesmím zapomenout na alespoň stručné zhodnocení jízdních vlastností. Lexus LS500 má motor o obsahu 3,5 litru, a to šestiválec s přeplňováním a výkonem 309 kW. Konkrétně tahle specifikace navíc vyjíždí se stálým pohonem všech čtyř kol. Už když jsem s ním poprvé vyjel, byl jsem opravdu velmi překvapený. Jízda v comfortu byla velmi příjemná, luxusní, tichá. Naopak ve SPORT+ to byla vskutku sportovní jízda. Obrovské auto, které má 2,5 tuny, stále nenechávalo svou hmotnost cítit a v závislosti na jednotlivých jízdních režimech se přizpůsobovalo mým požadavkům. Pěkně se auto drželo. Jediné, co tomuto autu musím vytknout, jsou brzdy. V poměru k velké dávce výkonu nebrzdí tak, jak by každý předpokládal. Brzdovou soustavu by to tak za mě chtělo opravdu o něco lepší.
Celkové pocity a shrnutí: jedno velké překvapení
Osobně musím Lexus brát jako luxusní, rychlé, komfortní a navíc krásné auto. Na závěr jsem si chtěl nechat pár slov, ale moc to nejde, jelikož to auto prostě nemá v podstatě žádnou chybu, pouze ty brzdy. Bylo by ještě hodně věcí, o kterých bychom mohli dlouze rozmlouvat. Většinou samozřejmě v pozitivním slova smyslu. Ač jde o specifikaci běžnému českému smrtelníkovi asi spíše nedostupnou, jde o dobrou zkušenost a neuvěřitelný údiv k „obýváku na čtyřech kolech“. Přeci jen se vám na palubě LSka často může zdát, že už nejste v autě, neb spíše třeba v masážním salónu. Dokáže uklidnit, potěšit, rozmazlovat a třeba i lahodit uši zvukovým i výfukovým systémem šestiválce. Klobouk dolu Lexusu, toto auto se jim velmi povedlo, byl jsem z něj rozhodně více než nadšený.
Lukáš Jeřábek
Technická specifikace
motor | |
Model | LS 500 |
Výkon | 307 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální točivý moment při otáčkách | 1600 RPM |
Zrychlení 0-100km/h | 4.9 s |
Max. rychlost | 250 km/h |
Palivo | Super 95 |
Válců | 6 |
Maximální výkon při otáčkách | 5200 RPM |
Převodovka | Automatická převodovka |
Převodů | 10 |
Vstřikování paliva | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Objem | 3444 ccm |
Ventily | 4 |
Ekonomie provozu | |
Kombinovaná spotřeba (NEDC) | 9.9 l/100km |
Spotřeba ve městě (NEDC) | 13.5 l/100km |
Velikost nádrže | 82 l |
Emisní norma | Euro 6b (NEFZ) |
Start-Stop systém | Sériové vybavení |
Velikost pneumatik | 245/45R20Y (Runflat) |
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) | Sériové vybavení |
Typ TPMS | přímé měření (senzor) |
hmotnost | |
Povolená celková hmotnost | 2760 kg |
Prázdná hmotnost (EU) | 2225 kg |
Náklad | 535 kg |
modelová řada | |
Název generace | USF50 |
Uveden | 01/18 |
Dveře | 4 |
Karoserie | Sedan |
Třída vozidla | Luxusní třída (např. třída S) |
rozměry | |
Délka | 5235 mm |
Rozvor | 3125 mm |
Šířka | 1900 mm |
Prostor pro zavazadla | 480 l |
Max. zatížení střechy | 100 kg |
Výška | 1460 mm |
Světlá výška | 147 mm |
Sedadla | 4 |
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.