Autobild prověřil 50 zimních pneumatik i dvě české značky, jedna skončila v druhé půlce

Autobild prověřil 50 zimních pneumatik i dvě české značky, jedna skončila v druhé půlce

Autor: Jiří Zelinka, zdroj: autobild.de (Möller a Klipp), 2020 · Fotografie: Jiří Zelinka

Zima se blíží, a tak již teď německé magazíny zveřejňují své testy zimních pneumatik. Mezi nejtradičnější patří test , který nejdříve měří brzdnou dráhu 50 různých dezénů, aby následně vybral 20 nejlepších a ty otestoval podrobněji. Kromě prémiových značek se v testu brzdné dráhy objevily také dva čeští zástupci, z nichž jeden dokonce postoupil do finálního testování. 

 

Test brzdné dráhy v rozměru 245/45 R18

Testovaným rozměrem byl 245/45 R18, který najdeme třeba na BMW řady 5, tedy na voze vyšší střední třídy. Pojďme se podívat na výsledky testu – nejlépe hodnocená pneumatika v brzdné dráze, model Bridgestone Blizzak LM-005 zastavila na mokru z 80km/h na 30,3 metrech, na sněhu pak z 50km/h za 24,5 m (autobild.de: a , 2020). Na dalších pozicích pak najdeme třeba novinku od Michelinu – dezén Pilot Alpin 5, který zvládl na sněhu zastavit ještě o 0,2 metru dříve (autobild.de: a , 2020). Mezi prémiové pneumatiky na prvních čtyřech příčkách se nahoru probojovala i slovinská pneumatika Semperit Speed-Grip 3, dále pak najdeme stále oblíbenější Hankook s trochu krkolomným názvem Winter i*cept evo3 W330 (autobild.de: a , 2020).

Na historické poměry velmi dobře se dařilo i české Barumce začátek druhé desítky pro Polaris 5 z 50 testovaných (autobild.de: a , 2020) dezénů je skvělý výsledek, oproti vítězné Bridgestone zastavila o pět metrů později na mokru a necelých půl metru na sněhu (autobild.de: a , 2020), což dokazuje, že Barum je vhodnou volbou třeba pro starší prémiové limuzíny, kde majitelé nemusí chtít utratit přes deset tisíc za sadu prémiového zimního obutí. 

 

delší brzdná dráha až o 9 metrů

Druhý český zástupce už ale tak dobrý výsledek neměl. Abychom ho našli, musíme se podívat hodně hluboko do výsledkové tabulky, před ním najdeme i pro českého čtenáře minimálně zvláštně znějící dezény jako Fortuna Winter, Zeetex WH 1000 nebo Infinity Ecozen. Řeč je ale o modelu Tomket Snowroad PRO 3, který je v ČR díky masivnímu marketingu velmi oblíbený, a to i přes to, že je vyráběn v Asii (v Číně a Asii). A jak se mu tedy v testu vedlo? Asi tušíte, že nijak dobře – na mokru zastavil až o 9 metrů později než vítězný Bridgestone a o 4 metry za Barum Polaris 5 (autobild.de: a , 2020), tedy prakticky o délku dvou Octavií. V řeči čísel je to 39,3 metrů (autobild.de: a , 2020) a není divu, že se kolegům z Autobildu již nechtělo testovat brzdnou dráhu na sněhu. Tu totiž testují pouze u 30 nejlepších dezénů. 

 

Pojďme se ale ještě na chvíli podívat na celkové výsledky závěrečného testu 20 nejlepších dezénů – mezi nejlepšími najdeme zmiňovanou novinku , kterou si ale francouzský výrobce nechá řádně zaplatit – pod 4 tisíce jej neseženete, odvděčí se ale dlouhým kilometrovým nájezdem a samozřejmě skvělými jízdními vlastnostmi. Na dalších příčkách je pak i Bridgestone Blizzak LM-005, který dle testů disponuje i velmi krátkou brzdnou drahou. Podle dostupných testů je pak na sněhu o něco lepší než Michelin a také dokáže nabídnout lepší cenovku, a to cca. o 700 Kč méně za jednu pneumatiku. Pro ještě cenově dostupnější pneumatiky se můžeme zaměřit dvojici dezénů Kleber Krisalp HP3 a BFGoodrich G-FORCE WINTER 2, které obě patří pod koncern Michelin a jsou si velmi podobné, což je vidět i na stejných známkách v testu. U nich už mluvíme o ceně pod 3 tisíce korun za pneumatiku. 

Určitě vás pak zajímá, jak dopadl zmiňovaný Barum. Umístění v horních 30 % podle německého Autobildu (autobild.de: a , 2020) se může jevit jako zklamání, opak je ale pravdou. Kvůli velmi náročnému sítu se do finálních 20 dezénů probojovaly jen opravdu špičkové pneumatiky, a tak je český zástupce s prakticky nejlevnější pneumatikou v testu možná vůbec nejlepší v poměru cena/výkon. I hodnocení „dobré” je druhé nejlepší, které Autobild v testu udělil, a tak za cenu lehce přes dva tisíce dostanete pneumatiku, která je velmi obstojná ve všech disciplínách. Zklamat může jen kilometrový nájezd, který patří k nejhorším v testu – Autobild jej odhadl na 35 tisíc km, přičemž Michelin vydrží až o polovinu déle (autobild.de: a , 2020). 

Za zmínku stojí určitě i celoroční pneumatiky, které jsou v posledních letech hodně na vzestupu a v mnohých aspektech dotahují na klasické „zimáky“. Celé problematice jsme se věnovali v nedávné reportáži zde!

Úplné znění testu zimních pneumatik pro rok 2020 najdete již brzy výhradně v tištěné podobě prestižního magazínu na pultech českých trafik.

Letní testy pro rok 2021 a .

 

Zdroj & výsledky: Winterreifen-Test 2020: Über 50 Reifen im Vergleich! – autobild.de. AUTOBILD.DE – Testberichte – Automarkt – Autokauf [online]. Dostupné z:

 

Jiří Zelinka

Související články:
https://www.motorvize.cz/celorocni-pneumatiky-vse-co-jste-chteli-vedet-o-univerzalnim-obuti-a-bali-jste-se-zeptat/

Sdílet: