Bridgestone Turanza T005 : představení nové pneumatiky

Bridgestone Turanza T005 : představení nové pneumatiky

V jeden chladný jarní den jsme vyrazili na testování letních pneumatik prémiové značky Bridgestone. Byli jsme pozvání na venkovní Polygon S-DRIVE – Dopravní výcvikové centrum v Hradci Králové.

Zde je malé představení areálu. I když vím, že už chcete získat informace o nové pneumatice, je potřeba přiblížit prostředí, kde se nová guma testovala.
Ve školícím středisku je smyková deska s vodními překážkami, asfalt s vodními překážkami, kluzný kopec, aquaplaningová vana, rovná kluzná plocha, zatáčka – kruh.
Dalo by se říci, že jde o ideální podmínky pro testování pneumatiky s vysokou přilnavostí na mokru. Mimo jiné areál nabízí kurzy bezpečné jízdy v autě i na motorce, kondiční jízdy, kurzy pro absolventy, školu smyku a další.

 

A teď k samotné prezentaci

Zástupci společnosti Bridgestone nám představili celé své portfolio penumatik, které budou nabízet pro letošní rok. My bychom se však rádi zaměřili na novinku Turanza T005.

Pneumatika Turanza T005 byla údajně navržena podle průzkumu u lidí nejpovolanějších – zákazníků. Bridgestone tyto zákazníky nazval „BOSSEM“ a tohoto BOSSE se ptal, jaké má od gumy očekávání.

Z emoční stránky je vypíchnut pocit bezpečí, na který Bridgestone vždy kladl velký důraz.
Dále pak radost z jízdy a jako třetí emoční očekávání je „bezproblémovost“. Co se týče funkčních prvků je vyzdviváhávána přilnavost na mokru, životnost pneumatik a hodnocení na EU štítcích.

Z toho vyplývá že zákazník bude ten, kdo vyhledává prémiovou značku, požaduje plnou kontrolu nad svým vozidlem, a to za každé situace, především však na mokrém povrchu, a to i v případě náhlého brždění nebo neočekávaném manévru.

Není však ale nic více přesvědčujícího než si pneumatiku vyzkoušet v reálné situacei, a tak jsme se vydali na polygon. Jízdy byly rozděleny na dvě sekce – v první šlo o simulování různých situací, dobržďování na nulu před projíždějícím cyklistou a úhybný manévr před roďinkou divočáků. Dále přišla řada na zatáčku pod vodou, kde se na vůz nechala působit odstředivá síla – i v těchto situacích pneumatiky fungovaly výborně. Jízdy mimochodem probíhaly s vozy různých specifikací, ať už s VW Golf s manuální nebo DSG převodovkou nebo s vozy Mercedes.

V druhém bloku jsme si vyzkoušeli bržďění do nuly z 80km/h. To samé pak následovalo takév aquaplaningové vaně. Po celou dobu testování se nám nedostalo pocitu, že vůz nemáme pod kontrolou, a to ani v případě více odjetých kol, ve kterých jsme stupňovali nájezdovou rychlost a důrazněji šlapali na brzdu.

 

Podrženo sečteno

Sice neni v naší kompetenci dělat závěry a doporučovat koupi pneumatiky, protože na to je jeden test rozhodně málo a zároveň je potřeba zůstat objektivní, ale na jednom závěru jsme se přeci jen shodli. Pneumatika na mokru funguje opravdu skvěle a jak jsme už napsali výše nestalo se nám, že bychom měli pocit krize ani v aquplaningové vaně. To rozhodně stojí za povšimnutí i vyzdvihnutí!

 

#HORIZONTFULL

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.