Kandidát #2 MOTORVIZE Fans Award 2019: Range Rover Evoque

Kandidát #2 MOTORVIZE Fans Award 2019: Range Rover Evoque

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Letošní ročník ankety „Čtenářské auto roku“ se nenávratně blíží. Už 9.11. dovezeme ty největší automobilové novinky tohoto roku do prostor Výcvikového a sportovního areálu ÚAMK Pardubice, abyste vy, čtenáři magazínů MOTOVIZE.cz, AUTOHLED.cz, #HORIZONTFULL a Expressauto.cz vybrali nejlepší z nich hned ve dvou kategoriích. Jedničku v Mainstream segmentu má Seat Tarraco, který jsme vám již představili. Nyní je mou milou povinností vrhnout se na žhavou novinku a velmi nadějně vzhlížejícího zástupce Premium segmentu, Range Rover Evoque, který tedy prozatím ponese pomyslnou dvojku mezi nominacemi. Já sám jsem toho s tímhle autem už zažil docela dost a těším se na další společné tváří v tvář. Troufl bych si tvrdit, že i díky přiblížení k většímu a luxusnějšímu sourozenci, RR Velaru, se nová generace hodně povedla. Držíme mu palce… MOTORVIZE Fans Award ale letos nebude jen o tradičním čtenářském testování – pro širokou veřejnost bude připravena exhibice nominovaných novinek, kurz bezpečného ovládání vlastního vozu, motoristický sraz a semináře / panelové diskuze s redaktory. To vše, už 9.11. Tak co? Dorazíte i vy?

 

Range Rover Evoque nové generace: Luxusní SUV nejen do města

Originální luxusní kompaktní SUV se stává ještě lepším. Nová generace modelu Evoque, která je doma jak ve městě, tak na horách, přichází do modelové řady Range Rover s nabídkou hybridních pohonných jednotek. Range Rover Evoque coby zakladatel segmentu luxusních kompaktních SUV získal více než 217 mezinárodních ocenění a po celém světě bylo prodáno přes 772 096 exemplářů. Nová generace tohoto modelu představuje sofistikovanou evoluci původního originálu. Vůz vychází vstříc požadavkům současných zákazníků kombinací historie řady Range Rover a nejmodernějších technologií. Novinka byla navržena a zkonstruována v Británii, kde se bude také vyrábět.

 

Exteriér

Nový Range Rover Evoque vychází z původního jasně rozpoznatelného konceptu designu se siluetou blízkou karoserii kupé, typickou dynamicky se svažující střechou a stoupající linií spodní hrany bočních oken. Tento styl je typický pro všechny modely řady Range Rover. Proporce vozu jsou zvýrazněny blatníky, které spolu s disky o velikosti až 21 palců vytvářejí silný a dynamický postoj.

Nová extrémně úzká světla Matrix LED působí jako šperky a přináší sofistikovanější grafiku předních světlometů i zadních svítilen. Zapuštěné kliky dveří přidávají jemnou estetiku, zatímco dynamické blinkry vytváří jasný světelný podpis. K působivému vzhledu přispívají také detaily dodávané na přání v rámci paketu R-Dynamic a leštěné měděné doplňky.

 

Interiér

Uvnitř jsou kombinovány čisté plochy s jednoduchými liniemi a pečlivě vybranými prémiovými materiály, což dohromady vytváří luxusní, minimalistickou a digitální kabinu. Technické tkaniny vytvořené z recyklovaných plastů, jako například směs vlny Kvadrat nebo čalounění Dinamica, Eucalyptus a Ultrafabrics, jsou nabízené jako prémiové alternativy ke koženému čalounění. Interiér je navržen tak, aby byl pro posádku příjemný a pohodlný. Nechybí ani systém Touch Pro Duo s dvojicí dotykových obrazovek a nově s rychlejším softwarem, sedadla nastavitelná v šestnácti směrech nebo ionizace vzduchu. Vše navíc doplňuje zvětšený prostor pro posádku.

Půdorys vozu zůstal téměř nezměněn, nově je ale Range Rover Evoque postaven na nové platformě Premium Transverse Architecture využívající různé druhy materiálů. V interiéru je proto více prostoru než dříve. Rozvor náprav prodloužený o 20 mm zajišťuje více místa pro kolena ve druhé řadě a současně došlo ke zvětšení odkládacích přihrádek. Do zvětšené schránky před spolujezdcem nebo do přihrádky mezi předními sedadly teď můžete jednoduše odložit také třeba tablet, drobná zavazadla nebo láhve. Zavazadelník je o 10 % větší (591 l) a je také širší. Vůz snadno pojme složený kočárek nebo sadu golfových holí. Po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40 vznikne prostor o velikosti až 1 383 litrů.

Zvýšená pozice za volantem typická pro řadu Range Rover vstoupila do digitálního věku. Technologie ‘ClearSight rear-view mirror’ mění vnitřní zpětné zrcátko na obrazovku s vysokým rozlišením. Pokud ve výhledu vzad překáží cestující nebo větší náklad, řidič jednoduše zmáčkne tlačítko na spodní straně zrcátka. To se následně změní v displej zobrazující obraz kamery umístěné na automobilu. Displej poskytuje širší úhel záběru (50 stupňů) a výbornou viditelnost za špatných světelných podmínek.

 

Technika

Nová platforma byla vyvinuta s ohledem na elektrifikaci pohonných jednotek. Mild hybrid, který pracuje s napětím 48 V bude k dispozici hned od uvedení vozu na trh. O 12 měsíců později bude následovat plug-in hybridní model. Mild-hybridní pohonná jednotka představuje pro automobilku Land Rover premiéru. Systém prostřednictvím elektromotoru, který funguje jako startér/generátor spojeným s motorem pomocí řemenu ukládá do baterie umístěné pod podlahou energii, která by se běžně ztratila při brzdění. V průběhu zpomalování může být navíc spalovací motor vypnut už při rychlosti 17 km/h a nižší. Během akcelerace je naopak elektrická energie využívána jako asistence spalovací jednotce, čímž dochází ke snížení spotřeby paliva. Výsledkem je tichá, hladká a úsporná jízda dokonce i v oblastech s hustou dopravou.

Mild-hybridní systém je dostupný v celé nabídce čtyřválcových vznětových i zážehových motorů řady Ingenium. Díky této technologii je dosaženo produkce emisí CO2149 g/km, respektive spotřeby paliva od 5,6 l/100 km (podle normy NEDC). Pokud zákazník zvolí dieselovou jednotku o výkonu 150 koní s pohonem přední nápravy, Evoque bude produkovat dokonce jen 143 g/km.

Nový model Evoque je Range Rover každým coulem. Kompaktní SUV kombinuje terénní schopnosti s jistotou za každého počasí. Vůz využívá systém pohonu všech kol, k dispozici je také druhá generace systému Active Driveline s možností zcela odpojit pohon spojovací hřídele (Driveline Disconnect), čímž opět dochází ke snížení spotřeby paliva. Systém Adaptive Dynamics zajistí optimální rovnováhu mezi pohodlím a agilitou. Terrain Response 2 – technologie, kterou jako první nabídl velký Range Rover – během jízdy rozpoznává povrch a následně automaticky upravuje nastavení vozu. Evoque navíc může přebrodit vodu hlubokou až 600 mm (brodivost první generace byla 500 mm).

 

I Evoque bude na Fans Award už 9.11. a co vy?

Ano, dnes jsme si představili vůbec prvního kandidáta na čtenářské auto roku 2019 v premium segmentu. Už teď můžeme prozradit, že vás po Seatu Tarraco (mainstream) a dnešním Evoque čeká ještě minimálně 10 dalších představení. Všechny vozy budou k dispozici už 9.11. vám, čtenářům k podrobnému prozkoumání a odborné porotě složené z nadšenců a čtenářů našich magazínů i k jejich pořádnému otestování. Pokud jste se ještě nezaregistrovali, pak neváhejte a učiňte tak zde: Přihláška MOTORVIZE Fans Award 2019: výstava, motoristický sraz, kurzy bezpečné jízdy a semináře, více informací nalezne pak zde: Výstava, motoristický sraz a kurz, semináře i testovací jízdy: MOTORVIZE Fans award 2019!

 

TEST Range Rover Evoque: moderní SUV do města i do terénu 

PŘEDSTAVENÍ: Range Rover Evoque: znovu trefa do černého?

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..