Zdroj úvodní fotky: Toyota Central Europe
Festival mobility Toyota & Lexus: 200 aut, přes tisíc hostů a čiré nadšení nejen zpoza volantu

Festival mobility Toyota & Lexus: 200 aut, přes tisíc hostů a čiré nadšení nejen zpoza volantu

Autor: Jakub Kameníček · Fotografie: Jakub Kameníček & Toyota Central Europe

V areálu pologynu Hradec Králové a jeho okolí nedávno proběhla obří prezentační a testovací akce automobilek Toyota a Lexus. Hradec Králové se proměnil v epicentrum automobilové inovace, když hostil unikátní Festival mobility Toyota & Lexus, který přilákal více než 1000 automobilových nadšenců a odborníků. Na výstavní ploše byly k vidění všechny standardní modely v aktuálním porfoliu obou výrobců. Z padesáti vozů, které byly k dispozici na testovací jízdy na trase v okolí Hradce Králové, jsem se rozhodl osobně otestovat 4 následující: Lexus LBX, Lexus RZ 450e, Lexus RX 350h a Toyota GR86. O nich se v následujících odstavcích trochu rozepíšu. Mimo silniční jízdy bylo možné otestovat vozy s Toyota s pohonem 4×4 také na terénní trati Polygonu.

 

Nejen 50 modelů k otestování, ale také hned několik českých premiér

Tento automobilový svátek využily Toyota i Lexus k uskutečnění hned několika premiér a čerstvých modelových novinek. K vidění a vyzkoušení zde bylo kromě již zmíněného Lexusu LBX i v exkluzivní předpremiéře a vůbec poprvé v ČR nová generace Toyota Camry nebo nová Toyota Proace Max. Otestovat dále bylo možné také novou generaci Toyoty C-HR nebo v národní premiéře modernizované Toyota Proace a Toyota Proace City.

 

Nechyběl ani bohatý doprovodný program

Součástí akce byla i bohatá expozice přestaveb užitkových vozidel a konverzí certifikovaných značkou Toyota a přehlídka příslušenství Toyota a Lexus. Na stánku Kinto One pak bylo možné získat přehled o chytrém financování pro velké firmy i drobné živnostníky.

K zážitkovým vrcholům celodenní akce patřily jízdy s dakarským závodníkem Tomášem Ouředníčkem a jeho speciálem Toyota Hilux T1+. Adrenalinovou jízdu si nenechalo ujít 80 zájemců.

V rámci doprovodného programu se návštěvníci vedle dakarského svezení mohli seznámit s exkluzivním závodním speciálem GR Yaris Rally 2 a kompletní přehlídkou sportovních vozidel řady Toyota GR. V koutku Toyota Gazoo Racing pak měli možnost absolvovat jízdu na čas v závodních simulátorech nebo zavítat do samostatné expozice historických vozidel Toyota a Lexus.

 

Lexus LBX: prémiovka za lidovou cenu

Lexus LBX je navržen speciálně pro evropský trh s cílem oslovit nové zákaznické segmenty a posílit pozici značky v regionu. Tento kompaktní hybridní crossover kombinuje luxusní provedení s cenovou dostupností a technologickou vyspělostí, což jej činí atraktivním pro mladší generace i pro ty, kteří hledají druhé auto. LBX, charakteristický svým dynamickým a moderním designem, nabízí vysokou úroveň personalizace a inovativní technologie jako autonomní dobíjení, rozšířené bezpečnostní funkce a adaptivní multimediální systémy. S predikcí prodeje 25 000 vozů v roce 2024, LBX symbolizuje snahu Lexusu o předefinování segmentu malých vozů a získání nové klientely v Evropě.

Zcela nové hybridní SUV Lexus LBX je nyní možné pořídit už za 699 000 Kč, což znamená úsporu proti ceníkové ceně 96 000 korun. Operativní leasing Kinto One je na něj připraven již za 7990 Kč měsíčně.

 

Lexus RZ 450e – první jízda s prvním elektromobilem od Lexusu

První plně elektrické SUV značky bylo navrženo od základu pro využití možností elektrifikace, což umožnilo zlepšit jízdní schopnosti a zážitek z jízdy. Tento model zdůrazňuje filozofii Lexus Electrified s cílem poskytnout radost z jízdy i budoucím generacím. RZ kombinuje kultivovanost, vynikající jízdní schopnosti a řemeslné zpracování typické pro Lexus. Mezi jeho klíčové prvky patří inovativní hnací ústrojí, volitelný systém řízení bez mechanické vazby s ovladačem „One Motion Grip“ místo tradičního volantu a nová podvozková platforma navržená speciálně pro elektromobily, která zlepšuje tuhost karoserie a snižuje těžiště. RZ tak přináší nulové emise a zároveň otevírá nové možnosti v designu a konstrukci vozidel.

 

RX 350h: velmi solidní základ modelu, na kterým prémiová značka staví

Lexus RX, nejlépe prodávaný model značky Lexus v posledních dvou desetiletích, se v páté generaci stává klíčovou součástí strategie Lexus Electrified s celosvětovým prodejem přesahujícím 3,5 milionu vozů. Nová generace RX zdůrazňuje typickou genetiku Lexus s důrazem na kvalitu, pohodlí a kultivovanost jízdy. Součástí inovací je i nový designový jazyk s vřetenovitou karoserií a zaměření na dynamický, ale zároveň elegantní a sebejistý vzhled. RX si zachovává své charakteristické rysy, ale nabízí vylepšenou jízdní dynamiku a pohodlí díky nové podvozkové platformě GA-K, která přispívá k nižší hmotnosti a lepšímu rozložení váhy. Tento model, spolu s nedávno uvedeným NX a novým RZ, symbolizuje nejsilnější ofenzivu Lexusu v segmentu luxusních SUV. RX 350h s hybridním pohonem 2,5 litru a autonomním dobíjením nabízí výkon 245 koní s akcelerací od 0 do 100 km/h za 8,0 sekundy, což představuje ekologičtější alternativu s nižšími emisemi a hospodárností, čímž zdůrazňuje závazek Lexusu ke komfortu a udržitelnosti.

 

Třešnička na dortu: konečně mé první svezení s GR86

Mé první dojmy z Toyoty GR86 odhalují, že tento model je opravdovým skvostem pro nadšence analogového řízení. S větším zdvihovým objemem a důrazem na výkon, Toyota GR86 oproti předchůdci překvapí díky upravenému 2,4 litrovému boxer motoru velmi solidním zrychlením. Z nuly na sto km/h to umí s manuální převodovkou za solidních 6,3 sekundy. Vylepšený podvozek a lehké materiály znamenají, že GR86 nabízí ještě ostřejší handling a okamžitou reakci na řidičovy pokyny, což zajišťuje vzrušující jízdní zážitek.

Design vozu dělá z GR86 nápadně agresivní a sportovně vyhlížející vůz, jehož vzhled je umocněn novými aerodynamickými prvky vyvinutými ve spolupráci s oddělením motoristického sportu.

Jak jsem si mohl v okolí Hradce Králové sám vyzkoušet, Toyota GR86 je také vozem, který dokáže poskytnout radost z jízdy nejen na závodní dráze, ale i při běžném užívání na silnici. A s výrobní dobou, která se pro Evropu pomalu blíží do svého konce, se stává tento model nejen skvělým doplňkem garáže pro nadšence, ale i potenciálně dobrým investičním kouskem. Celkově je GR86 vzrušujícím příspěvkem do rodiny sportovních vozů Toyota, který staví na bohatém dědictví značky v motoristickém sportu a nabízí opravdu autentický řidičský zážitek.

 

Toyota s Lexusem se výjimečnou akcí pro všechny cílové skupiny opravdu vyšvihly

Pro mě osobně se jednalo o naprosto něco nevídaného. Ještě nikdy jsem neviděl na jednom místě tolik různých modelů a modelových řad těchto dvou automobilek. A vzrušující doprovodný program jen ještě více podrthnul jedičnost celé akce. V podobném duchu se nechal slyšet I samotný generální ředitel Toyota a Lexus Martin Peleška:

„Ukázali jsme kompletní flotilu vozů Toyota a Lexus v rozsahu, který nemá v tuzemsku obdoby. Myslím, že se nám podařilo návštěvníky přesvědčit, že u značek Toyota a Lexus si vybere každý přesně takové řešení, které nejvíce odpovídá jeho potřebám, používání auta a preferencím, ať už jde o benzin, hybrid, plug-in hybrid, elektromobil, nebo pohon vodíkovými palivovými články.“

 

Jakub Kameníček

Sdílet: