Představení nového monopostu DS E-TENSE FE25 je jedním z klíčových okamžiků letošního podzimu. Tento vůz, který bude oficiálně debutovat na předsezónních testech ve Valencii, je výsledkem několikaleté práce týmu inženýrů DS Performance. Od pohonu až po aerodynamiku – vše bylo pečlivě vylepšeno, aby vůz přinesl nejen maximální výkon, ale i spolehlivost, která je v elektrické závodní sérii klíčová.
Technické specifikace tohoto monopostu jsou impozantní. DS E-TENSE FE25 je vybaven zcela novou pohonnou jednotkou, kterou vyvinula společnost DS Performance, a která zahrnuje měnič, převodovku a motor. Maximální výkon tohoto stroje je ohromujících 350 kW (476 koní) a pohon všech kol (v režimu 350 kW) zajistí, že monopost bude stabilní a rychlý na jakémkoliv městském okruhu, kde se závody Formule E odehrávají. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne DS E-TENSE FE25 za méně než dvě sekundy, což z něj činí jedno z nejrychlejších aut ve startovním poli.
Dalším klíčovým prvkem je elektrický brzdový systém Brake-By-Wire, který je aplikován na všechna kola. Díky tomu je možné dosáhnout maximální rekuperace energie při brzdění až 600 kW, což znamená, že přibližně polovina energie spotřebované během závodu pochází právě z rekuperace. Tento aspekt je nejen revoluční z hlediska techniky, ale zároveň přispívá k ekologičnosti závodů, která je pro Formuli E klíčová.
Jezdci DS Penske: Síla zkušeností a talentu
Za volantem nového DS E-TENSE FE25 usednou dva výjimeční jezdci. Prvním z nich je Jean-Eric Vergne, jediný dvojnásobný šampion Formule E, který se pyšní nejen rekordním počtem pole position, ale i neuvěřitelnou konzistencí výkonů. Vergne se pro DS Penske stal symbolem zkušenosti a odhodlání, a tým na jeho schopnostech hodně staví.
Druhým jezdcem je Maximilian Günther, mladý a talentovaný německý pilot, který se do týmu připojil s ambicí dosáhnout velkých úspěchů. Jeho cílem je podpořit tým ve snaze zlepšit závodní tempo a získat co nejvíce pódií. Tento jezdec prokázal svou rychlost i ve 10. sezóně, kde vynikal především v kvalifikacích.
Cíle pro sezónu 2024/2025: Zpět na vrchol
DS Penske má za sebou bohatou historii ve Formuli E, včetně dvou mistrovských titulů, 16 vítězství a více než 50 pódiových umístění. Přesto je sezóna 2024/2025 vnímána jako začátek nové éry. Tým má jasný cíl: pokračovat v excelentních výkonech v kvalifikacích (v minulé sezóně se DS Penske stal rekordmanem v počtu startů z první řady) a výrazně zlepšit závodní tempo.
S novým monopostem a silným jezdeckým složením si tým klade za cíl dostat se mezi elitu a pravidelně bojovat o pódiová umístění. Vergne a Günther mají potenciál dosáhnout tohoto cíle, ale bude to záležet na správné strategii, efektivní práci inženýrů a především na schopnosti rychle reagovat na proměnlivé podmínky, které závody Formule E často přinášejí.
Přehled závodů: 17 zastávek po celém světě
Sezóna 2024/2025 Formule E slibuje být napínavá. Mistrovství světa ABB FIA Formule E začne 7. prosince 2024 v brazilském Sao Paulu a přinese celkem 17 závodů na různých městských okruzích po celém světě. Tým DS Penske bude mít dostatek příležitostí ukázat svůj potenciál a bojovat o návrat na vrchol.
Vstup do sezóny je vždy plný očekávání a napětí, a DS Penske si dobře uvědomuje, že jejich úspěch bude záviset nejen na technice, ale i na týmové práci, spolupráci mezi jezdci a rychlé adaptaci na nové výzvy.