Renault Talisman oficiálně představen pro český trh!

Renault Talisman oficiálně představen pro český trh!

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Nová vlajková loď od francouzské značky Renault bez pochyby vzbudila velké emoce napříč celým automobilovým spektrem. Světovou premiéru si vůz odbyl poměrně nedávno na letošní frankfurtské motorshow. My jsme dnes měli možnost vůz shlédnout v oficiální české premiéře. Jak jsme byli tuzemským importérem informováni, my v ČR máme možnost jako jedni z prvních a ne-li vůbec první si premiéru odbýt. Na samotné prezentaci se vůbec nešetřilo se superlativy. Na začátku nás generální ředitel značky ubezpečil o novém designovém směru značky, který však modely zcela nesjednocuje: „Nebude možné se podívat do zrcátka a nerozpoznat, jaké cenové kategorie je vůz naší značky jedoucí za vámi“ oznamuje Zdeněk Grunt. Asi nejdůležitější fakt, který všichni napjatě očekáváme je základní cena a kompletní ceník. Ten však bohužel v rámci představení zveřejněn nebyl, neboť ani domácí země Francie neoznámila oficiální ceny, a ta má hold prostě přednost.

 

První dojmy

Samozřejmě první dojem asi na všechny z nás dělá vzhled vozu. Ten je u Talismanu tak, jak naznačovali nedávno představené modely Kadjar a Espace, velmi vyzývavý a můžeme jej považovat za určitý směr vpřed. Nemůžeme jednoznačně říci, zda je design dobrý nebo špatný, ale na nás rozhodně zapůsobil. Druhou složkou prvního dojmu je usednutí za volant. V našem případě však jen staticky, jelikož první novinářské vozy budou k dispozici až začátkem prosince. K interiéru bych použil jedno pojmenování, a to „hodnotný“. Slovo, které jsme dřív u Renaultu příliš neslýchali, se teď vůbec nemusím bát použít, jelikož interiér celkově velmi dospěl. Skvělá jsou příplatková masážní perforovaná kožená sedadla, která jsou opravdu luxusním prvkem. Posaz za volantem je ideální. Jednoznačně velké plus musím udělit audiosystému. Středový 8“ displej je první nápovědou k intuitivnímu ovládání, druhou je „ovládací prvek“ na středové konzoli, který opravdu funguje a má v autě smysl. Dalšími superlativy prošel i reprosystém, který je za příplatek vybaven 13ti reproduktory. Od základu je kompletně vyvinut ve spolupráci se společností Bose individuálně pro model Talisman.

 

Nabídka

Hodně se mluvilo také o prostoru. Dle vnějších rozměrů můžeme řadit Talismana do spíše větších vozů střední třídy. Díky tomu nabízí verze sedan 608 litrů základního objemu zavazadlového prostoru, což je nejvíce ze všech sedanů střední třídy. Páté dveře (verze liftback) už u Renaultu čekat nemůžeme. „Pro zájemce o páté dveře nabízíme alternativu v podobě verze Grandtour, která bude k dispozici již od jara příštího roku“ na dotaz uvádí produktový manažer automobilky. S velkým objemem kufru nelze po osobní zkušenosti než souhlasit. Zkoušeli jsme ale i vnitřní prostor. Na předních sedadlech skvělý. Na zadních sedadlech na etalon vnitřního prostoru v dané třídě, české Škody Superb, bohužel ani Renault nemá, celkově to ale není vůbec špatné. Kde jsme se ale všichni přítomní lehce pozastavili, byla oblast motorů. Jako základní bude použit diesel o objemu 1,6 litru a výkonu 110koní. V nabídce, alespoň ze začátku, bude pouze silnější verze se dvěma turby o výkonu 160koní, která je bez pochyby dobrým motorem, nicméně zatím automobilka nenabídne žádnou silnější variantu, jež bývá u konkurence často vyhledávána. Benzínové nadšence může potěšit opět 1,6ka se 150ti či 200 koňmi. U benzínu se však budeme muset spokojit jen s jinak fantasticky fungující 7-mi stupňovou automatickou převodovkou EDC. V nabídce nás může potěšit nový systém 4CONTROL, díky kterému umí tento vůz zatočit na stejném poloměru jako model Clio. Těšíme se také na nový systém adaptivního nastavení tlumičů, který je propojen s mnoha dalšími funkcemi vozidla a umí celý vůz nastavit na vaši aktuální náladu. Nabídka pohonu všech kol zatím bohužel není v plánu. K dostání bude mnoho komfortních a bezpečnostních asistentů, od adaptivního tempomatu, přes automatické parkování, čtení značek a automatická dálková světla, až po hlídání mrtvého úhlu.

 

Bude úspěšný.?

Talisman bude rozhodně zajímavé auto, na které se moc těšíme. Hodně teď záleží na nastavení ceny, kterou netrpělivě očekáváme každým dnem. Hodně také napoví první testy na přelomu roku. Musíme uznat, že se Renault snažil. Oproti Laguně i Latitude před námi stojí úplně nový vůz, což je v době představování nových modelů, které jsou vlastně jen facelifty, opravdu ceněné. Tak uvidíme, až čas ukáže, jak moc se auto jako celek všech pracovníků značky povedlo.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..