Opel ve velkém stylu přiváží do ČR novou Astru ST – nechyběly úkoly ani zábava
Autor: Michaela Rubešová · Fotografie: Opel (O Automobil Import, s.r.o.)Teď se dá říci, že již pravidelně české zastoupení značky Opel při příležitosti oslav nového roku připravuje setkání s námi, motoristickými novináři, a to při příležitosti přivítání nějaké té novinky. Letos tomu nebylo jinak. V zajímavých prostorách fotoateliéru v Holešovicích na nás čekaly vystavené dvě Astry. Model, který je všem tolik známý, přivezl Opel vůbec poprvé v současné generaci v prodloužené verzi označované jako Sports Tourer. Během večera jsme spolu s ním mohli také soutěžit. To vše, především pak ale představení novinky a ceníkových cen, přinášíme právě dnes.
Před tím, než klání týmu začalo, proběhla krátká prezentace, abychom se s vozy seznámili. Leč model stojí na základech platformy sdílené se sesterskými značkami koncernu Stellantis, povahou ani designem by příbuznost k Peugeotu 308 SW na první pohled málokdo odhadoval. Svou konzervativní formou, ale stále s nadčasovým vzhledem, cílí na zákazníky jiných značek. Přímou konkurencí pro ni je totiž Škoda Octavia Combi anebo také Hyundai i30, nejprodávanější vozy v segmentu na českém trhu.
Kolik bude stát?
Nová Astra ST, jejíž první kusy teprve přijíždějí do Čech (k českým dealerům), svůj ceník již měla. Na tiskové akci pak bylo uvedeno, že na českém trhu bude začínat v základní verzi s motorem 1.2 Turbo a výkonem 81 kW na 599 tisíc korunách vč. DPH. Kdo by si chtěl dopřát to nejlepší z nejlepších, což je výbava GS se sportovními prvky a motorem 1.5 CDTi (96 kW), musí počítat už s 799 tisíc Korun. V nabídce je také plug-in hybrid, který startuje s cenou od 989 tisíc Kč. Částky jsou to poměrně vysoké, ale při pohledu na současnou situaci na českém trhu, se nelze ničemu divit. Zdražovalo se všude, i u tuzemské automobilky Škoda, a vzhledem k bohaté základní výbavě a dostupné technice nelze Astru za zvolenou cenovou politiku vyloženě kritizovat.
„S novým kombi Astra Sports Tourer vyjíždí Opel do nové epochy – epochy elektromobility, digitalizace a vzrušujícího stylingu,“ říká šéf automobilky Opel Uwe Hochgeschurtz a dodává. „Astra ST ukazuje, jak dokážeme navázat na naši tradici výroby kompaktních kombi a propojit ji s nejmodernějšími technologiemi, jako je například Plug-In hybridní pohon. Se skvěle vypadající Astrou Sports Tourer určitě přitáhneme k naší značce další nové zákazníky.“
Spousta prostoru
Co se týká ostatních funkcí nebo vzhledu, kombíková Astra vypadá na první pohled úplně stejně jako hatchback. Potěší ale delší rozvor náprav, který činí 2732 milimetrů. Zato celková délka vozu je nižší o 60 milimetrů než u předchozí generace. To nejdůležitější, co Astra ST může nabídnout, je kufr. Do něj se vejde 608 litrů (548 u plugi-nu) objemu. S prostorem si také můžete hrát díky dvouúrovňové podlaze zavazadlového prostoru a možnosti sklopit zadní sedačky v poměru 40:20:40. Po jejich sklopení vznikne prostor o objemu až 1634 litrů.
V kabině před řidičem se nachází již známý Pure panel. Skrze něj se dá nastavit řada parametrů. Avšak klimatizace se ovládá stále pomocí ovladačů, není tedy integrovaná do prostředí dotykové obrazovky. Připojení telefonu přes Apple CarPlay nebo Android Auto je možné bezdrátově. Zapomenout nesmíme ani na pohodlné a oceněními ověnčené AGR sedačky.
Nový Opel Astra přijíždí do ČR: první svezení nás opravdu překvapilo
Dost teorie, pojďme se bavit
Součástí prezentace byla také zábava. Kromě dobré jídla a pití jsme po celý večer v týmech plnili úkoly, za které jsme pak dostali odměnu. Zastávek k cíli bylo šest, ne vždy zrovna jednoduchých. Ostatně kdy naposledy jste hráli pivní ping pong? Zkušenosti ze studia vysoké školy se v tomto případě tedy zužitkovaly. Poté jsme přešli na ochutnávání jídla se zavázanýma očima, pouštěli do sebe elektřinu a hráli fotbálek. Nechyběla ani rychlostní soutěž o tom, který tým za určený čas nejvíce nafoukne pneumatiku. Zde nám štěstěna příliš nepřála, protože nám při závěru praskla pumpička a významná dávka vzduchu unikla do okolí. Méně šťastní jsme byli také při skládání krabiček do zavazadlového prostoru Astry ST, vítězství nám vyfoukl tým Opelu, který to má, jak vidno, v rukou i odhadu! Uvidíme ale, jak to s Astrou ST bude vypadat, co se prodejního úspěchu týče. My se už teď těšíme na první klasický test, který se vám pokusíme zprostředkovat co nejdříve.
Michaela Rubešová