Nový Peugeot 508: co dnes znamená prémiová třída?
Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr BahenskýBohužel jsem letos musel vynechat ženevský autosalon, kde bylo ono slavné představení vlajkové lodě francouzské automobilky. Honza tenkrát přijel s hodnocením, že nová 508 je opravdu bomba a že se na ní velmi těší. Z fotek jsem měl podobný názor. Vždyť vypadá tak krásně. Ovšem virtuální realita někdy klame, a proto jsem se těšil až se potkáme tzv. face to face. Dnes se tedy spolu setkáváme a z mých úst je slyšet jen prosté: „Wau“. Láska na první pohled? Ano, proč ne. Ovšem hned mě napadá první otázka. Když se vyskytne v „segmentu pro smrtelníky“ takový vůz, proč bychom si měli kupovat ty prémiová auta? O tom ale třeba až příště. Dneska si jdeme představit asi to nejhezčí, co nám Peugeot mohl nabídnout…
Oproti předešlé generaci je to opravdu změna!
Je to už skoro dva roky, co jsem testoval předešlou generaci pětsetosmičky. Ačkoliv mě vůz ohromil svými jízdními vlastnostmi, design se mi zdál spíše jako průměrný. S autem jsem zapadl do davu a nemusel se bát, že budu viděn. Dnes ale automobilka udala jiný směr. Skoro se mi zdá, že filozofie k dnešnímu modelu chce, aby si lidé ukazovali prstem a všímali si vás. Zadní drápy lva, které jsou plně LED a při otevření mají svůj světelný podpis, vypadají trochu jako od Audi. Zepředu si můžeme všimnout u masky chladiče klasickéhoznaku Peugeotu a na kapotě nápisu 508. Nejvýraznější je ale nejspíše protáhlé světlo, jež dodává dnešnímu exempláři tu pořádnou dávku extravagance.
Jízdní vlastnosti?
Na krátké testování jsem si vybral 508 ve výbavě GT line, což je taky vůbec nejvyšší možná volba (pokud nepočítáme samostatně stojící 508 GT). V této verzi máte hned několik možností motorizace, ale všechny spojené s 8-stupňovou automatickou převodovkou. Můžete zvolit jediný benzinový motor o výkonu 180 koní, který jsem na dnešní jízdu vybral já Další alternativou už jsou dieselové motory. Slabší nabízí výkon 160 koní a ta nejsilnější nafta poté stejný výkon jako benzínový kolega, vůbec nejslabší základ nabídky tvoří ve výbavě Active 130 koňová 1.5 BlueHDi. Cena GT line startuje na 930 tisících. Je to hodně nebo málo? To už nechám na vás. Pojďme se vrátit ale k naší dynamické jízdě. Už před samotným nastartováním jsem byl hodně nadšený. Sedl jsem do auta, nastavuji si sedačky, volant a připravuji se na to, až opět špatně uvidím na přístrojovku. (Snažím se sedačku a volant vždy dát co nejníže a vždy vidím špatně na tachometr) Stal se zázrak. Volant je nyní tak nízko a digitální přístrojová deska tak nahoře, jak bych to přesně potřeboval. Uvědomím si, že se nejspíše budu hodně bouchat nohama o volant, ale není tomu tak. Možná bych dokázal sedět ještě o pár čísel dole, ale já jsem v tomhle asi trochu jiný. Startuji a vydávám se na cestu. Zkouším novou převodovku, kterou nám francouzská automobilka nabídla a když jej nechám řídit samotný, nevidím žádný problém. Řadí plynule, možná trochu později než bych řadil já, ale necuká a jízda je díky tomu plynulá. O pár kilometrů dál je krásná cesta plná zatáček, a tak se rozhodnu prověřit onen„radikální“ fastbackprověřit. Přepínám do manuálního řazení, zapínám režim sport a přislapuji plyn. Nyní už se setkávám s drobným zaváháním. Auto mě při přeřazování nechce moc poslouchat. „Chci tam dvojku,“ a Peugeot mi odpovídá „Ne, nechceš.“ Trošku s tím bojuji, ale nakonec mi tam tu dvojku hodí. Podvozkově jsem byl spokojený. Nyní už nechám auto odpočinout a jdu na jízdu v klidu. Co mi tedy nabídne kromě toho příjemného posezu? Tak především můžu zmínit masážní sedačky, jež stále nejsou jako od vaší masérky, ale přeci jenom na komfortu rozhoděn přidá. V autě mám i vylepšené reproduktory FOCAL, které bych vám rád zhodnotil, ale nejsem jako moji ostatní kolegové, kteří si hrají s vyvážením basů atd. Dle mého laického sluchu reproduktory hrají krásně a nahlas, bez čitelného ruchu. Auto jako takové je velmi tiché (pokud tedy nepřepnete do režimu sport, kdy ale je slyšet zvuk z reproduktorů), a to i od vcelku komfortního podvozku. Krásně tlumí nerovnosti.
Závěrem: opravdu už prémiová třída?
Vzhledově rozhodně ano! Kdybyste potkali designéry francouzské automobilky, dojděte za nimi a poděkujte jim. Tenhle vůz by za hřích stál. Opravdu ano. i-Cockpit je také jeden z těch krásných interiéru, které ve svých vozech budete nalézat rádi. I po roce a kousku, kdy jsme se s tímto stylem interiéru mohli seznámit na představení 3008 jsem byl hodně unešený a stále zůstávám.. Obzvlášť, když jsem si konečně nastavil sedadlo i volant k obrazu svému, ve mě byly pocity nadšení opět obnoveny. Bohužel do prémiovky to stále není. Z dnešního testování odjíždím ale velmi potěšen, protože si můžu dovolit říci jednu věc, za kterou se podepíši. Dnes už nikdo nevyrábí vyloženě špatná auta a Peugeot dnes vyrobil auto, které už má hodně blízko k dokonalosti. Nedostatky jsou jen opravdu drobné a já můžu dělat, jako bych je neviděl.
Petr Bahenský
Technická specifikace
motor | |
Model | 508 SW 1.6 PureTech 180 |
Výkon | 133 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální točivý moment při otáčkách | 1900 RPM |
Zrychlení 0-100km/h | 8 s |
Max. rychlost | 225 km/h |
Palivo | Super 95 |
Válců | 4 |
Maximální výkon při otáčkách | 5500 RPM |
Převodovka | Automatická převodovka |
Převodů | 8 |
Vstřikování paliva | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Objem | 1598 ccm |
Ventily | 4 |
Ekonomie provozu | |
Kombinovaná spotřeba (WLTP) | 6 l/100km |
Velikost nádrže | 62 l |
Emisní norma | Euro 6d-ISC-FCM (WLTP) 36AP-AR |
Start-Stop systém | Sériové vybavení |
Velikost pneumatik | 215/55R17W |
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) | Sériové vybavení |
Typ TPMS | přímé měření (senzor) |
hmotnost | |
Povolená celková hmotnost | 2027 kg |
Prázdná hmotnost (EU) | 1505 kg |
Přívěs s brzdami | 1600 kg |
Náklad | 522 kg |
Přívěs (bez brzd) | 745 kg |
modelová řada | |
Název generace | F |
Uveden | 10/20 |
Dveře | 5 |
Karoserie | Kombi |
Třída vozidla | Střední třída (např. řada 3) |
rozměry | |
Délka | 4778 mm |
Rozvor | 2793 mm |
Šířka | 1859 mm |
Prostor pro zavazadla | 530 l |
Objem zavazadlového prostoru (zadní sedadla sklopená, od dna k stropu) | 1780 l |
Max. zatížení střechy | 80 kg |
Výška | 1420 mm |
Průměr otáčení | 10 m |
Sedadla | 5 |
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.