Nový Land Rover Defender poprvé v Čechách: je moderní i ikonický!

Nový Land Rover Defender poprvé v Čechách: je moderní i ikonický!

Není tomu tak dávno, co se finálně zavřeli brány letošního IAA, tedy motorshow Frankfurt 2019, kde jsme samozřejmě byli přítomni i my, redaktoři magatínu MOTORVIZE.cz. A stánek Land Roveru jsme si samozřejmě nemohli nechat ujít, ostatně to se můžete dočíst i v reportáži kolegy Jakuba Kameníčka. Defender jako takový ale není v automobilovém světě žádnou novinkou, pozici „terénní ikony“ si vyšlapával pomalu a postupně už od roku 1983 nebo spíše 1990, kdy došlo k vůbec prvnímu použití jména „Defender“ pro terénní vůz značky Land Rover. Tehdy šlo především o hodně pracovně orientovaný vůz, tím mířím samozřejmě k naprosto vytříbeným jízdním vlastnostem v těžko prostupném terénu. Na odkaz svých předchůdců se snaží nová generace navázat, a to snad všemi možnými směry. Zachovány by měly být především skvělé terénní schopnosti. K tomu se samozřejmě váže i ikonický design nebo spíše základní silueta celého auta. Zbytek už ale dostává nádech moderny a nové funkcionality. O důležitosti nového modelu tak není vůbec žádných pochyb a i když má jen relativně omezenou cílovou skupinu (tohle vozítko si narovinu na městské popojíždění pořídí už opravdu jen blázen), automobilka do něj vkládá hodně nadějí. I proto zvolila naprosto adekvátní prostředí a hlavně příhodného moderátora pro jeho první představení v tuzemsku. Není navíc zvykem, že by se novinky prezentovaly takhle rychle v jednotlivých zemích hned po světové preméře. Land Rover ale nenechal nic náhodně. Jeho představení se ujal dlouholetý fanoušek automobilky i majitel vyšperkovaného předchůdce právě dnes představovaného auta a velmi úspěšný herec, Hynek Čermák! Tak Hynku, Viléme a Jarmilo, jdeme se na něj podívat…

Účelný design

Díky působivé siluetě zůstává nový Defender jasně rozpoznatelný. Minimální převis karoserie vpředu i vzadu poskytuje výborné nájezdové úhly. Designéři značky Land Rover transformovali prvky typické pro původní Defender do 21. století. Jde například o malá okna na bocích střechy, zadní dveře otevírané do strany nebo o rezervu umístěnou na nich, která byla pro originál tak typická.

Charakter původního Defenderu byl využit také v interiéru. Běžně skryté části základní karoserie nebo šrouby jsou zde odhalené. Jednou z řady inovací je také volič převodovky umístěný na palubní desce. Díky tomu může být mezi dvojicí předních sedadel ještě třetí sklopné sedadlo. Výsledkem jsou tři místa vedle sebe, přesně jako tomu bylo u původních modelů Land Rover. Land Rover Defender 110 proto nabízí pět nebo šest míst, respektive uspořádání 5+2. Prostor pro zavazadla za druhou řadou sedadel má objem 1 075 litrů. Po sklopení druhé řady to je dokonce 2 380 litrů. Defender 90 bude schopný i při délce kompaktního hatchbacku odvézt až šest osob.

 

Definice odolnosti

Platforma D7x automobilky Land Rover připravená pro extrémní použití je založena na lehkém hliníkovém monokoku. Novinka je třikrát tužší než tradiční řešení založená na žebřinovém rámu. Vznikl tak perfektní základ pro zcela nezávislé zavěšení kol s odpružením vzduchovými nebo vinutými pružinami, který zároveň umožňuje instalaci elektrifikovaných pohonných jednotek.

 

Expert pro jízdu v terénu i na silnici

Šířka schopností odlišuje nový Defender od většiny ostatních. Stálý pohon všech kol a redukční převodovka, mezinápravový diferenciál a na přání dodávaný zadní diferenciál vybavený elektronicky řízenou uzávěrkou zajišťují perfektní jízdu ať už v měkkém písku pouště, mrazivé tundře arktické oblasti nebo kdekoliv jinde.

S novou generací modelu Defender přichází nastavitelný systém Terrain Response umožňující zkušeným řidičům individuální nastavení vozu dokonale odpovídající konkrétním podmínkám. Méně zkušení řidiči mohou díky inteligentní funkci Auto ponechat rozpoznání terénu na automobilu a ten následně sám upraví své nastavení.

Nová platforma umožňuje světlou výšku podvozku 291 mm. Defender 110 tak nabídne (v nastavení Off Road) přední nájezdový úhel 38°, přechodový úhel 28° a zadní nájezdový úhel 40°. Brodivost 900 mm je doplněna o program Wade zahrnutý do systému Terrain Response 2. Ten přináší řidičům při projíždění takto hlubokých brodů patřičnou jistotu.

 

Motorová paleta: moderní benzíny i diesely

Při vstupu vozu na trh bude paleta zážehových jednotek zahrnovat čtyřválcový motor P300 a výkonný šestiválec P400 vybavený mild-hybridní technologií (MHEV). Zákazníci si mohou vybrat také z dvojice čtyřválcových naftových motorů D200 a D240. V obou případech je spotřeba paliva pouze 7,6 l/100 km a produkce emisí 199 g/km (NEDC).

Nízké spotřeby paliva se podařilo dosáhnout díky inovativním technickým řešením, jako je například zcela plochý podvozek. Ten zlepšuje aerodynamiku (pouze 0,38 Cd) a je u všech dostupných variant Defenderu.

 

Technologie 21. století

Stejně jako je nový Defender odolný, je také vybaven moderními technologiemi. Spolu s tímto novým modelem přichází nový multimediální systém Pivi Pro značky Land Rover. Nová generace dotykového displeje je intuitivní a uživatelsky přívětivější, pro nejpoužívanější funkce vyžaduje méně úkonů a nabízí téměř bezprostřední odezvu.

Defender nastupující generace navíc posouvá technologii vzdálené aktualizace software na novou úroveň. Tímto způsobem je totiž možné aktualizovat čtrnáct individuálních modulů. Vůz stáhne potřebná data, zatímco zákazník bude spát doma nebo na nějakém velmi vzdáleném místě. Defender se tak bude v průběhu času zlepšovat bez toho, aby bylo nutné navštěvovat dealera značky Land Rover.

 

Už nyní připravený pro první zákazniky

Nabídka výbav zahrnuje úrovně Defender, S, SE, HSE, First Edition a vrcholnou variantu Defender X. Zákazníci si navíc budou moci vůz dále upravit přesně podle svých představ pomocí čtyř paketů: Explorer, Adventure, Country a Urban. Každý paket vtiskne Defenderu díky speciálně vybraným prvkům odlišný charakter. V průběhu prvního roku výroby bude k dispozici navíc unikátní provedení First Edition.

Zákazníci si mohou dokonce objednat ochrannou fólii Satin Protective Film, díky které bude lak ještě odolnější. Plně recyklovatelná folie neobsahující žádná rozpouštědla pomůže ochránit vůz před vším od škrábanců na parkovištích až po škrábance od větví. Dostupná bude v rámci továrního příslušenství v barvách Indus Silver, Gondwana Stone a Pange Green. Kromě ochrany nového laku poskytne také unikátní moderní vzhled.

K nové generaci modelu Defender lze kromě základních paketů pořídit další tovární příslušenství. Nabídka těchto prvků je nejširší, jakou kdy Land Rover k nějakému svému modelu připravil. Dostupné je všechno možné od dálkově ovládaného navijáku, přes střešní nebo nafukovací boční stan, až po tažná zařízení a různé střešní nosiče. A já už si dovolím jen doplnit, že během několika následujících týdnů dojde ke spuštění sériové výroby novinky a dodání prvních zákaznických kusů je plánováno na přelom roku 2019 a 2020. Pokud se nemůžete dočkat, nejste v tom sami. I my se těšíme na první klasické redakční testy, v rámci níž jej i my podrobíme drobnohledu a prověříme pro vás snad i většinu důležitých parametrů.

 

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..