Test: Opel Vivaro L1H1 Van 1.6 CDTI, soutěžte a vyhrajte účast na jednom z dalších testů!

Test: Opel Vivaro L1H1 Van 1.6 CDTI, soutěžte a vyhrajte účast na jednom z dalších testů!

Autor: Lukáš Jeřábek · Fotografie: Lukáš Jeřábek

Opel Vivaro L1H1 Van 1,6 CDTI

Vivaro jsme otestovali z více stran a co nás nejvíce zajímalo, byl samozřejmě nákladový prostor, do kterého jsme se pokusili dostat co nejvíce pneumatik a jejich počtem jsme byli opravdu překvapeni. Pod článkem jsme si pro Vás na toto téma připravili exkluzivní otázku a za měsíc vylosujeme jednoho šťastlivce s co nejpřesnějším tipem, který se s námi bude moci v budoucnu zúčastnit jednoho z testů. Další věcí, co nás překvapilo u této dodávky, byla možnost naložení předmětu až čtyřmetrové délky, což je umožněno otvorem do prostoru kabiny.

Nové motory: Stačí na velkou dodávku motor o objemu pouhých 1598 cm3??

Opel potažmo Renault se rozhodli jít pro užitkové vozy cestou stále více a více populárního downsizingu. Je to však v tomto segmentu vůbec možné? Do nedávna jsme byli přeci jen zvyklí u těchto vozů vídat motory o objemu minimálně 2000ccm. Vyrovnají se tedy nové, moderní motory z dílny motorářů Renault starším, objemnějším motorům? Jako papírový parametr/fakt bych použil srovnání točivých momentů, které jsou u dodávek asi tím nejdůležitějším z hlediska motorů. Vivaro v minulé generaci, s motorem 2.0 CDTI a s téměř identickým výkonem (84kw) mělo točivý moment 290Nm dostupný od 1600 ot/min. Nové Vivaro má v naší specifikaci, tedy v motoru 1.6 CDTI (85kw) točivý moment o 300Nm dostupný od 1750 ot/min. Papírové parametry tedy pro nový model a hlavně nový typ motorů nevypadají vůbec špatně. Jak je to v realitě? Stále vůbec né špatně. Nemáme sice možnost otestovat starý model proti novému, nicméně jsme byli s naším vozem, co se týče jízdních výkonů velmi spokojeni. Co se spotřeby týče, nemůžeme říct ani zde, že by se to motorářům nepovedlo. Pohybovali jsme se na průměru okolo 7l/100km, což na 2 tunovou dodávku není vůbec špatné. Jedinou pochybností zůstává životnost na první pohled předimenzované „šestnáctky“. Opel na tuto pochybnost odpovídá v základu dostupnou 5letou zárukou na 150 000km právě na motor a další nejdůležitější díly (rozvodovka a převodovka). Tak uvidíme.

Nové technologie už i pro segment užitkových vozů, jak moc jsou použitelné?

Z nových technologií jmenujme novou navigaci s dotykovým displejem, LED denní svícení či bezklíčové odemykání. Ne asi úplně nejnovějším prvkem je možnost volby ekonomického režimu jízdy. Po stisknutí až „magicky“ zeleně vzhlížejícího tlačítka EKO se stane jakýsi převrat v motoru a spotřeba pak jde překvapivě rapidně dolů. Bude asi ještě chvíli trvat, než si uživatelé těchto vozů a to zejména ve specifikaci Van vyrobených, zvyknou na používání těchto „vymožeností“. Chtěli jsme alespoň tedy zmínit možnost si za tyto prvky připlatit už i v tomto segmentu a jejich přítomnost považujeme za pokrok a velmi ji oceňujeme.

Závěr:

Pořád zde píšeme o dodávce. Proč tuto myšlenku zavádíme? Je to právě z toho důvodu, že i samotný test je trošku odlišný od toho „běžného“. Testují se zejména jiné parametry a tím klíčovým se pro nás stal asi ne překvapivě (v tomto segmentu) nákladový prostor, který jsme otestovali plným naložením pneumatik. Neváhejte a zúčastněte se tedy naší ankety a vyhrajte možnost otestovat s námi jeden z dalších vozů!

 

Lukáš Jeřábek

 

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..