Minireportáž: první sraz přátel aut 2020

Minireportáž: první sraz přátel aut 2020

Autor: Jiří Simon · Fotografie: Jiří Simon

Fanoušci plechových krasavců se scházejí, tedy spíše sjíždějí, po celém světě, a je tomu tak i u nás. Letos nám omezení nedovolila sejít se dříve, a tak první letošní sraz nejen pražských petrolheadů připadl na první středu v červnu. Akce, která původně začala jako sraz pár známých s nadupanými hezkými auty na malém parkovišti u nejmenovaného servisu na pražském Chodově, se postupem času rozrostla tak, že už jsme se na zmiňované parkoviště nevešli. Organizátor Petr H. nakonec přestěhoval setkání na parkoviště u obchodního domu Kika v Čestlicích. Já se jí poprvé zúčastnil před cca třemi lety, a to s právě testovaným BMW 325d. Od té doby, pokud to jen trochu jde, se snažím vždy dorazit. Trochu mě mrzí, že jsem se nezúčastnil loni na podzim, protože z pořízených fotek usuzuji, že šlo o povedenou „párty“. O to víc jsem si nemohl dnešní sraz nechat ujít. Takže pěkně naleštit Adama (můj vlastní Opel Adam S) a hurá kouknout na auta a pozdravit se s lidmi, kteří mají stejnou úchylku jako já – voní jim vůně benzínu. Pravda – se svým mazlíkem z kategorie microsport budu na parkovišti plném šesti a osmi válců určitě účastník s mnoha NEJ – nejmenší, nejnižší výkon, nejmenší motor… Ale zase mám jistotu, že druhé takové tam určitě nebude. Takže sbalit notebook, zamávat kolegům v kanclu a místo domů hurá do Čestlic…

 

Příjezd a zmínka o několika exponátech

Při příjezdu na parkoviště jsem už viděl řadu nablýskaných aut, objel jsem je do kolečka a zaparkoval proti subaru BRZ v limitované edici BRZ edition (které by určitě potěšilo i mého kolegu z práce). Na parkovišti mimo to stálo krásné černé Porsche, Nissan 370z, Fiat 124 spider nebo BMW M3 cabrio. Asi největší poprask pokaždé vzbudí příjezd tmavěšedého Fordu Mustang Shelby, který má po všech úpravách okolo jednoho tisíce koní. Jeho přiblížení už dlouho dopředu oznamuje řvoucí osmiválec. První otázka všech přítomných na majitele této bestie zněla: „tak co jsi do Shelbyny dodělal naposledy“. Jako každý správný nadšenec se řidič usměje a odpovídá „nic velkého, jen vstřikování methanolu do motoru“ a pak následovala ukázka, z čeho se úprava skládá a co přináší. No jednoduše řečeno, tento Mustang je opravdu neuvěřitelný. Nakonec se nás sešlo asi 20, největší zastoupení měly zástupci značky BMW. Já osobně jsem se nejvíce kochal bílou M4. Následovaly Fordy Mustang, ke kterým se ještě přidala červená pětidvéřová Fiesta ST. Ústředním tématem diskuzí byly samozřejmě auta, a to především ta neobyčejná auta. Slova jako hybrid nebo downsizing zde padala pouze v hanlivém kontextu, asi nejvíc mě pobavila diskuze o koupi Dodge Challanger, při níž jsme se snažili vybrat motorizaci. Když padla řeč na 3.6 V6, pohledy a reakce se nesly v duchu „neee 3.6ku né, to chce V8 Hemi, neblbni“ a ty mě opravdu pobavily. Někteří z účastníků s sebou měli i potomky. Je dobré alespoň občas vidět, že povídačky o nezájmu mladší generace o auta (a jejich vnitřnosti ve smyslu, jakým se o nich baví petrolheadi), jsou zatím jenom fámy.

A závěrem?

Účast sice nebyla úplně nejhojnější a nakonec nás rozehnala dešťová přeháňka, považuji však za velmi fajn vidět známé tváře a hlavně jejich krasavce. Probraly se zde úpravy jednotlivých aut, ať už hotové nebo plánované. Už teď se těším na další setkání (na podzim), pokud nám to situace dovolí. A když by se někdo ze čtenářů motorvize chtěl takovéto akce zúčastnit, zkusíme mu zajistit pozvánku, hned jak budeme vědět termín a místo konání. Stačí napsat na náš mail. J

 

Jirka Simon

Sdílet: