Zdroj úvodní fotky: DS Automobiles (C Automobil Import, s.r.o.)
Krása střídá nádheru. Francouzská automobilka přivezla modernizovanou DS 3

Krása střídá nádheru. Francouzská automobilka přivezla modernizovanou DS 3

Autor: Michaela Rubešová, DS Automobiles (C Automobil Import, s.r.o.) · Fotografie: Michaela Rubešová

DS automobiles je noblesní prémiová značka, a tak není divu, že se česká prezentace omlazené DS 3 konala na půdě kulturního místa. Kromě novinky byly k vidění v Hauch Gallery také umělecké vázy od nadějného a mladého sklářského designéra a výtvarníka Františka Jungvirta. Svou návštěvou nás poctil také zpěvák Timmy White. Oba muži jsou ambasadory značky. Zpět ale k hlavnímu lákadlu, nové DS 3 a jejím novinkám. Čím vším osloví její benzínová, dieselová či plně elektrická varianta, která navíc dostala významná technická vylepšení, díky nimž je agilnější, úspornější a s vyšším dojezdem ještě schopnější?

 

Módní doplněk i životní standard

První, čeho si na novince lze všimnout, je přepracovaná přední maska chladiče, která je doplněna černými nebo chromovanými diamanty. Tu ještě doplňují DS Wings, které propojují masku se světlomety. LED světla jsou součástí již základní výbavy. Mají moderní zpracování. Za příplatek si lze pořídit lepší Matrix LED Vision s inteligentním automatickým ovládáním dálkových světel.

Co je dále nového oproti původní verzi? Je to například nárazník, který se přepracoval, aby se zvýšila aerodynamika vozu. Tuto novou účinnost demonstrují aerodynamické profily rámující spodní mřížku sání vzduchu. Pozornost je také věnována detailnímu zpracování znaků na masce chladiče a kapotě, které jsou doplněny motivem Clous de Paris a v závislosti na modelu jsou k dispozici v různých odstínech. Nová jsou také kola, která mají jiný design a jsou k dispozici se 17 nebo 18 palci. Při starém zůstaly neviditelné vnější lišty oken a zapuštěné kliky dveří. Nechybí ani pro tento model typická žraločí ploutev.

Elegantní DS 3 si lze vybrat hned v sedmi odstínech karoserie, včetně dvou nových perleťových lakování. Mezi ně patří i Červená diva. Ta má nahradit populární Wild Rubis, která udělala velké halo na autosalonu v Šanghaji v roce 2013.

„Inspiraci jsme čerpali ze šperkařství a zpracovávání drahých kamenů. Klenot se od šperku liší svou vzácností a nápadnou krásou. Studovali jsme proto intenzitu barvy rubínů s cílem rozvinout smyslnost červené, jakou mají jablka v rudém karamelu a kandované višně. Naší ambicí bylo najít barvu, která odhalí charakter, hloubku a sytost a zároveň přidá jiskřivost, která vyvolá emoce,“

řekla Lisa Grangeon-Coudert (Designérka divize Barvy & Materiály).

 

Precizní zpracování interiéru

Je už standardem, že kabina vozidla je precizně zpracovaná a doplňují ji kvalitní materiály i chytré technologie. Vývojáři se svým způsobem inspirují u francouzských luxusních značek. Tohle know-how pomáhá vytvořit exkluzivní atmosféru nejen za volantem. Ať už se jedná o kůži Nappa, perleťové prošívání nebo gilosovaný vzor Clous de Paris. V modernizovaném modelu je tak plno nových věcí. Je to například volant, který obsahuje ovladače pro ovládání asistenčních systémů řízení i infotainmentu. Pro automat se také přidala pádla pod volantem. Nový je i středový displej o úhlopříčce 10,3 palců. Na sedadla se použila inovativní pěna s vysokou hustotou, díky které je sezení mnohem komfortnější. Přední sedadla se navíc dají objednat v elektrickém nastavení a také s oblíbenou masážní funkcí.

Ve středovém tunelu zůstala tlačítka pro otevírání oken a padnoucí volič převodovky. Nově dodávaný DS Iris System nabízí on-line navigaci a inteligentní rozpoznávání hlasu. Charakteristickým rysem tohoto systému je možnost personalizace centrálního displeje a sedmipalcového přístrojového panelu doplněného o head-up displej, který promítá důležité informace do linie očí řidiče. Centrální displej je rozdělen na 12 oddílů a lze na něj umístit widgety různých velikostí. Přístrojový panel je rozdělen do dvou samostatných částí, které lze rovněž konfigurovat. Funkce lze současně ovládat pomocí pokročilého systému rozpoznávání hlasu nebo pomocí dotykových ovládacích prvků na centrálním panelu. Rozložení funkcí bylo přepracováno s cílem zlepšit ergonomii a zahrnout specifické funkce systému DS Iris System. Funkce Mirror Screen je nyní k dispozici bezdrátově. Prostřednictvím aplikace MyDS je možné zamykat/odemykat dveře, zapínat světlomety, aktivovat klakson a dálkově sledovat stav nabití baterie. Kromě toho umožňuje ovládat programování vyhřívání nebo chlazení kabiny a programování a spouštění dobíjení nové DS 3 E-Tense. Aplikace MyDS byla také rozšířena o modul Send2Nav, který umožňuje vyhledat destinaci a odeslat ji přímo do systému infotainmentu nové DS 3.

 

Haleluja, máme naftu!

Francouzská značka jako jedna z mála bude nabízet veškeré dosud dostupné motorizace. Z běžných pohonů budou k dostání benzínové PureTech 100 se šestistupňovou manuální převodovkou a PureTech 130 s osmistupňovou automatickou převodovkou. K velkému překvapení všech je také k dispozici dieselový motor BlueHDi 130 spojený vždy s osmistupňovou automatickou převodovkou. Všechny tyto motory splňují nejnovější normy omezující znečišťování životního prostředí.

Samozřejmostí je také plně elektrifikovaná verze DS 3 E-Tense, která je vybavena novým elektromotorem, baterií i redukční převodovkou. Celý balíček slibuje zvýšení výkonu a dojezdu. Hnací ústrojí osazené v tomto voze spoléhá na hybridní synchronní elektromotor, který je zlepšen díky zkušenostem vývojářů a motorářů DS Performance získaných ve Formuli E. Systém dokáže poskytnout 115 kW výkonu a točivý moment 260 Nm při napětí 400 V. Baterie má nově kapacitu 54 kWh, což znamená, že dojezd dosahuje podle kombinovaného cyklu WLTP až 400 kilometrů, v městských podmínkách by bylo možné ujet dokonce až 500 kilometrů. Nabíjení je v tomto případě také poměrně rychlé. Pokud se palubní nabíječka připojí k superrychlé nabíjecí stanici, pak je možné dosáhnou nabití do 80 procent za pouhých 25 minut. Při nabíjení z klasického wallboxu pomocí AC (11 kW) se auto do sta procent nabije za zhruba pět hodin.

Reportáž: s elektrickým DS 3 Crossback za finišem Formule E 2020/2021

 

Cena odpovídá jedinečnosti značky

Avantgardní kousek, který na silnicích bude jistě budit rozruch tak, jako jeho sourozenecké modely, má také celkem ambiciózní cenu, která nebude pro každého. Nutno podotknout, že si automobilka svůj ceník obhajuje vyspělými technologiemi, komfortem, ale také neotřelým designem. Rozhodně to však není automobil jen pro marnivé bytosti, nýbrž pro všechny motoristy, kteří se chtějí nechat hýčkat a zároveň vystoupit ze stínu módní šedi.

Základní verze Bastille s benzinovým motorem startuje částkou 770 tisíc korun vč. DPH. Dieselová jednotka ve stejné výbavě bude k dostaní za 880 tisíc korun a konečně elektromobil půjde koupit za 1 280 000 korun, přičemž zde se výbavou začíná na stupni Performance Line. Součástí koupě je i pětiletá záruka a osmiletá záruka (nebo 160 tisíc kilometrů) na baterii. Nová DS 3 se bude vyrábět výhradně v Poissy nedaleko Paříže, a to ve verzi s elektrickým nebo spalovacím motorem (benzinovým nebo naftovým). Motory i nový elektromotor a baterie se zvýšenou kapacitou se rovněž montují ve Francii.

 

Michaela Rubešová

Sdílet: