Kandidát #8 MOTORVIZE Fans Award 2019: Audi Q3

Kandidát #8 MOTORVIZE Fans Award 2019: Audi Q3

Autor: Lukáš Jeřábek · Fotografie: Lukáš Jeřábek

A je tu další krásný den a s ním i další krásné auto, které na vás bude čekat na MOTORVIZE Fans award. Každý rok pro vás připravujeme společně s anketou “Čtenářské auto roku” i bohatý doprovodný program. Tentokrát je to například kurz bezpečné jízdy, motoristický sraz nebo semináře se zkušenými redaktory. Těšíme se, že nás svou návštěvou tentokrat poctí nejen čtenáři Motorvize.cz, ale také Expressauto.cz, Autohled.cz a #HORIZONTFULL. Už jsme tu měli velké množství kandidátů, ale abyste se nebáli, tak tu máme také zastoupení z Německa. A je tu osmý kandidát celkově a čtvrtý z premium segmentu. Audi Q3, které jsme měli možnost testovat v 1. polovině roku 2019. Moc se nám líbilo a příjemně nás zaujalo. Necháme už ale na vás, jaký názor si na Audinku uděláte a zda-li jí dáte šanci v už tak nabité konkurenci. Už 9.11. jí budete moci dát své hodnocení! 

Úspěšný model s novými přednostmi: Druhá generace Audi Q3

Nové Audi Q3 má výrazně sportovnější charakter než jeho předchůdce. Mužná příď je charakterizována osmiúhelníkovým designem masky chladiče Singleframe a velkými bočními otvory pro přívod vzduchu. Masku chladiče s markantním rámečkem člení osm vertikálních příček, které umocňují charakter SUV. Světlomety jsou štíhlé a na vnitřní straně se klínovitě zužují. Audi je dodává ve třech verzích, vybavených ve všech případech technikou LED. Na vrcholu nabídky stojí světlomety Matrix LED, jejichž adaptivní dálková světla zajišťují inteligentní osvětlování vozovky.

 

Síla osobnosti: vnější design

Při pohledu z profilu zaujme především symetrické stylistické řešení předních a zadních světlometů. Formálně je propojuje ramenní linie, která ve spojení s mohutnými svalnatými plochami nad podběhy kol přispívá k atletickému celkovému dojmu. V těchto konturách se projevují geny quattro značky Audi a SUV je jimi vizuálně rozšiřováno. Barevně odlišená rozšíření podběhů kol umocňují vzhled ve stylu terénních vozidel. Výrazně skloněné střešní sloupky D, podpořené dlouhým střešním spoilerem, který navíc obklopuje po obou stranách zadní okno, propůjčuje vnějšímu designu i vizuálně pozoruhodnou dynamiku.

 

Sportovní interiér orientovaný na řidiče

Interiér navazuje na vnější design sportovním charakterem, napnutými liniemi a trojrozměrně tvarovanými prvky a v mnohém připomíná modely vyšší třídy značky se čtyřmi kruhy. Přístrojová deska má dvoustupňové uspořádání. Do jejího horního dílu jsou integrovány výdechy ventilační soustavy, ve spodní části je velká, osmiúhelníková plocha se vzhledem černého panelu a širokou chromovanou lištou po obvodě, která je variací na motiv masky chladiče Singleframe. Leskle černé ozdobné obložení obklopuje centrální prvek nového konceptu ovládání v podobě displeje MMI touch, který je společně s níže umístěným ovládacím panelem klimatizace nakloněn o 10 stupňů směrem k řidiči. Tlačítkový modul pro osvětlovací funkce, který nahrazuje otočný ovladač předchůdce, je zapuštěn do ozdobného panelu po levé straně volantu. Všechny ukazatele, tlačítka a ovládací prvky jsou ergonomicky rozmístěny.

 

Velkorysý a variabilní prostorový koncept

Nové Audi Q3, jehož konstrukce vychází z modulární platformy MQB koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, v téměř všech rozměrech povyrostlo, a zaujímá tak postavení na vrcholu segmentu kompaktních SUV. Vnější délkou 4485 milimetrů překonává předchůdce o 97 milimetrů. Vnější šířka se zvětšila o 18 milimetrů na 1849 milimetrů. S vnější výškou 1585 milimetrů je však o 5 milimetrů nižší než první generace modelu Q3. K výrazně větší nabídce vnitřního prostoru přispělo prodloužení rozvoru o 78 milimetrů na 2681 milimetrů. Cestující si nyní mohou užívat velkorysého prostoru pro kolena a hlavu i mimořádné šířky v úrovni loktů.

Audi Q3 nabízí jako typické SUV pohodlné nastupování a dobrý výhled z vozu, zároveň ale také sportovní polohu za volantem. Na přání elektricky nastavitelná sedadla nabízejí stejný komfort jako sedadla o třídu větších vozidel.V závislosti na poloze zadních sedadel a jejich opěradel nabízí zavazadlový prostor objem 530 až 675 litrů. Se sklopenými opěradly vzroste tento ukazatel na 1525 litrů. Podlaha zavazadlového prostoru může být ve třech různých úrovních, přičemž nízký práh zavazadlového prostoru 748 milimetrů nad zemí usnadňuje manipulaci s těžkými zavazadly. Nepotřebný kryt zavazadlového prostoru lze uložit pod podlahu. 

 

Inteligentní síťové propojení: informační a zábavní systémy a Audi connect

MMI Navigation plus v Audi Q3 nabízí po technické stránce stejné funkce jako modely z vyšších segmentů. I v tomto ohledu stanovuje toto SUV nová měřítka v kompaktní třídě. Například navigační systém rozpoznává preference řidiče na základě projížděných tras. Na základě toho mu může předkládat vhodné návrhy tras. Jejich výpočet probíhá nejen v samotném automobilu, ale také na serverech poskytovatele mapových a navigačních služeb HERE, které za tím účelem využívají data o celkové dopravní situaci v reálném čase.

Portfolio služeb Audi connect, zahrnutých v sériové výbavě vrcholného informačního a zábavního systému, ideálně doplňuje navigační systém. Modul pro přenos dat podporuje standard LTE Advanced a prostřednictvím karty SIM (pokud je vložena do slotu SIM)  umožňuje v téměř všech evropských zemích využívání služeb Audi connect. Mezi ně patří mimo jiné dopravní zpravodajství online, vyhledávání speciálních cílů nebo údaje o parkovacích místech a čerpacích stanicích, které se zobrazují přímo na navigační mapě – v případě potřeby také s dynamickými doplňkovými informacemi, jako jsou ceny nebo dostupnost. 

 

Agilita na silnici i v terénu: podvozek

Podvozek Audi Q3 se vyznačuje pozoruhodnou všestranností, která zajišťuje obratnost ve městě, agilitu na silnici mimo město a vyvážené jízdní vlastnosti na dálnici. Nová generace si zachovává sportovní charakter předchůdce při výrazném zvýšení jízdního komfortu. Nové SUV účinně pohlcuje rázy při přejezdu nerovností vozovky a k plavnosti jízdy přispívá také delší rozvor. Na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči je vybaven senzory pohybu všech čtyř kol, jakož i senzory příčného a podélného zrychlení. Na základě naměřených hodnot se přizpůsobuje charakteristika tlumičů stavu vozovky a jízdní situaci. Výsledkem je ještě vyšší úroveň jízdní dynamiky i komfortu odpružení. Alternativně se dodává sportovní podvozek – sériová výbava s exteriérovým paketem S line – s tužší charakteristikou pružin a tlumičů a progresivní řízení. Převod řízení je u něj s rostoucím úhlem natočení volantu strmější, což významně přispívá k „lehkonohému“ charakteru nového modelu Audi Q3.

 

Široká nabídka: poháněcí ústrojí

V době zahájení prodeje bude Audi nabízet nové Q3 se čtyřmi motory, třemi jednotkami TFSI a jednou jednotkou TDI. Jejich výkony sahají od 110 kW (150 k) do 169 kW (230 k). Všechny čtyři motory jsou čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, které poskytují vynikající výkonové parametry a vyznačují se kultivovaným během a hospodárným provozem. Také všechny agregáty TFSI mají filtr pevných částic.

 

I moderní prémiové C-SUV, Audi Q3 bude na Fans Award, A CO VY?

Tak jsme si tu Audi krásně představili. V redakci moc dobře víme, že s audi není a nikdy nebyla nuda. S Q3 tomu není jinak, jde o takový malý a příjemný crossover. Určitě se se značkou Audi pojí velká historie a určitě by se měl každý nadšenec přijít na Audi podívat. Přijde si užít povození Q3kou a vyzkoušet si práci redaktora. Již 9.11. ve Sportovním a výcvikovém areálu ÚAMK Pardubice. Pokud ještě nejste zaregistrováni, můžete zde: Přihláška MOTORVIZE Fans Award 2019: výstava, motoristický sraz, kurzy bezpečné jízdy a semináře, více informací je pak k dispozici zde: Výstava, motoristický sraz a kurz, semináře i testovací jízdy: MOTORVIZE Fans award 2019!

 

TEST: Audi Q3 35 TDI S-Line: radost pro taťku šmoulu

 

Lukáš Jeřábek

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..