Kandidát #1 Fans award 2018: Honda Civic 1.6 i-DTEC

Kandidát #1 Fans award 2018: Honda Civic 1.6 i-DTEC

Kadnidát číslo 1 je nám dobře známá Honda Civic 2018 s 1,6litrovým motorem i-DTEC, kterou jsme tu měli nedávno v testu, a to hned ve dvou kusech/provedeních.

Honda Civic: sedan, který stojí za hřích https://www.motorvize.cz/honda-civic-sedan-ktery-stoji-za-hrich/
Honda Civic: japonský samuraj ve dvou provedeních https://www.motorvize.cz/honda-civic-japonsky-samuraj-ve-dvou-provedenich/

Model Honda Civic desáté generace je v Evropě k dostání jako dynamický pětidveřový hatchback a také jako čtyřdveřový sedan. Pro společnost Honda představuje zásadní posun v segmentu nižší střední třídy, protože má za sebou nejdelší globální program vývoje jednoho modelu v historii společnosti. Civic je klíčový model Hondy v Evropě a je symbolem vysoké popularity produkce značky v regionu. Pro mnohé evropské zákazníky je model Civic synonymem značky Honda. Z tohoto důvodu se konstruktéři zaměřili na dynamickou renesanci tohoto modelu, díky které hraje Civic vlastní ligu.

Sebevědomý vzhled a pokročilá aerodynamika patří mezi pokroky v designu Civic do nové éry. Silueta karoserie vozů hatchback a sedan s elegantními a dozadu směřujícími křivkami představuje nový směr svěžího a výrazného designu Honda, který vyjadřuje silný a sportovní charakter. Ostré linie doplňuje nejucelenější aerodynamika v segmentu kompaktních vozů, včetně kompletního zakrytí podvozku.

Sportovní vzhled začíná nízkým profilem a širokými tvary, které odráží širší stopu pneumatik. Nový vůz Civic hatchback je o 30 mm širší, 136 mm delší a 20 mm nižší než model předchozí generace, zatímco Civic ve verzi sedan je o 46 mm širší, 74 mm delší a 20 mm nižší než jeho předchůdce. Tyto velkorysé rozměry podtrhují výrazný design a sportovní styl a zároveň přispívají k atraktivní dynamice a většímu prostoru interiéru.

Pro zbrusu novou řadu vozů Honda Civic společnost Honda komplexně přepracovala svůj 1,6litrový vznětový motor i-DTEC o výkonu 120 k, který vyniká kombinací výkonu a spotřeby paliva. Cílem rozvoje u této modernizace motoru bylo poskytnout sportovní odezvu vozu a dynamický pocit z jízdy, větší účinnost prostřednictvím přesných technologií a nižší hodnoty emisí NOx.

V naší redakci jsme vlastně desátou generaci Hondy Civic testovali ve všech 4 motorizacích a vlastně i v kombinaci s manuální i CVT převodovkou, a to včetně vrcholové verze Type-R. Všechny testované kombinace v redakci sklidily úspěch, takže i vy čtenáři se máte na co těšit při Motorvize fans award 2018!

 

Jiří Simon

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.