Kandidát #2 Fans award 2018: Lexus LS

Kandidát #2 Fans award 2018: Lexus LS

Autor: Lukáš Jeřábek · Fotografie: Lukáš Jeřábek

Nyní přichází čas luxusu, čas módy, čas jízdy. Ano Motorvize fans award je tu a s ní i premium segment. Jako první prémiovku (a druhého kandidáta celkem) představujeme Lexus LS. S touto značkou je spojen jak luxus, tak klid, ale i extrémní rychlost, jak předvedli v podání modelu LFA, ne tento model si projet nebudete moci, zkoušet a ohodnotit ale budete v letošním roce třídu nejvyšší, model LS.

Znamení luxusu a prostoru v podání Lexusu LS. Ano i na toto se můžete těšit na letošním fans award. Já osobně jsem fanouškem japonských značek, a tak jsem si řekl, že Lexus nemůže chybět, jak vidíte slovo jsem dodržel, tato luxusní „loď“ bude pro vás připravena 11.11.2018 na Motorvize fans award na Statku Luníkov.

Pojďme se alespoň podívat na níže uvedený oficiální text importéra. Má šanci vyhrát? Určitě, ale rozhodnutí už necháme na vás.

 

Plně hybridní soustava pohonu s benzínovým motorem 3,5 litru V6 Dual VVT-i

Vícestupňový hybridní pohon modelu LS 500h kombinuje benzínový motor 3,5 litru V6 Dual VVT-i s dvojicí elektromotorů, a dokáže tak nabídnout celkový systémový výkon 264 kW (354 k).

 

Vícestupňový hybridní pohon Lexus

Hnací ústrojí nového modelu LS 500h využívá vícestupňový hybridní pohon Lexus – průlomovou technologii, která mění zažitý pohled na jízdní schopnosti hybridního pohonu.

U tradičních plně hybridních vozů je výkon spalovacího motoru posílen elektromotorem prostřednictvím redukčního převodu, avšak v případě nového vícestupňového hybridního pohonu lze výkon spalovacího motoru V6 a hybridní baterie zesílit přes čtyřstupňový systém řazení, schopný produkovat mnohem vyšší hnací sílu při zrychlování z místa a dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Při vysokých cestovních rychlostech využívá spalovací motor nižšího pásma otáček. Kromě toho je LS 500h schopen se pohybovat s vypnutým spalovacím motorem rychlostí až 140 km/h.

 

Lithium-iontová hybridní baterie

LS 500h používá kompaktní a lehkou hybridní baterii typu Li-Ion. Baterie je o 20 % menší než jednotka NiMH ze současného modelu Lexus LS 600h, nicméně vykazuje vyšší energetickou hustotu. Použití technologie Li-Ion také přispělo ke snížení hmotnosti baterie a tedy i hmotnosti celého vozidla, což má příznivý dopad na celkovou spotřebu paliva, hladinu emisí a jízdní chování. Zavazadelník se v porovnání s modelem LS 600h zvětšil o 25 litrů.

 

LS 500 s dvojitě přeplňovaným motorem V6

Model LS 500 pohání nový dvojitě přeplňovaný benzínový motor 3,5 litru V6 ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou, která má tak v rámci luxusních sedanů premiéru. Vysoce účinné turbodmychadlo v součinnosti s technologií rychlého spalování nabízí nejen výkon na úrovni schopné konkurovat agregátu V8, 310 kW (415 k) a max. točivý moment 600 Nm, ale i pozoruhodně nízkou spotřebu paliva.

Desetistupňová automatická převodovka modelu LS 500, která se poprvé představila v luxusním kupé Lexus LC 500, používá klasický měnič točivého momentu, nicméně rychlost řazení zde může směle konkurovat dvouspojkovým převodovým ústrojím. Široké rozpětí soustavy řazení je díky převodům s malými rozestupy ideální pro libovolný jízdní styl a podporuje optimální řazení za všech jízdních podmínek.

Řidič má možnost řadit i pomocí páček pod volantem, nicméně většina majitelů zřejmě upřednostní propracovaný systém elektronického řízení, jenž dokáže předvídat záměry řidiče a vždy volí optimální převodový poměr na základě průběžného sledování akcelerace, brzdění a sil bočního zrychlení.

 

Paket Lexus Safety System+ s novým vyspělým bezpečnostním systémem

Model LS je vybaven paketem Lexus Safety System+, jehož součástí je i nový vyspělý bezpečnostní systém. Tím se rozšiřuje nabídka aktivních systémů, které řidiči pomáhají předcházet dopravním nehodám, včetně pokrytí rizik vyplývajících ze čtyř nejčastěji se vyskytujících typů nehod: náraz do vozidla zezadu, sražení chodce, nechtěné vyjetí z jízdního pruhu a nehody na křižovatkách. Bezpečnostní paket pracuje s informacemi ze všesměrových senzorů kolem celého vozidla, včetně stereo kamer, a monitoruje tak veškeré dopravní situace, od parkovacích manévrů až po aktivní předcházení nehodám.

Jako první na světě obsahuje intuitivní funkci detekce chodců s aktivním řízením. Pokud rozpozná vpředu na vozovce chodce a hrozí bezprostřední nebezpečí kolize, systém začne automaticky brzdit a zatočí tak, aby chodce objel, aniž by vůz opustil daný jízdní pruh. Na zásah systému je řidič upozorněn varováním na barevném displeji HUD.

 

Globální podvozková architektura pro luxusní vozy

Majitelé luxusních sedanů stále více volají po agilnější ovladatelnosti a dynamičtějších jízdních schopnostech, avšak bez obětování pohodlí. Dosáhnout takového spojení vlastností vozidla je mimořádně obtížné, nicméně nová globální architektura Lexus pro luxusní vozy (GA-L) tyto požadavky naplňuje. Uvedená podvozková platforma se již představila v kupé LC a nyní po prodloužení rozvoru tvoří základ nového LS.

 

 Zavěšení typu Multi-link odladěné pro stabilní jízdní chování a cestovní pohodlí

Model LS je proslulý svým mimořádně komfortním odpružením, nicméně i v této oblasti hledali návrháři možnosti pro zlepšení. Přední náprava používá dvojité kulové klouby horních i spodních vodicích ramen, a umožňuje tak reagovat i na ty nejjemnější pokyny od řidiče nebo jízdní podmínky. Kromě lepšího rozložení zátěže pak toto uspořádání pomáhá optimalizovat geometrii zavěšení v zájmu lepšího vedení kol a přesnějších reakcí řízení s bezprostřednějším přenosem pokynů od volantu. Vzadu pak byly tyto kulové klouby nahrazeny pouzdry s cílem zajistit špičkové jízdní pohodlí. V rámci konstrukce zavěšení kol byl využit hliník s cílem snížit neodpruženou hmotnost, což přispělo k vyšší agilitě a pohodlí.

V návaznosti na filozofii danou slůvkem „Avšak“, která určovala designové ztvárnění všech generací modelu LS, vytvořil Lexus design nabízející prostornost a pohodlí prémiového tříprostorového sedanu, avšak se stylovou siluetou čtyřdveřového kupé, která je pro mladší zájemce o luxusní vozy přitažlivější.

 

 Věřím, že je nejluxusnější sedan značky a celé její působnosti minimálně tím, co vás dostane. Loni bylo ozdobou a synonymem luxusu na Fans award Volvo S90, tentokrát jsme však Luxusu přidali velké „L“ a ten správný rozměr. Rozhodnutí už necháme jen na vás, určitě se máte na co těšit.

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..