Finále Motorvize karting cup 2017: že by to nejlepší na konec?!

Finále Motorvize karting cup 2017: že by to nejlepší na konec?!

Už to tak bude. Dovolte mi začít trochu negativně, ale včera oficiálně skončil další ročník úspěšného motokárového šampionátu v podání Motorvize. Jako kdyby to bylo vše včera, kdy jsme seděli nad počátečními plány letošní karting cup. Pojďme se tedy vrátit v čase, přesunout se na nedělní datum a společně projít všechny společné zážitky. Bude platit heslo: konec dobrý, všechno dobré nebo si poslední finálový závod užil pouze redakční tým? Pevně věřím, že první odpověď byla správná.

 

Závodníci netrpěliví, přípravy vrcholí

Mě samotného velmi překvapilo, že při příjezdu na místo setkání jsem mohl vidět hned několik známých tváří. I přesto, že jsem do areálu přijel ještě ve chvíli, kdy trať byla otevřená pro veřejnost. Pomalu proto společně s Honzou řešíme poslední otázky jako jsou ty, kam vše umístit a poté už se jdeme zcela soustředit na organizaci samotného grandiózního finále.

 

Areál CMK: Počasí nám nepřálo, proto jsme byli připraveni! A nejen na počasí.

Chtěl jsem začít tím nejlepší, svůj prostor ale areál dostane „až“ teď, ve třetím odstavci. Každý závodník, se kterým jsem měl možnost v krátkosti prohodit pár slov, reagoval na celý prostor pro poslední závod velmi pozitivně. Já osobně už v minulosti navštívil motokárovou plochu poblíž pražského Zličana několikrát. Vždy jsem byl maximálně spokojen, protože zde funguje vše na profesionální úrovni. Nedělní den tomu nebylo opačně. Připravenost CMK byla na takové úrovni, že závodníkům nabídla i pořádný raut, a proto nadšenci mohli jít do závodu s plným břichem, což se mimochodem ne vždy vyplatí. Dalším bonusem, který nám „ti nejdůležitější“ ze Zličína nabídli, byl moderátor. No, není tohle už absolutní pecka? Za nás patří velké díky. Třeba se právě do CMK všichni společně podíváme zase za rok. A jen abych doplnil myšlenku z nadpisu tohoto odstavce, ti z vás, kdo již navštívili CMK, jistě ví, že jde o krytý areál. Abych byl přesný, elektrické motokáry na Zličíně jezdí v bývalých výrobních halách, které umožňují celoroční provoz, udržitelnou teplotu a mimo jiné také několik úseků s docela slušným převýšením.

 

Kvalifikace běží v plném proudu

Čas netrpělivě odbíjí první ostrý start pro závodníky. Posádky vybraly své nejlepší a ti ze sebe nyní musí vydat maximum. Počítá se nejlepší kolo, podle času kola se určí, kdo obsadí jaké místo na startovním roštu. Opět jsme se mohli setkat s podobným obsazením, proto jsme byli rádi, že i finále se drží v podobném duchu. Už zopakujeme pouze pravidla a připravíme se na start.

 

Finálový závod je tady!

Posádky jsou připravené. Nad jejich hlavami svítí červená světla a my netrpělivě očekáváme zelené kolečko označující start. Start! Vyrážíme do hodinového boje, který všem ukáže, kdo je tu ten nejlepší. Redakční tým se zde ale setkává s první překážkou – světlo. Přesto, že jsme byli rádi za teplo v kryté hale při chladných večerech, nikoho z nás nenapadlo řešit kvůli fotografům i osvětlení. Ti z vás, co už mají za dosti učinění s profi fotoaparátem určitě už tuší, že k focení dnešního závodu bylo za potřebí hodně přepálené ISO. Teď už zase ale zpátky na trať, fotky snad i tak budou stát za to. Video o to víc.

 

Zajímavá podívaná? Díky střídání snad více než kdy jindy…

Ke konci závodu se udála jedna situace, za kterou nebude asi nikdo rád. Jeden ze závodníků ve vedení vyjel bez připoutání na trať. Jakmile jsme toto tvrzení slyšeli, chtěli jsme udělit penalizaci. Tentokrát musela jít však vina za námi. Vzhledem k zaseknutému pásu byl traťovým komisařem zcela výjimečně povolen vjezd na trať bez pásů. Berme tuto situaci jako ponaučení pro příště, kdy už nikomu nebude dovolen výjezd bez připoutání. Mimochodem jsme se teď dostali možná k tomu nejzajímavějšímu, co bylo možné tentokrát na trati vidět. Na střídání jste už vy, fanoušci, zvyklí. Tady v CMK jsme přidali ale ještě jeden prvek. Asi tušíte, že baterie v jedné motokáře nevydrží provoz hodinu v kuse. Zároveň na závodních gumách celý závod také neodjedete. My jsme však závodníkům zajet hodinový závod umožnili. A jaké je rozluštění? Sleduje někdo z vás šampionát novodobé Formule-e? Pak asi tušíte, kam mířím. Při každém střídání totiž do boxů zajížděl jeden z každého týmu, kterého sice střídal stájový kolega, to ale na již připravené jiné motokáře. Štafetově nám tak došlo v průběhu závodu k pěti střídáním. Kolikrát šlo o opravdu hodně zajímavou podívanou.

 

Jsme v cíli: opět se uvidíme příští rok!

Vítězem finálového závodu a vlastně i celého šampionátu se (ne)překvapivě stal stejný tým jako loni. Celkově 3. vítězství a jedno třetí místo hovoří pro tým STJ. Jeho složení se postupem času formovalo a působení nebylo vždy úplně jednoduché, avšak v cíli je máme s přehledem na prvním místě. Z nedělního finále si odnáší velký potlesk, bohaté ceny a jako tu hlavní obdrželi týdenní testování kompaktního SUV od značky Citroen – nový C3 Aircross. Další zajímavé ceny od partnerů PP GROUP, Citroen ČR a LeasePlan ČR si pak odnesl na druhém místě tým KNV Racing a na třetím nám již dobře známí Vyprděnci. Všem zúčastněným děkujeme za krásné zážitky, blahopřejeme k úspěchům a těšíme se na další povedený ročník. Víme, že letošní ročník měl pár drobných chybiček. Někdy měly posádky technické problémy motokárou. Někdy došel benzín. I to se bohužel ale stává. Člověk se musí poučit z chyb a těm se příště vyvarovat. Všem našim sponzorům děkujeme. Areálům děkujeme za příjemné prostředí, které vytvořily a především děkujeme vám čtenářům, protože bez vás to prostě nejde. Příští rok se netrpělivě blíží a my se už teď nemůžeme dočkat!

Petr Bahenský

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.