Czech Truck Prix společně s EuroNASCAR a TCR Eastern Europe opět vrcholem sezóny

Czech Truck Prix společně s EuroNASCAR a TCR Eastern Europe opět vrcholem sezóny

Autor: Jan Novotný · Fotografie: AUTODROM MOST, a.s.; BUGGYRA ORGANISATION; Petr Frýba - MediaBase; Jan Novotný

O uplynulém víkendu byl na programu jeden z tradičních vrcholů motorsportu v rámci české scény. Tím spíše, že šlo o jubilejní 30. ročník Czech Truck Prix, jsme na Autodromu v Mostě nemohli chybět. Stejně jako loni se k tradičnímu a v Čechách velmi oblíbenému šampionátu závodních tahačů připojila i série EuroNASCAR a do třetice všeho dobrého se diváci mohli těšit i na atraktivní souboje cestovních vozů v rámci TCR Eastern Europe. Dá se říci, že všechny závody již dopředu slibovali jistou dávku atraktivity, ve všech totiž bylo komu fandit. Kromě Adama Lacka s Buggyrou (tahačem Freightliner) byl českým želízkem v ohni i Martin Doubek v EuroNASCAR a Petr Semerád Hyundai Janík Motorsport, který se popral o titul v rámci TCR Eastern Europe. Kompletní reportáž a info o tom, jak to vše dopadlo, přinášíme právě nyní i my!

 

Stálici na pomyslném vrcholu českého motorsportu letos musela stačit dvě druhá místa

Severočeskému okruhu se tentokrát vyhnuly přírodní živly a celý víkend se na závodníky a diváky usmívalo slunce jen občas poškádlené nějakým tím mrakem. V prvním sobotním závodě obsadil Lacko po startu ze třetí řady konečné čtvrté místo. Ale tu pravou show si pro tisíce fanoušků Buggyry, jejichž týmová trička nešlo přehlédnout na tribunách ani v paddocku, si Lacko nachystal na pozdně odpolední druhou jízdu. Adam se dlouho držel na třetím místě, když stínoval vedoucí dvojici Lukas Hahn, Jamie Anderson. Jenže v úplně poslední zatáčce udělal mladý Němec chybu a byl příliš široký. Tím mírně zbrzdil i Brita, v čemž pilot Buggyry vycítil svoji šanci. Na výjezdu ze zatáčky se vmáčkl mezi oba rivaly a začal urputný sprint o vítězství. Být cílová čára tak o sto metrů dál, mohla být první Buggyra, takhle Lacko s Andersonem prohrál o pouhých 101 tisícin sekundy.

Neděle se u Lacka odehrála téměř jako přes kopírák. V hlavním závodě se po startu z páté pozice na stejné příčce držel po celý závod. V druhé jízdě, v níž měla první osmička otočené pořadí na startu, se závodník Buggyry brzy prodral na třetí příčku. Pak se mu zase podařilo předjet mladého Hahna a za Andersonem si pod šachovnicovou vlajku přijel pro druhou domácí trofej. Spokojený mohl být i jeho týmový kolega Téo Calvet. Také u něj to bylo v sobotu a v neděli velmi podobné. V případě 21letého Francouze to znamenalo nejprve vítězství v Promoter’s Cupu, a pak trápení s poničenou gumou či nevybíravým atakem soupeře. Nejlépe naději Buggyra Academy vyšel sobotní hlavní závod, v něm si Calvet dojel pro celkové páté místo.

 

Úzká trať především v první šikaně zamíchala kartami v EuroNASCAR aneb zajímavá podívaná  

V druhé závodní sérii víkendu drželi čeští fanoušci palce loňskému šampionu třídy EuroNASCAR 2 Martinu Doubkovi. Ten letos startoval i v kategorii EuroNASCAR PRO, ale smůla ho provázela hlavně v sobotu, kdy po kolizi musel z prvního závodu odstoupit. Chuť si spravil až v závodě kategorie EuroNASCAR 2 kde vybojoval druhé místo. V neděli se mu více dařilo opět závodě kategorie EuroNASCAR 2, což znamenalo opět druhé místo.

Ani jeden ze závodů stále populárnější série, které byly o víkendu na Autodromu Most k vidění, se neobešel bez výjezdu safety car kvůli odklízení havarovaných vozů. Tak ostře a divoce se v EuroNASCAR jezdí. Přesto se nejmladší žena závodního pole ničeho nezalekla a předvedla skvělé výkony. To, že chce v Mostě zabojovat o nejlepší pozice, Aliyyah dokázala už v pátek, kdy zajela v jednom z tréninků třetí nejlepší čas. V sobotní jízdě 18letá pilotka hned po startu prokázala svoji pohotovost a vyhnula se velké kolizi, která téměř zablokovala šikanu po startu. Díky tomu se rázem posunula na šesté místo. Bohužel během šestého kola dostala od jednoho ze soupeřů ránu, která ji stála devět míst. Aliyyah se ale nevzdala a v cíli z toho bylo skvělé dvanáct é místo. A co bylo hlavní, Aliyyah Koloc senzačně vyhrála hodnocení nováčků! V neděli došlu už v zaváděcím kole k poruše na převodovce. To byla závada, která znamenala vynucené odstoupení ještě před startem závodu EuroNASCAR Pro.

Sobota byla v kategorii EuroNASCAR2 ve znamení žlutých vlajek. Jelo se pod nimi tak dlouho, že ředitelství závodu dokonce přidala další dvě kola jako tak zvaný overtime. Také v pozdním odpoledni se závodnice Buggyry dokázala vyhnout všem nástrahám a výsledkem byl její nejlepší výsledek v šampionátu EuroNASCAR vůbec: závod dokončila na osmém místě. V neděli už talentované závodnici štěstí nepřálo. Aliyyah Koloc měla kolizi hned na startu, při níž došlo k poškození brzd. Špatně ovladatelný vůz ale i tak dokázala dovézt na dvanácté místo konečné výsledkové listiny. Navíc zopakovala triumf mezi ženami.

 

Souboj napínavý do poslední minuty – to byla bitva o titul mistra TCR východní Evropy

Před nedělním finálovým závodem sezóny se dostal do čela průběžného pořadí český závodník Petr Semerád, když se z desátého místa na startovním roštu probojoval až na třetí pozici, předjel i dosud vedoucího Bartosze Groszeka a drží před ním nejtěsnější jednobodový náskok. Sobotní závod vyhrál hostující závodník série Petr Fulín a druhý dojel Petr Čížek, který si upevnil průběžnou třetí pozici hodnocení, nicméně do boje o titul ani druhé místo už zasáhnout nemůže. Vzhledem k otočení pořadí na startovním roštu startoval Groszek z lepší pozice a nedělní závod byl bojem o titul mezi Semerádem a Groszekem. Kdo z nich dojede před tím druhým, získá titul. Semerád musel předjet svého polského soka, pokud má šampionát vyhrát. Přibližně polovina závodu byla přesně o tomto souboji a diváci viděli několik velmi ostrých soubojů mezi oběma závodníky. Poté však zajel Semerád do boxů a bylo rozhodnuto. Kvůli technické závadě se už na trať nevrátil. Groszek získal titul a Semerád se v šampionátu umístil na druhém místě. Do prvního závodu letošního TCR EE nastoupil přitom Semerád do týmu Hyundai / Janík Motorsport původně na jeden závod jako náhradník za jiného, zahraničního závodníka. Útěchou pro tým Hyundai Janík Motorsport, tak byl alespoň zisk titulu mezi týmy. Nedění závod opět naprosto suverénně ovládl Petr Fulín, který zvítězil s náskokem skoro 10 sekund a znovu tak potvrdil své jezdecké kvality.

Den na okruhu s “eNky” od Hyundaie naplnil i předčil mnohá očekávání

 

Autodrom Most má za sebou víkend plný motorsportu. Jubilejní třicátý ročník Czech Truck Prix přinesl dramatické souboje závodních trucků, nascarů i cestovních vozů a Čechy na stupních vítězů.

 

Jan Novotný

Sdílet: